HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.12.17. 17:45 csibike blogja

Miután az elmúlt hónapokban leküzdöttem szépen fejlett sütőfóbiámat (Kripli meggyes piték! Szénné égett kuglófok! - Isten véletek!) és szert tettem némi egócirógató konyhai sikerélményre, az a csábító gondolat combosodott ki elmémben, hogy az ügyeskének titulálható hétköznapi sütögetés után nagy merészen szintet lépek a konyhatündibündi skálán és a feles fokozatról átbukdácsolok a kihívást jelentő egyesre, ami nálam a mézeskalácsgyártásban testesül meg, egészen pontosan testesülne meg, ha a nyamvadt boltokban lenne mézeskalács fűszerkeverék. (Sütő-tepsi viszonylatban konzervatív vagyok, ergo ha a nyűves receptben mézeskalács fűszerkeverék szerepel, nekem az szentírás, hiszen ha el lehetne hagyni, eleve oda sem írják, nem?) Az a tény sem kicsit barázdálja gondterheltre a homlokomat, hogy én, mint a konyhatündibündi skála feles szintjén dermedten álldogáló tanácstalan csirke, sem ételfestéket, sem cukorgyöngyöt nem leltem a boltokban. (Bár lehet, előbb fel kellene ismernem eme misztikus izéket.) Mondjuk, ha már itt tartunk, a kiszúró formák is szőrén-szálán eltűntek, nemhogy karácsonyfa meg rénszarvas meg házikó meg angyal formát nem lehet kapni, de a holtegyszerű linzeres bizbaszoknak is lába kélt. Még soha nem akartam mézeskalácsot sütni karácsonykor, meg eddig úgy egyébként sem, szóval, simán el tudom képzelni, hogy a konyhatündibündi skála ötszáznegyvenhetedik szintjén leledző sütőmágusoknak becézett profik már húsvétkor rég beszerezték a hozzávalókat és javában gyúrják-sütik a cuccot.

Majd L betűket hajtogatok a mézeskalács fűszer nélküli tésztámból. L, mint lúzer. Szép lesz.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr836170145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magma 2008.12.17. 18:06:08

Csibikém, a mézessüti fűszer helyett használj tört szegfűszeget és fahéjat. Az én receptemben benne volt, hogy ugyan fordítva használhatok mézeskalácsfűszert... Madaras tecsóban kaptam amúgy mézeskalács fűszert.

magma 2008.12.17. 18:07:19

A formák hiányában készíts mézeskalács házikót! Késsel is kivághatod az elemeit... ha gondolod! ;)

pipi8607 2008.12.17. 18:22:00

magma ötlete nagyszerű, az én receptem is szegfűszeggel és fahéjjal írja. A fűszerkeveréktől meg olyan egyeníze lesz egyébként,szóval én nem ajánlom.. :S

OSUDF 2008.12.17. 19:29:29

hehe, leköröztelek, az enyém már kész is van^^ Fűszerkeverék nélkül, de állítólag finom lett:) Amúgy a sütőformák azok ilyenek, de a többi classic konyhai kütyü is! Én vagy fél évig rohangáltam hagymafésű után, mire találtam egyet 800 pízért...

ac 2008.12.17. 19:37:26

te vagy a második, akinél olvasom, hogy sehol nincs mézeskalács fűszerkeverék. én eddig azt hittem, hogy itt nálam vidéken sokkal szegényebb a kínálat, de ezek szerint tévedek, nálunk mindenhol lehet kapni. végső esetben persze teszkó. onnan vannak az én kiszúróim is, haláli jópofák, iskolabusz, pulyka, motor, mackó, gyömbérember és bármi, amit el tudsz képzelni :)

andy-pandy 2008.12.17. 20:32:30

nekem tesóm akar gyömbérember formájú kiszúrót:Dde sehol se talál..:S..amúgy én szeretek sütni-főzni,de mézessütit asszem még csak díszítettem:D..na majd idén..:D..nekünk meg még kitudja mikorról van itthon fűszerkeverék...:Dde van,h mással csináljuk:D

