HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.10.24. 19:03 csibike blogja

Amikor összeköltöztünk, ő, aki férfim meg én, állatmód nem gondoltunk arra, hogy a jelentős mennyiségű agglegényi és a jelentős mennyiségű aggleányi konyhafelszerelés annak rendje-módja szerint összeadódik és jelentős mennyiségű közös konyhafelszerelést, vagyis kismillió edényt, poharat, bögrét, tányért, kést, dugóhúzót, fakanalat, teatojást, fedőt és miegymást eredményez. Vendéglátáshoz igen ideális a több garnitúra eszcájg, bár nálunk pölö a pizzát kézzel is lehet enni, nem vagyunk sznobok (ebben sem), a tányér mellé odahajtogatom a méhecskés szalvétát, ráadásul a fürdőszobában működik a vízcsap, a szappan és a törülköző is. Kétfős hétköznapok esetén viszont rendkívül sok(k) a kismillió edény, pohár, bögre, tányér, kés, dugóhúzó, fakanál, teatojás, fedő és miegymás, főleg akkor, ha az a bizonyos két fő rühell mosogatni. Nálam a mosogatás utálata markáns gyerekkori traumára vezethető vissza: Mindig nekem kellett mosogatni, még az öcsém helyett is én suvickoltam az edényeket. (Általában a második gyerekkel már nem bánnak olyan szigorúan a szülők, a házimunka terén sem, ezért ha a lány után hímnemű születik széles e világra, legtöbbször az elsőszülött lány szív.) Ő, aki férfimnél szó sincs lelki sérülésről, egyszerűen férfi és mint olyan, helyből utálja a mosogatást. (Nem véletlenül él pizzán a legtöbb egyedülálló pasi, a dobozt nem kell elmosni.)
Már a kapcsolatunk legelején töredelmesen bevallottam ő, aki férfimnek, hogy zsigerből alkalmatlan vagyok a klasszikus konyhai rabszolgamunkára, bár rémlik, határozottabban fogalmaztam, a nem vagyok hajlandó pontosabb kifejezés, ha szófogadó házimanót keres, aki egész nap a konyhában robotol, önként és dalolva, és még jól is érzi magát attól, hogy szolgálhat és kiszolgálhat, akkor felejtsen el, én nem vagyok ez a típus. Az aduászomat is kijátszottam: Ha ketten csinálunk rendetlenséget, nem várhatja el tőlem, hogy egyedül varázsoljak rendet, mert az igazságtalanság. (Nem vagyok feminista, csak túl fejlett az igazságérzetem, a mosogatásban is.) Ő, aki férfim szerencsére mélyérzésű ember, plusz szeret is, ezért felvállalta az osztozkodást: Volt, amikor megfeleztük a mosatlant, volt, amikor egyik nap én tisztogattam, másik nap meg ő, aki férfim lögybölt. Az elvet tehát igen szépen kidolgoztuk és alkalmaztuk, a gondot csak az jelentette, hogy általában egészen addig nem fogtunk a mosogatáshoz, amíg kitartott a kismillió edény, pohár, bögre, tányér, kés, dugóhúzó, fakanál, teatojás, fedő és miegymás. (Mondtam, hogy rühellünk mosogatni.) Valahol mélyen legbelül azért sejtettem, ez így nem sokáig mehet tovább, mert micsoda baromság, hogy pölö az összes bögre és pohár elmosása miatt csak cirka harminc perccel később indulhatunk moziba. Filóztam-filózgattam és arra a korszakalkotó megállapításra jutottam, hogy nincs más megoldás, egyszer s mindenkorra el kell pakolnom a kismillió edényt, poharat, bögrét, tányért, kést, dugóhúzót, fakanalat, teatojást, fedőt és miegymást. Ezen zseniális elhatározásom nyomán ma délután egy óra alatt kétfősre redukáltam a konyhai cuccokat, a felesleget pedig olyan helyre rámoltam el, ahonnan csak hosszas küzdelem után lehet előbányászni a cuccokat, szóval, eleve nem is érdemes belefogni, egyszerűbb, ha ellöttyintjük azt a pár dolgot (egészen konkrétan 30 darab evő- és segédeszközt), amit meghagytam. Néha azért igen jól jön, hogy a lánykori nevem Leleményes Csibisszeusz, hehe.

P.S.: A vendégeinknek majd pizzát rendelünk. Ehetik kézzel.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr16170212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vedina007 2008.10.24. 19:17:27

Nah...épp ezért utálok én mosogatni...de nekem még muszáj. Itthon. Mindenki után :D Igazán jó megoldást választottál egyébként :D

Aranyhal 2008.10.24. 19:19:58

csibi! bevallom őszintén, én egy perverz dög vagyok, mert nekem örömet okoz a konyhai tevékenység... a mosogatás, na az nem öröm, az muszáj, ha már ennyit főzök %lol%

Béb, a zagresszív kismalac 2008.10.24. 19:34:08

Én szeretek mosogatni. Tényleg! Erre van mosogatógép a házban... Ehh!

Béb, a zagresszív kismalac 2008.10.24. 19:34:37

Igaz, edény még nuku, így csak a festékes herkenytűket mosogathatom még csak...

