HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2007.04.29. 10:54 csibike blogja

(#433)

 

Mindig elszorul a torkom, ha azt látom, hogy dühtől kivörösödött arcú anya bántalmazza alig néhány éves gyerekét: bevágja a babakocsiba, letépi a kis műanyag motorról, karjánál fogva vonszolja maga után…
Olyan nehéz megérteni, hogy a gyerek számára óriási boldogságot jelent, ha csöppnyi tappancsaival rendületlenül tolhatja maga alatt kétkerekűjét? Ha az áruházi szökőkút színes hullámaiba dughatja a mancsát? Ha az üveghez nyomhatja az orrát, mert bentről izgalmas sütik kacsingatnak rá?
Miért kell ellenségnek tekinteni egy másfél-két éves gyereket? Miért kell azt gondolni, hogy a gyerek kizárólag azért bambulászik, mászkál, tapogat, bukdácsol, hogy az anyját idegesítse? Miért kell neki fizikai fájdalmat okozni csak azért, mert a világra kíváncsi kisember...? Grrrrr....

 

 


44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr786171012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nefi 2007.04.29. 15:47:33

jogos. plusz, én még azon akadok ki, amikor öreg nyanyák figyelmeztetnek arra, hogy figyeljek oda vagy szóljak rá a gyerekre, mert úgy viselkedik, ahogy... ahogy pl. te leírtad, úgy. mert a gyerekeim elevenek, hangosak. mert gyerekek. ilyenkor szoktam felrobbanni és ha úgy adódik, üvöltözni. a vén szatyrokkal persze.

csibi 2007.04.29. 16:43:58

Meg tudlak érteni, én se kímélném őket :) Agyérgörcsöt tudok kapni, ha egy gyerektől azt kívánják, hogy viselkedjen illedelmes felnőttként... A gyerekek képtelenek halkan, egy-egy szóval megbeszélni olyan érdekfeszítő dolgot, hogy pölö az állatkertben mi mindent láttak... :)

netkoo 2007.04.29. 17:14:51

Hát azért ez nem ilyen egyszerü! Mert van ,hogy agyermek hisztizk és csak azért sem jön oda csak azért sem indul el h akéred!Mert feszegeti ahatárokat,hogy meddig mehet el !

csibike 2007.04.29. 17:28:34

Persze, hogy nem ilyen egyszerű a kérdés, de hiszek abban, hogy üvöltözés és ütlegelés nélkül is meg lehet oldani az adott helyzetet... :)

nefi 2007.04.29. 17:48:04

netkoo: én időt szánok arra, hogy meggondolja magát. egy gyerek nem tud 10 percél tovább foglalkozni azzal sem, hogy hisztizzen. úgy, ahogy még a játékok sem kötik le huzamosabb ideig őket. általában, ha nem jön, figyelmen kívül hagyom és sétálok tovább, anélkül, hogy azt mondanám neki: jó, akkor itt foglak hagyni. mert, az sem jó. ha ez sem válik be, jön a sózsák. a vállamra csapom és énekelek, miközben vonszolom. hogy lássa, nem tud ezzel felidegelni, hogy én csak játéknak tekintem az egész hisztijét. :)

Neyla 2007.04.29. 18:21:16

Hát, bevallom, kerültem már olyan helyzetbe, hogy lehetett akármilyen aranyos és tündéri a gyerek, egy idő után elveszítettem a türelmemet... Ilyenkor ismét az anyja gondjaira bíztam. Amíg nem érzem magamat elég felkészültnek és türelmesnek egy gyerekhez, addig nem is lesz saját! Annak ugyanis én sem látom semmi értelmét, hogy úgy viselkedjek vele, mint ahogy fent írtad...

csibike 2007.04.29. 19:19:32

Nefi, nagyon szimpi a hozzáállásod :)) Nem szabadna elfelejteni, hogy a szülő a felnőtt, a helyzeteket neki kell megoldania... :) Sokszor voltam nyári táborban kisebb-nagyobb gyerekekkel. A tábor legrosszabb gyerekét minden nap megbüntették, pedig csak azért rosszalkodott, mert egy kis törődésre, odafigyelésre vágyott... :) Neyla: Szerintem nem is igazán a türelemtől és a felkészültség érzésétől függ a gyerekvállalás, ha erre várna az örök kétkedő nő, az életben nem lenne gyereke... :)