Elf 2008.12.17. 21:01:22

tesco tele vagyok formával, ha nagyon szeretnéd kölcsönadom :)

pipacs 2008.12.17. 21:09:32

ühüm ,tesco..forma meg 100 Ft-os... :D

Tiara (Cuki régi nevén) 2008.12.17. 21:41:20

Csibim kitartást ügyes vagy Te, én tudom.:) Képeket kérünk.:)

Aliana 2008.12.17. 22:14:28

én is ma akartam formát venni, sikertelen volt a körút, de nem adom fel :)

todella kaunis 2008.12.17. 22:46:26

L mint Lilla^^

deep blue 2008.12.17. 23:55:10

Nos a kommenteket nem olvastam, de nagyanyáink sem mézeskalács főűszerkeverékből sütöttek, hanem szépen összeválogatták a fűszereket. nehogy már ilyesmin fennakadj! Mézeskalácshoz minek ételfesték, és gyöngy? %eek% Nehogy már neki állj valami borzalmas műizékkel spékelt mézeskalácsnak, mert az tökre nem illene hozzád. Azonkívül bizony a karácsonyi felvásárlás mindent elért, akkor ez sem maradhatott ki. %neutral% Én ma a jól előre kigondolt ajándékötletem nem találtam, az összeset felvásárolták (remélem, talán mégse). %confused%

deep blue 2008.12.17. 23:56:58

Jah, és formák helyett javaslom, hogy vágd körbe késsel a kívánt formát, az is ugyan olyan jó lesz, egy ilyen kreatív csirke, szerintem forma nélkül is tud sütit mintázni. Igaz macerásabb, de emiatt a helyedben nem adnál fel a szintlépést! %wink%

little 2008.12.18. 00:15:21

nekem is szétesett eccer egy tortám épp abban a pillanatban ahogy a vendégeim elé tettem :D

csavi 2008.12.18. 06:27:10

amúgy a neten rákeresve az összetételre van pár érdekes. íme az egyik mézeskalács-fűszerkeverék: fahéj, koriander, gyömbér, kapor, szegfűszeg, szerecsendió ctrl+c, ctrl+v, vagyis nem én írtam bele átverésből a kaprot!

mm 2008.12.18. 08:24:56

és még őrölt bors is mehet abba a mézeskalács fűszerkeverékbe. persze nem tonnaszám, épp hogy egy pici. és igen csibi, tavasszal kell beszerezni mindent :) én tavaly a karácsonyi szezon lefutása után láttam mkalács fűszerkeveréket, be is vásároltam belőle, nálam jobb helyen van mint a polcon jelszóval. és 2 év a szavatossága, mindegy, hol álldogál addig, nem? :)

deep blue 2008.12.18. 09:15:42

Amikor ősszel muffint sütöttem, 3 fűszert tettem bele: fahéj, szegfűszeg és citromhéj... az egész konyhát ellepte a mézeskalács-illat miközben sült. Mondjuk én még sosem éreztem vágyat, hogy mézeskalácsot süssek, de illat alapján nem kellhet sokkal több fűszer bele. %rolleyes%

csillagvirág 2008.12.18. 09:50:23

az ételfestéken magam is megütköztem. amúgy. aztán csak ügyesen azzal a jancsi és juliska sütikével. (hű de vicces vagyok ma reggel. tényleg el kell vonulnom aludni...)

Golden 2008.12.18. 13:13:46

köszönöm a kommentek közt begyűjtött infót, kiskölök a lelkemet eszi gyömbérember-forma miatt, most aztán legalább tudom, hogy valahol lehet(ett) kapni; megyek vadászni :)

Csillagvihar 2008.12.18. 13:20:01

Az okosok mindent leírtak. DE! OSUDF, mi az a hagymafésű?