Csillagvihar 2008.10.24. 19:38:28

A házimanóról eszembe jutott, h elő kellene venni herripottert megest. Amúgymeg milyen pizzát? :D

sunny. 2008.10.24. 19:40:04

Én szeretek mosogatni, addig, amíg kevés edényt, poharat, tányért, lábast ect. kell elmosni. Sőt, még főzni is szeretnék ha tudnék:P A pizza meg jó ötlet.. te sütöd?:D

lex 2008.10.24. 21:35:02

énis szeretek mosogatni nemtom miért...amolyan varázs elöbb szutykos volt én meg pár mozdulattal tisztává változtatom.jeee

Golden 2008.10.25. 07:19:41

én nem szeretek mosogatni, dehát egyszer muszáj, meg a konyha is normálisabban néz ki utána (ami ráadásul egyben étkező meg a tök nyitott lakásban is túlzottan szem előtt van); de az valamiért piszkosul idegesít, hogy a párom meg szeret(ne). Nem tudom, miért, de nem bíííírom, ha nekiáll mosogatni, akkor rögtön ki akarom venni a kezéből (talán mert ötször annyi ideig csinálja, mint kéne). Mosogatógép meg nagykorúsága elértével nem kapott több lehetőséget a szerelővel való találkákra, viszont olyan kis csalafinta (sarokba építhető), hogy nem sikerült másikat venni helyette. Most aztán 1 db (!!!) kerek kis mosogatóban próbálok csodát tenni, bár talán még mindig egyszerűbb, mint anno a nagyinak a vájlingban :)

Rege Ata 2008.10.25. 10:10:48

Golden, a férfiak néha szeretnek időt hagyni a dolgokra... kivéve, amikor a nők azt igénylik - azt hiszem... ;-o ;-p ;-D

Rege Ata 2008.10.25. 10:11:52

("Hamar munka ritkán jó", "Jó munkához idő kell", stb. ... Kivéve, amikor pl. mosogatáshoz, kézmosáshoz, fürdéshez, stb. 50-szer annyi meleg víz meg 50-szer annyi hideg víz.... ;-o)

Rege Ata 2008.10.25. 10:12:14

Én szeretek mosogatni. Tök jó! ;-o ;-p ;-D

Rege Ata 2008.10.25. 10:13:16

Ja, és aki jön, az ne tőletek egyen valamit, hanem hozzon valamit, amire nektek szükségetek van, és vigyen valamit, amire nektek abszolút nincs szükségetek... az sem baj, ha rendesen, szépen és gyorsan (és tisztán, stb.) el is mosogat... ;-o ;-D

szkepsz 2008.10.25. 10:35:52

Hamar munka gyorsan kész.

Enable 2008.10.25. 11:39:00

Mi is egy összeköltözés előtt vagyunk... Pár hét, és eggyüt fogunk lakni, élni... Na majd összeválogatjuk, hogy mennyi "hasznos" holmink van... Habár ahogy drágámat ismerem, meg magamat, nem sok mindennapi használati tárgyunk van... :D

deep blue 2008.10.25. 15:46:11

Jó, akkor majd, ha házasulásra adjátok a fejeteket, bár a boldogsághoz nem kell papír, szigorúan kössétek ki minden meghívott számára, hogy halál fia, aki 12 személyes étkészlettel, pohárkészlettel és egyebekkel lep meg benneteket a nász napjának alkalmából. %lol%

csibike 2008.10.25. 23:00:17

deep blue: ... vagy adhat, de akkor számoljon azzal, hogy egyesével töröm szét a fején :D (Jaja, házasságban is lehet boldogtalan az ember, a papír nem garancia semmire.) Enable: Sok-sok boldogságot előre is :)) Ha nincs semmi, az a jobbik eset :D szkepsz: Az a pár darab, amit meghagytam, tényleg gyorsan kész :D

csibike 2008.10.25. 23:04:45

Rege Ata: Jó ötlet, ez lesz a minimum :) Golden: Hű, arról már hallottam, hogy sok nő nem bírja elviselni, ha a párja mosogat, bár az indok legtöbbször az volt, hogy nem mosogat el rendesen, ezért a nő inkább megcsinálja helyette. Nagymamám vájlingozik, családi ebédek után is, neki ez a természetes :)) lex: Kívánom, hogy maradjon meg a lelkesedésed :)

csibike 2008.10.25. 23:07:49

sunny.: Előfordulhat, bár utána többet kell mosogatni :D A főzés megtanulásához ajánlom Polcz Alaine könyvét, írtam már róla a blogomban is :) Csillagvihar: A napokban gondoltam én is arra, hogy újra el kellene olvasni :)) Nagyvonalú vagyok, kívánhat a vendég :D Pigi: Az nagy jóság :)) Majd egyszer, ha nagy(obb) konyhám lesz, nekem is lesz olyanom :)

csibike 2008.10.25. 23:09:56

Aranyhal: Ha nem rendszeres, akkor nekem is. Pölö imádom meglepni ő, aki férfimet, ilyenkor örömmel főzök-sütök és a mosogatás sem zavar :) vedina007: Otthon én is húztam a rabigát :D Igyekszik az ember lánya :))

M 2008.10.26. 12:56:19

Mosogatni eléggé utálok. De ha már kell, akkor jobb, ha kevesebb van. A házimunkák közül legjobban mégis az az ágyazást (= az ágy rendbetétele a rendeltetésszerű használat után) és az ágyhúzást (= tiszta ágynemű felhúzása) utálom. A végeredményt viszont nagyon szeretem. De nem is én csinálom! (Ha az ember időben és ésszel kezdi, szépen kialakul a munkamegosztás, aztán már természetessé is válik. ) :D

Aranyhal 2008.10.26. 17:03:33

na ugye....akkor pontyosan tudod miről regélek %wink%

csibike 2008.10.26. 19:02:58

Aranyhal: Pontyosan ;) M: Ühhü, ezért rámoltam el minden feleslegesnek ítélt cuccot :)) Az ágyazással semmi bajom, szerencsére, és ezek szerint konkrétan neked sem :D

pandee 2008.10.27. 13:17:00

Szerintem szerezz be egy mosogatógépet. Anyukám egy hónapja vett egyet és azt mondja élete legjobb beruházása volt (pedig már túlvan egy-két dolgon :))
süti beállítások módosítása