HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.07.01. 19:45 csibike blogja

"Kilóg a lóláb". Egy könyvben olvastam ma és elmerengtem az eredetén, szigorúan net nélkül, kókadt-kómás agysejtjeimre támaszkodva. Tudom, mit jelent, azt viszont nem, honnan / hol / miért lóg ki a lóláb. Mondjuk, felmerült bennem az a kérdés is, vajh mind a négy lóláb kilóg-é vagy csak egy...

P.S.: Nem, nem állatos könyv volt, és igen, fáradt vagyok.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr356170323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béb, a zagresszív kismalac 2008.07.01. 19:54:53

Egy Villon versben olvastam, hogy az ördög/halál ló lába kilógot a ruha alól. erről van szó vagy rosszul tudom?

]{ófic 2008.07.01. 20:40:44

multkor én szavakon gondolkoztam el cefettül... például honnan a francból jutott az eszébe valakinek hogy a kozlekedési eszközöket 'gépjármű'-nek nevezze ... gép ... jár .. mű ... vagy csak maga a 'jármű' - ???? - vagy az a szó hogy karalábé... karalábé érted? jól van abba hagyom.... ezen is csak az én pihent agyam jár... az 'ingyom-bingyom táliber tutáliber máliber' -be már bele se mertem kezdeni... pffff...

2008.07.01. 20:54:50

kilóg a lóláb... tehát valami olyan lóg ki, aminek nem kellene, valami olyasmi kandikál szét a világba, amit inkább elrejtenénk... vagyis szerintem

miles 2008.07.01. 21:01:29

Én is úgy tudom, ahogy Babe.... Az ördög emberi alakban szokott megjelenni a világban, de az átváltozása nem teljes...a patás lába megmarad....és néha kilóg a ruha alól... :)

Slipp 2008.07.01. 21:41:13

...hm...miert nem masa log , akkor ki?

csibike 2008.07.01. 22:19:13

Slipp: Ezt a mondatodat többféleképpen is értelmeztem :D miles: És egyébként a csokim még mindig úton, igaz? :o zí: Naja, de ez a jelentés, nem az eredet :)) ]{ófic: Az élet nagy kérdései :D Pölö azt sem tudom, hogy a halvány lila fingom sincs kifejezésben miért pont a lila szerepel :D Pigi: Nem tudom, azért kérdezem :)) Neten még nem néztem utána.

Elf 2008.07.01. 23:16:21

Most találtam, szólások eredete A kilóg a lóláb - én úgy tudom, s szerintem O.Nagy-nál olvastam - nem az ördögre vonatkozik, hanem fináncokra. Ugyanis a hódoltságot követő közigazgatási reform (egyáltalán a közigazgatás visszaállítása) az adóigazgatás reformjával (egyáltalán bevezetésével) járt. Az akkori összeírások is ezt szolgálták. Nos, a kincstári bevételek ellenőrzését közszolgák végezték, "kincstári" ruhában, ami végülis egy egyenruha (ma úgy mondanánk: egységesített munkaruha), ami esetünkben a lábbeli formájában az a hosszú orrú, de szögletes cipőt jelenti, a mi a Gulliver ábrázolásokról is ismert. Tudjátok, nemrég ismét divatban volt (a western csizma elött,vagy után?) Mikor mentek az ellenőrök nagy köppenybe burkodzva, fedve, alig feltünően (ismerős?) szolgálati útra, s fogyasztottak, azért sokszor kilógott a lólábnak nevezett kincstári egyencipő, s a kimérésekben, csapszékekben egyből szabályosan mérték a jövedéki terméket. :)

Aliana 2008.07.01. 23:27:21

kar a karé, láb a lábé, láb a karé, karalábé... *sorry, ez ugrott be a kommentekről, mea culpa*

kelgyo 2008.07.01. 23:44:10

Én is a Babe féle változatot tudom, vagyis az emberi arc mögé bújt ördög testrésze bukkan ki helyenként. Bizonyára O.Nagy sem téved, de a fináncos értelmezés később alakulhatott ki, és végsősoron a finánc sem éppen közszeretetnek örvend, csakúgy, mint az ördög..... Nyilván a párhuzam nem véletlen. De szerintem az ördögös verzió régebbi.

roberto 2008.07.02. 00:24:11

bizonytalan vagyok az eredetét illetöen, de azt azért jelezném, hogy tudomásom szerint a szólás se angolul, se németül, se franciául nem létezik, ha van itt olaszul, spanyolul és portugálul tudó illetékes, a keresztény világot és ezzel a bibliai ördög-variánst esetleg eliminálhatjuk... ;) szóval ha most közönség lennék a vágó-showban, valszeg az elf-féle, kicsit magyarosabb eredetre voksolnék.

csibike 2008.07.02. 09:36:30

roberto: Németül, angolul és franciául még nem találkoztam vele, a többi passz, bár sanszos, hogy magyar "találmány" :) Ha lesz egy kis időm, nyomozok. kelgyo: Igen, pont a régebbi eredet lehet a kulcs, bár simán el tudom képzelni, hogy később bővült pölö azzal, amit Elf írt :) Aliana: Jáááájjj :D Elf: Teljesen hihető ez is :)

Béb, a zagresszív kismalac 2008.07.02. 11:00:34

"...És akkor jött a pestis Cölln várából: vagy harmincan látták sötét lovát, amint egy rőt lovaggal éjféltájon vágtatva jött a Rue Saint Jacques-on át. Lólába átlátszott a csizmaszáron, és két veres sarkanytút pengetett..." (Villon) No meg, bár tudom, nem autentikus forrás, de Vadkanom mellkasán van egy fiúcska, angyali arca van, keze imára kulcsolva, csuha van rajta. De kilóg a lóláb... %mrgreen% Meg rémlik vmi, hogy amikor vigazság van, akkor az ember csak az asztal alá nézve tuhatja, kivel vígad, hisz ott látszanak csak a lábaki (esetleges lólábak), de, hogy ezt hol olvastam/láttam... Pff!

ac 2008.07.02. 12:59:16

nem olvastam át a kommenteket, de így átfutva szerintem is Bébnek van igaza, kilóg a(z ördög) lóláb(a) = töke van a menyasszonynak :)

miles 2008.07.02. 18:13:42

eh, nem... Szégyellem is magam miatta eléggé, még elfogadhato kifogásom is lenne rá, kétszer is megvolt a mennyiség, de.....mindegy. Ezért nem is kommentellek mostanában..... :I El nem felejtettem, és zavar is .... igérem, 10-én feladom...

csibike 2008.07.02. 21:13:47

miles: Én már feladtam :D (Nem kötelező, plusz nem szedem szét a sablonodat :P) ac: Ezt a tökös dolgot még nem is hallottam :o Pigi: Engem abszolút meggyőztél, köszönöm szépen :))) Remélem, nem valami buliban :D

miles 2008.07.02. 21:20:32

Nem azért, mert kötelező, hanem mert megigértem. És mégegyszer, bocs....

Golden 2008.07.04. 09:35:30

jó volt titeket olvasni a témában, hálából van nálam néhány lóláb :)

csibike 2008.07.06. 00:18:10

Golden: Holnap bepótolom a blogos elmaradásomat és jól meglesem :)
süti beállítások módosítása