Thia 2008.12.18. 19:13:44

Csibiiiiii!!!!! Azt hiszed túlzás a húsvétkor beszerzett mézessütemény fűszerkeverék? Én tavaly decemberben vettem, véletlenül találtam (persze akkor amikor már mindent megsütöttem) az egyik kisboltban, és azt gondoltam, hogy velem többet ilyen aljas módon nem szúrnak ki! Engedd meg, kérlek, hogy megosszam veled!!! 2010-ig jó! Nem járt le, én idén nem sütök mézest, nagyon szívesen neked adom, komolyan! (mellesleg van cukorgyöngyünk, cukorvirágunk dögivel, szóval azt is adok szívesen, mi ennyit tutira nem sütünk el!) Dobj egy mailt! És akkor rögtön a 600. szintre léphetsz! :))))

Béb, a zagresszív kismalac 2008.12.19. 21:02:01

Béb minden időben beszerzett (még múlt héten egy Dávid-csillag formát is sikerült bonuszban a többi mellé) és épp most tette be a hűtőbe a tésztát. Nekem se volt könnyű, de sikerült! Akkor én hányas fokozaton állok?

Rinn 2008.12.19. 22:22:38

Fűszerkeveréééék?!! Dobod el, de azonnalrögtönmáris?!!!! Csirke, ne tedd ezt velem, ez három év volt az életemből :-( Tényleg kaprot olvastam valahol a kommentekben? :-D Érdekes :-) Kapros mézeskalács... olyan bizarr, hogy akár még jó is lehet, kár, hogy utálom a kaprot :-D Na mindjárt küldök át neked egy köteg e-mailt mézeskalács-ügyben. A kiszúróformákkal meg próbálkozz piacokon, százforintosboltokban (goods market, vagy mi a fene az új, modern nevük) is. De amúgy ha rajzolsz angyalkát, és körbevágod, amit mondták, az is tökjó :-) Ha az ételfestékkel meg színezni akarsz, használhatod helyette a különböző aromákat is, amik nem fiolásak, hanem az a zöld kupakos; a mandula az pl. zöld, a rum piros stb.

csibike 2008.12.19. 23:07:40

Rinn: Mi a baj vele? :o Köszi a tippet, az lesz, hogy egész évben lesem majd a jobbnál jobb formákat és lecsapok rájuk. Életemben egyszer volt rumaroma a kezemben, meg nem mondom, hogy fiolás volt vagy zöld kupakos... :)) Pigi: Sokadikon :D Gratula :))

csibike 2008.12.19. 23:10:13

Thia: Aranyos vagy nagyon, köszönöm :) Dobok mélt, csak majd kapd el :D Csillagvihar: Jó, hogy megkérdezted, engem is érdekel :)) Golden: És sikerrrel jártál? :))

csibike 2008.12.19. 23:13:19

csillagvirág: Miért? Minden valamirevaló fórumon-magazinban-műsorban megemlítik :) deep blue: Ki fogom próbálni, muffinba is :)) mm: Szorgalmasan jegyzetelek :D

csibike 2008.12.19. 23:16:09

csavi: A netes receptekkel nagyon-nagyon óvatos vagyok, ez eleve nem is szimpatikus a kapor miatt :D little: De még látták egyben :D deep blue: Hozzám illik az ismeretlen kipróbálása, szóval, az ételfesték és a cukorgyöngy is :D Olyan szép dolgokat láttam az egyik újságban, azok kifejezetten passzolnának hozzám is :D

csibike 2008.12.19. 23:17:07

todella kaunis: Kinek mi jut eszébe :D Aliana: Drukkolok :) Vagy azóta kaptál?