netkoo 2007.04.29. 21:02:53

nefi.sajnos nálunk ez nem szoktt beválni néha van egy ki shiszti de valhogy eddig minidg sikerült eltetrelni a figyelmét és már semi baja se volt. De én még kezdő szülő vagyok:)

csibi 2007.04.29. 21:06:45

Unokaöcsémnél figyeltem meg: Bámulatosan gyorsan felszáradnak a hisztikönnyek :D

próba 2007.04.29. 23:36:46

Bevallom, olvastam már délután a bejegyzést, ám várni szerettem volna több hozzászólást. S aztán új sort kezdeni, nem beállni a sorba (jól csinálom, MENTOROM?)! Van ugyanis érv mindkét oldal mellett. S most aztán töprenghetek, melyik sor a rövidebb! Rpóbálom megérteni, esetleg megvédeni a szóban forgó "anyukát" hát anélkül, hogy egyetértenék vele! Sosem tudhatod a kivörösödött arcot mi pirította ilyen visszataszítóvá! Talán csak az utolsó csepp volt abba a bizonyos pohárba a lurkó hisztije. Csúny dolog a testi fenyítés, ám előbb-utóbb a csemete is rájön, hogy anya is emberből van. S mint ilyen, közel sem tökéletes (ne vörösödjön a Te fejed is csibe, pont az előző bejegyzésedben gyóntál!!!:)) Ám arra is rájön, hibáival együtt is szerethető, még ha néha el is pattan nála a cérna, még ha el is csattan néha egy-egy tasli, anya szereti őt, jobban mint bárki mást! Teszem rögtön hozzá, hogy két csaknem felnőtt gyermekem van, s soha nem ütöttem meg egyiket sem! Mindemellett azt is látom, hogy talán meg kellett volna néha tennem!

slippery/grappa 2007.04.30. 08:27:17

en meg azokat a szuloket utalom, akik keptelen megnevelni a gyerekuket...agyverzest kapok az ugynevezett "szabad szellemben" nevelt neveletlen gyerekektol...ezek nem szabad szellemben vannak nevelve, hanem egyeszeruen a szulo egy lusta diszno... Egy szulo nem a gyereke baratja, hanem a szuloje es igenis tudni kell neki nemet mondani. Erre jo a jo oreg Kis herceg " Felelos vagy azert, amit megszeliditettel".

csibike 2007.04.30. 10:05:10

Che: Az alaphelyzet, amit elítéltem a következő: Anya letépi a saját gyerekét a kétkerekűjéről - közben vasmarokkal szorítja a karját; anya bebassza a saját gyerekét a babakocsiba - közben nem figyel arra, hogy a gyerek már a fizikai fájdalomtól sír... Az a bajom, hogy sokszor az a megoldás, hogy fájdalmat okozok annak a dög gyereknek, mert már nem tudok vele mit kezdeni... Ha "rendesen" viselkedik, akkor meg ölelgeti... Nem tetszik az a felfogás, hogy "Anya most megruház egy kicsit, anya most kék-zöld foltosra markolja a karodat - de azért tudd, kicsim, hogy anya nagyon szeret téged..." Ne bánd, hogy nem ütötted meg őket. Valószínűleg nem ezen múlt.

csibike 2007.04.30. 10:10:54

grappa: A neveletlenség más tészta. A gyerek általában nem azért hisztizik, mert neveletlen... Viszont ha hisztizik, a szülőnek fizikai bántalmazás nélkül kell megoldania a helyzetet. Nem lehet elvárni egy kétévestől,hogy felnőtt módjára lásson be dolgokat. Azzal egyetértek, hogy a szülő tudjon nem-et mondani.

skyppy 2007.04.30. 11:37:34

..azt hiszem itt a gyerekes és nem gyerekes véleménye csap össze....erről az oldalról egészen más minden..én is másképp képzeltem el a gyereknevelést...igazából nem sokban tértem el,de amiről itt szó van,az egy kiragadott pillanat,vajh mindig ilyen ez az anya? vagy csak éppen a nap végére hulla fáradt és otthon még várja egy halom tennivaló,hiszen köztudott,hogy a nőknek otthon kezdődik a 3.műszak..és most megköveztek,mert nem írom le az esélyegyenlőséget,hogy vállalja be a férj is a házimunkát....van ahol nem tudja.....

