HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.02.15. 22:52 csibike blogja

Talán már írtam is itt, hogy gyerekkoromban Egerszegi Krisztina volt a példaképem. Tinipubertáskamaszként felnéztem rá, becsültem sportolóként és emberként. Mondhatnám, gyermek tisztelt gyermeket. Emlékszem, 14-15 éves lehettem, összevesztem anyuval, kikerülhetetlen szülő-gyerek összecsapásba bonyolódtunk, rettenetesen fájt az igazságtalansága, és abban a nagyon elkeseredett, magányos pillanatomban, háborgó kamaszlélekkel levelet írtam Egérnek. Eredetileg születésnapomra szerettem volna kérni egy dedikált képet, végül kiöntöttem neki a szívemet, elpanaszoltam ’sanyarú sorsomat’. Írt. Válaszlevél jött, szülinapi képeslapot kaptam és a dedikált kép sem maradt le. A világhírű olimpiai bajnok válaszolt egy kis jelentéktelen, szomorú lány levelére. Alig mertem elhinni ezt a csodát. Egér két bölcs tanácsot adott: Szeressem nagyon a szüleimet, mert úgy, ahogy ők szeretnek, senki más nem fog szeretni az életben, és csak az a fontos, hogy akiket én szeretek, azok szeressenek engem – mások nem számítanak. A mai napig hiszek mindkét gondolatban, tudom, hogy igazak, megtapasztaltam, túl sokszor is. Innen merítem az erőmet, ezért nem tud fájdalmat okozni senki mocskolódása – ha valakit nem szeretek, ha valaki nem fontos nekem, egyszerűen nem tud megbántani. Felesleges idő- és energiapocsékolás lenne szívemre venni olyan emberek hülyeségeit, akik semmit sem jelentenek számomra. Nem mondom, hogy kezdettől fogva sikerült így gondolkodnom, mert az ember olyan gyarló kis állat, hogy minden ember szeretetére vágyik, idővel azonban rájöttem, hamis és hazug dolog, ha mindenki szeret, ilyen nem létezik, ráadásul ezer meg ezer dolog terheli meg az emberi kapcsolatokat. Azóta van egy szűk belső kör, akikért foggal-körömmel, bármit, bárhol, bármikor, és egy másik, egy nagyobb külső, amibe a kedvelt-szimpatikus emberek tartoznak - ha valaki nem tagja egyik szívklubnak sem, nem tud fájdalmat okozni, bármennyire is szeretne, túl semmitmondó és jelentéktelen ahhoz, hogy a lelkemhez férjen. Igen, én meg merem engedni magamnak azt a luxust, hogy mások faszsága (rosszindulata? savanyúsága? boldogtalansága? irigysége?) miatt ne keserítsem meg a saját életemet.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr76170544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neyla 2008.02.15. 23:56:16

Ez nagyon aranyos volt! Az én "Egerszegi Krisztinám" Kőváry Barna. És ő is válaszolt! :) Bár nem ilyen bölcs tanácsokkal, de az érzés ugyanúgy egy életre szólt! :)

G Zoli 2008.02.16. 07:25:56

Nem semmi, hogy írt, tényleg. Jó, ha így tudsz gondolkodni, csak sajnos nem mindig egyszerű, főleg, ha egyesek szarkavarása, még ha nem is érdekel, de hatással van közvetlen vagy közvetett módon az életedre...

cesztina68 2008.02.16. 07:53:31

Örülj neki, hogy ezt az életfilozófiát máris tudod alkalmazni és eszerint élni, nekem nagyon sokára sikerült, és addig rengeteget kinlódtam. Minden embernek el kellene jutnia erre a szintre és sokkal happy-b lenne az élet! Krisztinát őrizd, mert drága kincs....

Kutyálkodó 2008.02.16. 08:03:40

Köszi Csibe, most pont erre volt szükségem...amit írtál, jól elmentem az agyamban...

sway 2008.02.16. 12:16:35

és milyen jól teszed.

Mina 2008.02.16. 19:12:03

csibike, off topic: ha jól emlékszem, tudsz németül. kiraktam neked Yamato-t :)

csibike 2008.02.16. 19:25:20

Mina: Hja, cirka anyanyelvi szinten :)) Köszi, meglesem. sway: Az utóbbi években jól alkalmazom, és jó nekem :) Kuty: Remélem, segít :) cesz: Nekem is sok időbe telt, nem volt könnyű, főleg azokkal szemben, akiket egyszer szerettem, de néhány éve sikeresen alkalmazom, ők is hidegen hagynak :) Zoli: Amiről én írok, az inkább arról szól, hogy az, akit nem szeretek, nem fontos nekem, az nem tud a szívemhez-lelkemhez férfni, nem tudnak fájdalmat okozni. Mások max. felbosszanthatnak, de ez sem tart sokáig, mert belegondolok, hogy nem érnek ennyit és kész. Sokat gyakoroltam, lehet, ezért könnyű nekem. Ráadásul már nagyon figyelek, kit engedek közel magamhoz. Ha nem érdekel a szarkavarás, hogy van hatással az életedre? Neyla: Gondolom, te is őrzöd a levelét :))

Doris 2008.02.17. 07:47:48

Hát Csib, érdekes az ember. Tudatosan kell trenírotni magát arra, hogy ne számítson mindenki. Alapból olyan szeretetéhséggel születünk, ami belehajszol minket egy csomó megfelelési kényszercselekvésbe. Aztán sokan ezt nem is tudják leküzdeni, így folyton meghasonlanak, mások miatt paráznak, nyaliznak, és szomorkodnak.

Magányos Csapos 2008.02.17. 14:03:13

Klasszikusok is megénekelték..."nem szerethet mindenki...", és ez tényleg így igaz...meg ugye ott a közhely is, hogy nem az számít mit mond, hanem azt hogy ki mondja....csak hát tényleg el kell érni azt a szintet amikor ez mnár nem zavarja az embert, függetleníteni tudja magát az ilyen emberektől...talán ez is a felnöttéválás egyik jele?

csibike 2008.02.17. 14:52:48

Doris: Egyetértek :) Nyilván nem jó, ha falakat épít maga köré az ember, de szükség van rá - önmaga védelmében. Csapos: Passsz, én még gyerek vagyok :D Nehéz a szintet tartani, mert mindig van olyan ember, akit lehet szeretni, de aztán csalódás a vége és az csak fáj :)

Foxfox 2008.02.18. 09:27:35

Én 13 évesen Csubakkának írtam, Hollywoodba. Válaszolt, tökre meglepett!

Susua 2008.02.19. 12:28:09

Csak sajnos néha az ember (lánya) olyan embert is a nagyon közelébe enged (nagy óvatoskodás után), aki utána iszonyúan megbántja. Ami potnt azért féj annyira, mert nagyon közel van/volt.

csibike 2008.02.19. 13:51:55

Ez így van, de nem lehet mindenkit kizárni - elég csapdás helyzet. Nem véletlenül építettem magas és vastag falat én sem.
süti beállítások módosítása