csibike 2008.12.19. 23:19:23

Cuki: A szép L betűmről? :D pipacs: Agyamba vések minden hasznos tippet :D Elf: Aranyos vagy, köszönöm :))

csibike 2008.12.19. 23:23:03

andy-pandy: Elsőre gyökérembernek olvastam :D ac: Itt többen vannak vagy a sokból nagyon sokan akarnak mézeskalácsot csinálni :D OSUDF: És mi a rák az a hagymafésű? :o Nem is gondoltam, hogy pasik sütnek mézeskalácsot... :)

csibike 2008.12.19. 23:24:49

pipi8607: Majd csinálok ilyet is, meg olyat is, meg másmilyet, aztán letesztelem... :) magma: Köszi a tippeket, a házzal kapcsolatban meg a bizalmat - kishal... izé... kiscsirke vagyok én ahhoz :))

deep blue 2008.12.20. 00:49:20

Drága csibike: már rég leírtam azt a receptet, bizony. Nem nehéz %wink%

2008.12.20. 10:02:23

háth... én imádom a fűszerkeveréket:D 3-4 éve sütöm a mézeskalikat:):):)

Rinn 2008.12.20. 12:46:16

Á, semmi, csak általában élből utálom az ilyen gyári fűszerkeverékeket, leveskockákat, húsízű (?!) meg fokhagymaízű (?!) ízbombákat (miért, amúgy a hús nem elég húsízű, a fokhagyma meg nem elég fokhagymás? :-o), milánói makaróni porokat és a mézes-mustáros csirkét, ahogy csak az anyu tudja, és anyunak csak mézet, mustárt meg csirkét kell hozzáadjon a por mellett... no komment. Keverjen mindenki fűszerekből olyat, amilyen neki jó, legalább nem lesz minden kajának ugyanolyan íze, nem eszik meg feleslegesen egy csomó sót meg vegysz*rt. Fel nem foghatom, miért (v)esznek ilyesmit az emberek önként és dalolva, nem elég az a méreg, amit nem tudnak kivédeni, és ígyis-úgyis beléjük kerül? Aminek a vége valóban az lesz, hogy bezabálhatsz egy fej fokhagymát, mégsem érzed az ízét, vagy egy bourbon vaníliát, és meg sem érzed, és legalább nem feleslegesen fizeted a TB-t. Pedig rólam sokfélét el lehet mondani, csak azt nem, hogy habzó szájú biovegánléttudatos etc. lennék. Apropó, bio, cékla, spenót ilyesmik is használhatók ételfestésre, húsvéti tojásfestés címszóval találsz csomó dolgot. Ezekkel is, meg az aromákkal is cukorfondatot kell megszínezni, és mehet a móka :-) Kivételesen hosszú és felháborodott hozzászólásomért elnézést kérek ;-)

Rinn 2008.12.20. 12:49:39

Ja, és még egy: a mézeskalácsokat nem karácsony előtt két nappal célszerű sütni; akár hónapokkal korábban is lehet (nem vicc), minél tovább áll, annál puhább lesz, és annál jobban összeérnek az ízei. Na, most már tényleg befogom :-) A sütés-főzés témától mindig rámjön a beszélhetnék %lol%

csibike 2008.12.20. 18:03:29

Rinn: Teljesen kezdő vagyok mézeskalácsügyben, szóval, csak jövőre lehetek ügyesebb :) Azért kérdeztem, mert érdekel :)) Ilyesmiben megpróbálok mértéket tartani és kikísérletezni a saját dolgaimat. Szerintem minden abba az irányba halad, hogy ez így idő- és energiatakarékos, plusz az emberek többsége nem tájékozott ezekben a kérdésekben, ja, meg a reklámok agitációját se felejtsük el. zí: Remélem, nekem is összejön :) deep blue: Köszi :)))

tk 2008.12.20. 20:04:15

JJajj, zí mézeskalácsait csak dícsérni tudom :)

OSUDF 2008.12.20. 23:49:23

Csibike, az agglegény mutáns állatfaj, süt, főz, mos, néha még mosogat és takarít is:) A hagymafésű pedig ez:P http://www.kukabuvar.hu/faf/show/2599

csibike 2008.12.21. 00:40:31

Ma is tanultam valamit, köszi :))

seaseptJerlor 2011.12.06. 18:20:27

how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose packaging
süti beállítások módosítása