csibike 2007.04.30. 11:46:30

Nem hiszem, hogy a gyerekes és a nem gyerekes véleménye csap össze: Ha lesz gyerekem, akkor is úgy próbálok vele viselkedni, ahogy most gondolom. Nem írtam és nem is gondolom, hogy mindig így viselkedik az anya, mert remélem, hogy nem. És ha fáradt, akkor bántsa nyugodtan a gyerekét, mert van rá indoka? Nem, ne tegye...

slippery/grappa 2007.04.30. 12:23:23

csibi...skippyvel kell, hogy egyet ertsek...(es abszolut nem a fizikai bantalmazas mellett szolalok most epp fel, felre ne erts)...hanem hogy az anya is ember es elfogy a cerna olykor...es sosem lehet tudni az elozmenyeket...persze ha fekete feheren nezzuk es semmi gond a gyerekkel, akkor egyertelmu, hogy nincs mentseg a rangatasra, de altalaban a gyerek es az anya kozotti "tanc" az aminek te a vegeredmenyet latod

próba 2007.04.30. 12:32:16

Azt mondják a nagyok gyereket nem lehet könyvből nevelni. Elég ösztönből szeretni, csak szeretni, akkor már nagyon nem ronthatsz el semmit! Viszont ha nem vagy tudatos, hibázhatsz is. Pont az elvörösödött fej mentheti fel az anyukát egy bizonyos szintig. Érezni fogja a pici nagyon korán, hogy nem azért "bántotta" anya, mert..., hanem mert... Elborult az agya (van ilyen), ha kényszerrel türtőzteti magát, annak már nincs köze az ösztönös reakcióhoz. Akkor most hogy is van ez? A fizikai "büntetés is megérne egy külön lapot a blogban. A lelki sem jobb, az a baj vele, hogy nehezebb megítélni a hatását! A fizikait (zutty egy pofon és kész) könnyebb határok között tartani. Bár az is igaz, annak is lehetnek lelki sebei! Ez tényleg igaz! Arról beszélek, lehetséges olyan szituba kerülni, amikor törvényszerű a hiba! Mindenki elítéli (helyesen) az újszölöttjét magától eldobó ( akár szó szerint is kidobó) kismamát. Viszont, hogy egy szülés milyen sresszt vál ki valakiből, mennyire tud mentálisan kivetkőzni magából olyankor egy ember, azt csak hallomásból tudhatjuk, érezni nem sokan éreztük! Hallotttam már nem egy olyan esetről, hogy a szülési kínok közepette a kismama meg tudná gyilkolni a gyereket is, a férjet (kispapát) is, mint fájdalmai okozóját! S belőle is minta anya, minta feleség válik! Szóval látatlanba elítélni valakit...lehet, de talán ugyanúgy hibázol, mint akkor ő a gyerekkel! Neki is joga van hibázni, lehet, már egy perc múlva mardossa a lelkiismeret!

csibike 2007.04.30. 12:34:58

Azért postoltam, mert kíváncsi vagyok a véleményetekre :))) Persze, ezt nem is vitatom. Azzal van gondom, hogy a fizikai erőszak nem megoldás sohasohasoha, pláne nem egy gyereknél. Az nem lehet mentség, hogy fáradt vagyok, mosogatnom kell otthon, felhúztak a melóhelyen... :)

slippery/grappa 2007.04.30. 12:39:55

kerdes, hogy most mi a fizikai fenyites? pl: gyereked 2 eves es valaemlyik bevasarlo kozpont kozepen hason fekve hisztizik, mert nem vettel meg neki egy jatekot. Eloszor jo anyukakent elmondod, hogy ez nem jo dolog stb, menni kell es nem vehetsz meg te sem mindent. Helyzet annyiban valtozik mondjuk, hogy a gyerek hangerot valtoztat es kiprobalja a magas C-t. Ekkor te mar vorosodsz, mert mindenki teged nez...ujabb lelkere beszeles...semmi... Mit csinalsz? Mindenki teged nez, nincs folozleges 10.000-ed egy ujabb jatekra es amugy is mar rakat van neki es mar reg otthon kene lenned...

csibike 2007.04.30. 12:40:39

Che: Nem elég szeretni, de betű szerint sem szabad nevelni - annyi módszer, ahány könyv... Boruljon el az agya, tudja meg a gyerek, hogyha rosszat tett, de könyörgöm, ne bántalmazás révén! Pontosítanék, mert olyat akarsz rám fogni, ami nem igaz: A tettét ítélem el, nem magát az embert bélyegeztem meg, hogy csapnivaló, rossz anya... :) A tettet akkor is elítélem, ha minden nap így viselkedik a gyerekkel, és akkor is, ha épp az volt az első alkalom, amit én láttam.

