HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.02.29. 21:03 csibike blogja

Valahol a fülembe mászott az a mondat, hogy "A bocsánatkérés a gyengeség jele". Lássuk be, ez faszság, pláne akkor, ha nem piti dologról van szó, ergo a kamubocsánatkérés, az úgy-teszek-mintha eleve nem játszik. Erő kellett ahhoz, hogy hosszú hónapokig tartó haragszomrád után azt mondjam az öcsémnek, bocs, nem volt igazam, nem kellett volna beleszólnom a dolgodba. Erő kellett ahhoz, hogy 38 gyerek előtt bocsánatot kérjek egy rövidzárlatért, mert hirtelen nem tudtam levezetni elejétől végéig az Árpád-házi rokonságot. Erő kellett ahhoz, hogy ő, aki férfim elé álljak és a szemébe mondjam egy veszekedés után, igen, én csesztem el, igazságtalan voltam hozzád.
Számomra katartikus pillanat a bocsánatkérés: Boldogít a tudat, hogy meg merem tenni, hogy van elég bátorságom elismerni a saját hibámat, hogy le tudom győzni a bennem rejtőző büszke és makacs állatot. Bocsánatkérés után könnyű lesz a szívem, mintha súlyos tehertől szabadulnék. Nem érzem úgy, hogy ettől kevesebb lennék, sőt, a másikra sem haragszom azért, mert bocsánatot kértem tőle.
Nem vártam el soha, hogy más viselje a felelősséget a hülyeségeimért, tévedéseimért. Ha elbasztam, elbasztam. Néminemű morcogás-rágódás után elismerem és ez nem okoz lelki törést, meghasonlást. Szeretem a hibáimat, igen - csak így vagyok én.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr406170514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neyla 2008.02.29. 21:27:26

Hát, én sem tudok bocsánatot kérni, nem azért, mert a gyengeség jele, hanem mert büszke vagyok és nagyon nehéz összeszednem magam, hogy megtegyem. Nagyon kevésszer csinálom, de ezt hibámnak tartom. Viszont amikor megteszem, azt mindenki tudja, hogy különleges alkalom és utána tényleg jobb... Csak hát ettől még nagyon nehéz...

csibike 2008.02.29. 21:31:15

Nehéz kérdés a bocsánatkérés, mert az ember hajlamos azt gondolni, hogy ettől kevesebb lesz, megalázkodik, vesztes pozícióba kerül sötöbö. Pedig ha fontos dologról van szó, és tényleg nem volt igaza, úgy korrekt, ha elismeri a hibáját. Mondjuk, ez nem egyszerű, de szerintem megéri. Vért izzadtam a legelsőnél, de örültem, hogy megtettem. Én sem kérek minden nap bocsánatot, pölö az elmúlt egy évben cirka kétszer került rá sor. Hiába no, szinte mindig igazam van :D

Rege Ata 2008.02.29. 21:33:32

Egyszer valamikor írtam, hogy a rövid kifejezések sokszor igen sokak. Bocsánat Kérem Köszönöm (stb.) %rolleyes%

sway 2008.02.29. 21:34:43

imádom, mikor leírod a dolgokat, amik éppen foglalkoztatnak >8)

Csi 2008.02.29. 21:35:26

Nem az NCIS-ből mászott? Mert én ott hallottam. :)

Csi 2008.02.29. 21:36:13

Ja, és bocsánatot kérni az egyik legnehezebb dolog.

csibike 2008.02.29. 21:43:47

Csi: Ha reklámblokkban előfordulhatott ez a mondat, akkor lehet :) sway: Másodállásban gondolatolvasó vagyok :D És te mire jutottál? :) Rege Ata: Bezony :)

sway 2008.03.01. 10:10:53

ilyesmire. illetve nem teljesen ezen a vonalon haladtam, de arra jutottam, hogy rendszerint ugyanolyan szar alak vagyok, mint az, aki kiváltotta belőlem ezt a gondolatmenetet, de annyiből mégis többnek érzem magam, hogy nehezen bár, de be tudom látni, ha nincs igazam, és van merszem odaállni a másik elé és bocsánatot kérni. no >8)

csibike 2008.03.01. 14:28:06

Éppen emiatt nem vagy szar alak, lüke :)

Béb 2008.03.02. 10:16:48

Én is nehezen kérek bocsánatot - bizonyos emberektől. Makacsság és büszkeség. De! Fejlődőképes vagyok! - derült ki Vadkan mellett. Bár rá kellett jönnöm, hogy a bocsánatkérést is tudom fegyverként használni néha - sajnos...

csibike 2008.03.02. 11:26:58

Mármint...? :) Taktikai céllal kérsz bocsánatot, pedig szíved mélyén teljesen mást gondolsz, vagy mi? :)

kelgyo 2008.03.02. 19:19:12

A bocsánatkérés akár naggyá is tehet. Tapasztalom a tanítványaim körében: semmit sem ront rajtam előttük, ha elcseszek valamit, és azt beismerem. Annál inkább rühellik a váteszi mentalitást.

csibike 2008.03.02. 19:32:01

Pontosan, a tanár is ember :) Szerintem is sokkal jobb, ha a tanár bevallja a gebaszt, mintha megpróbálja elsumákolni.

kelgyo 2008.03.02. 19:56:45

Pontosan. És a gyerek érzéke még jó, és ráérez a sumákságra. (Ezt az érzéket sajna kiverik belőlük felnőttkorukig...)

M 2008.03.02. 21:16:10

Teljesen egyetértek azzal, amit erről írtál, Csibike.

csibike 2008.03.02. 21:20:53

M: Örülök :)) Már egy ideje próbáltam megfogalmazni, mit is gondolok erről, jó, hogy sikerült. kelgyo: Azért sumákságban nem kell félteni a gyerekeket :)

kelgyo 2008.03.02. 21:45:54

Csibike: nem azt mondtam, hogy féléteni kell őket sumákságban, hanem azt, hogy remekül kiszúrják azt. Talán pont azért, mert maguk sem riadnak vissza tőle, és tudják, mitől légylik a dög...

zolderdo 2008.03.04. 10:04:21

Tetszett amit írtál és egyet is értek vele:) A bocsánatkérés nem alacsonyítja le az embert.

csibike 2008.03.04. 12:29:28

Köszönöm és örülök :) Ez így van, csak nehéz leküzdeni önmagunkat, nem csak a bocsánatkérésben.
süti beállítások módosítása