slippery/grappa 2007.04.30. 12:41:30

minusz egy mindenki teged nez:))) szal mar kinosan erzed magad:)))

slippery/grappa 2007.04.30. 12:43:06

Tehat...hagyod, hogy gyozzon...otthagyod hisztizve...meg huszadszorra is elmagyarazod, vagy megfogpd es magaddal viszed erovel...?Ha van masik otlet, az is johet

csibike 2007.04.30. 12:47:27

grappa: És az lenne az egyedüli megoldás, hogy bevágom a babakocsiba, lehetőleg jól odacsapom, hadd fájjon neki minél jobban, hátha attól elhallgat? :) Én spec megpróbálnám elterelni a figyelmét, és addig próbálkoznék, amíg nem sikerül. Nem érdekelne, hányan néznek. Láttam már, hogy ilyen helyzetet sikerült megoldani anélkül, hogy a gyereket bántották volna.

csibike 2007.04.30. 12:49:24

Elmagyarázom annyiszor, ahányszor csak kell, de nem fogom bántani. Szerintem az nem visz előre, ha az anya csataként fogja fel a helyzetet, ahol vagy ő győz, vagy a gyerek. Ráadásul a csatafeltételek sem korrektek...

slippery/grappa 2007.04.30. 12:50:09

az miert bantas, hogy igenis megfogod es elviszed? en sehol nem mondtam, hogy vagd be egy babakocsiba...

csibike 2007.04.30. 12:51:41

De én a postomban ez ellen keltem ki. Nem azt éltettem, hogy az anya engedje a hisztit... :)

slippery/grappa 2007.04.30. 13:00:22

...meg mindig hisztizik...nem erdekli az esz erv, miszerint sok jateka van, sutit mar kapott, tehet ujabb edesseggel sem lehet kiszurni mar a szemet, neki marpedig az a kiszemelt jatek kell, ha a fene fenet eszik is...es nem erdekli az sem, hogy elkestek a mittudomen honnan...

kómacsirke 2007.04.30. 15:37:25

Megoldom, erőszak nélkül, mert más is megoldja :)

skyppy 2007.04.30. 17:47:03

...jajj...meg foglak nézni amikor záróra után még ott ültök a padlón..erőszak nélkül...:-)))..csibike..a gyereknek te szabsz határt..és ne hidd hogy egy időben,okkal adott seggreverés a gyerekben nem teszi helyre a dolgokat...én is mélységesen elitélem azokat a szülőket akik bántják a gyereket,de hidd el a fizikai terrorrnál sokkal embertelenebb a lelki...és nagyon sok fiatal van így...olvasd csak a blogokat...és én is a fenekére vertem a gyerkeimnek mégse emlékszik egyikse úgy vissza rá,mint egy fizikai bántalmazásra...és igenis elfogy a cérna, az idő...de majd meglátod..nagyon várom a beszámolódat a gyereknevelés rejtelmeiről....:-))))...ja és ezeket az afférokat nem szabad kudarcnak megélni, egyik fél részéről sem az,csak a gyerek próbálgatja a határait,te pedig megmutatod,aztán fátylat rá,nem felhánytorgatni évekig....ez a jó taktika...:-)))

csibike 2007.04.30. 18:53:04

Hiszek abban, hogy úgy fogom tudni megoldani a dolgokat, ahogy én szeretném... :)) Másnak is sikerül, én sem adom alább ;) Beszámolok, mihelyt lesz miről :))

2007.04.30. 19:18:39

Az embernek addig vannak megingathatatlan elvei a gyereknevelés kapcsán, amig nincs gyereke. Aztán rájössz, hogy mindegyik gyerek más, és nem alkalmazhatsz az összesre ugyanolyan szabályokat. Neked meg nem szabadna gyereket szülnöd. Saját magadért sem tudsz felelősséget vállalni, nem ám egy gyerekért.

csibike 2007.04.30. 19:33:44

Tudod, szeretem a névtelen kommenteket: Bebizonyítja azon tapasztalatomat, hogy a net óriási lehetőséget ad a gyáváknak, akik örömmel élnek ezzel... Tudod, az olyanok véleménye nem hat meg, akik egy bejegyzés alapján megmondják a frankót. De ha ezzel enyhítettél a frusztrációdon, gyere máskor is. Legalább itt lelj egy kis boldogságot... Tudod, azért mert te vered/verted a gyerekedet és emiatt magadra veszed a postomat, attól az én elveim nem dőlnek össze. Tudod, négy gyerekem lesz. És mindegyik boldogabb lesz, mint te... :) P.S.: Tudod, jó ha néha gyom is felbukkan a kertemben... Ilyenkor még jobban megbecsülöm a virágaimat :)

netkoo 2007.04.30. 22:08:26

"Nem hiszem, hogy a gyerekes és a nem gyerekes véleménye csap össze: Ha lesz gyerekem, akkor is úgy próbálok vele viselkedni, ahogy most gondolom."by Csibike Tudod majd megnézem amikor gyereked lesz és elpatan nálad acérna és netán kicsit megrángatod a gyermeked és valaki rád szol majd eszedbe jut e pár sor?? mert amiokor gyreked lesz megfogsz változni nagyon! legalább is remélem én mint család centrikus és gyermek szerető apa és férj mondom ezt neked!

csibi 2007.04.30. 22:16:54

Én mint családcentrikus és gyerekszerető csirke mondom neked: Remélem, nem fogok megváltozni soha... :) Sajnálom, hogy ennyire elfogadott és magától értetődő a "gyerekrángatás"... Azt is sajnálom, hogy magatokra veszitek ezt a kritikát, holott nem az lett a végkövetkeztetés, hogy rossz szülők vagytok, pusztán a gyerekkel szembeni erőszakot ítélem el... Mivel láttam számos ellenkező példát, én azokban hiszek, nem ebben.

skyppy 2007.04.30. 22:25:08

..én nem érzem magam rossz szülőnek,sőt...ma éppen megkérdeztem a lányomtól,hogy félt-e valaha is tőlem...és azt mondta nem...és tudom,hogy őszinte....pedig emlékszik a fenékreverésre, arra az egyre....:-))))))))

csibi 2007.04.30. 22:29:37

Ezért mondom, hogy nem erről szól a post... :) Amennyire téged ismerlek, úgy gondolom, hogy jó szülő vagy :))

próba 2007.05.01. 00:27:50

Kár, hogy új érvek helyett csak a régiek ismétlése maradt! Biztos vagyok benne, hogy a majdani gyermekeidet pont úgy fogod nevelni, ahogyan szeretnéd nevelni! Abban is biztos vagyok, hogy elég lesz a mosolyod megvonásával büntetned a négy közül bármelyiket, ha már büntetned kell! Neked elhiszem, rólad feltételezem, képes vagy rá! Amivel nem értek egyet: miért kell ismeretlen gyomokat kapálgatnod? Aki egy picit is ismer, jól tudja, hogy milyen csodálatos anya leszel!

csibike 2007.05.01. 00:33:12

Che: Szeretem, ha olyan emberek vesznek körül, akiknek saját véleményük van :) Jó, ha érveket lehet ütköztetni, nagyon izgalmasnak tartom. Ha még blogolok akkor, bepostolom, épp hol tartok a gyereknevelésben, és nem fog nehezemre esni, ha el kell ismernem mások igazát. De addig őrzöm a magamét. A gyomokról csak annyit: Hasznosak... Bár mindenhol csak gyomok maradnak :)

Sac 2007.05.02. 08:35:20

Ne változz meg soha majd a 4 lurkód után se. Bár remélem egyik se lesz jobb mint az én baromi hisztis 2 gyerekem :D:P. Azért a kérdés felmerült bennem azokat a bizonyos ellenpéldákat a nap 24 órájában és az év 365 napjában láttad??

csibike 2007.05.02. 08:52:33

Köff a jókívánságot :DD Ha hónapok óta látom, az ér? :PPP

Sac 2007.05.03. 08:38:25

Nem :PPPP, hónapokkal ezelőtt már 'megnevelték' a gyerkőcöt :DDD:PP, Voltál eszembe tegnap délután :D, mikor a fiam hidat csinált hiszti közben a kocsi gyerekülésében és lazán szájbarugott miközben próbáltam bekapcsolni az övet :D ( nem vertem meg) :d

csibike 2007.05.03. 08:58:51

Bitti neki volt igaza :D Miért hisztizett? :))

Sac 2007.05.07. 08:18:05

Kérdeztem de nem árulta el :) Bitti neki volt igaza, még szép :ppp

csibi 2007.05.07. 09:26:02

Hehehe, ki másnak? :P:D
süti beállítások módosítása