HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2007.11.29. 09:33 csibike blogja

Bár korrekt borozgatás-sajtozás előzte meg a tegnap esti mozit, sikerült időben beesni az árokba a filmre. Szkeptikusan fogadom a mai történelmi mozikat, a hálivúdit pláne. Képtelen vagyok belefeledkezni az eseményekbe, mert kukacos-kritikus vérgenya történész énem nonstop keresi-kutatja, mi hiteles, mi nem, hol van valami gebasz. Pölö a Honfoglalást ezért hagytam a picsbe már a negyedik percben. Ver a víz, ha középkori koldus bácsinak gyönyörű hófehér csilivili fogsor pompázik a szájában, ver a víz, ha Nagy Sándor térképein angol feliratok pöffeszkednek, ver a víz, ha időszámításunk előtt játszódó filmben flagellánsokat emlegetnek. Hasonló durvaságokra az életben is megremeg az orrcimpám: Egyiptomban majdnem feltoltam az idegenvezető orrát az agyába, mert állandóan lesapkázta a fáraó kettős koronáját. Akkor is felszisszentem, amikor az egyik honfitárs fickó lelkesen közölte, a német birodalmi sas figyel az egyiptomi zászlón is - az sólyom, bammeg, de ne zavarjon. Nemrég egy taxis cirógatta a tűrésküszöbömet: Szerinte annyian vannak a Kerepesin, mint korai kínai diszkóban a szamurájok. Ühhü, persze. Egyébként az Elisabeth második része egész jó, Cate Blanchett fantasztikusan játszik, Clive Owen férfiasabb, mint valaha - a csatajelenetek viszont igen gyengécskére sikerültek, pölö.

Mindig mondtam, hogy tesitanárnak kellett volna mennem: Nem lenne nagy seggem és nem tudnám előre a történelmi filmek végét.

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr266170747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winstonsmith 2007.11.29. 10:11:31

Nagy levegő, megnyugszik. Bort iszik. Nagy levegő. Még bor. Esetleg szex. Megnyugszik.

csibike 2007.11.29. 10:17:41

Ööö... nem vagyok ideges, perpill sem a bor, sem a szex nem aktuális, viszont inkább szex, mint bor :P

DuDe 2007.11.29. 10:32:01

eh...igazi kihívás lehet veled ilyen filmre elmenni moziba :) Ilyenkor örülök, hogy nem voltam zseni töriből, mert tudok a filmre is koncentrálni :P

Foxfox 2007.11.29. 10:54:35

A Pearl Harboron, a csata jelenet kelletős közepén, mondta a mellettem ülő takonyagyú, 20 éves forma majom a hasonló nívójú nőjének: "Ez állítólag megtörtént!"

Rege Ata 2007.11.29. 11:03:51

Szerencsém, hogy én utálom a hálivúdis "eztmindenkielfogadja" elemeket a filmekben (dirr-durr, csitt-csatt, cipp-cupp, piff-paff, nyikk-nyakk, ... és társaik). Meg a "nem baj, ha nem vagy kellően hiteles, (akkor/elég) ha (nagyjából) annak tűnsz" esetleges megnyilvánulásait. (UFF!... ;-o)

DuDe 2007.11.29. 11:09:30

Fox :D Egyébként azt hiszem, a mozizós élményekből külön blogot lehetne írni anélkül is, hogy a filmekről szólnánk :D

Foxfox 2007.11.29. 11:14:50

DuDe: Filmbuzi vagyok! Tutira igazad van!

gargoyle 2007.11.29. 11:54:59

nemtom, ha filmre ulok be akkor elfogadom az ott levo torvenyszerusegeket, kiveve persze a spektrum teven. kulonben hamar eljutnank oda mint a klasszikus viccben a szekely bacsi a star wars megtekintese utan, hogy "na ezt azert mar en se hiszem el" :)

csibike 2007.11.29. 12:20:14

DuDe: Á, nagyon aranyos vagyok, mert csak a film után puffogok, közben soha :) Fox: Gáz :D A Pearl Harbor is :) Rege: Pedig az amcsik simán megfizethetnék a legjobb történészeket - a hitelesség érdekében. Én sem mondanék nem-et :D gargoyle: Na, nekem ez birkaeffektusra hajaz... :)

Rege Ata 2007.11.29. 12:22:03

csibike, akkor is kéne bele - szerintük - cipp-cupp, ... satöbbi... Nem érdekes, ha nem hiteles... csak olyannak tűnjön! (Ha a nézők még hosszú percekig bent maradnak a film vége után, az nem jó az üzletnek, ugye...)

Foxfox 2007.11.29. 13:00:53

Csibike: Moziban, ráadásul film közben puffogni egyébként is illetlenség! Tessék visszatartani...

Odil 2007.11.29. 13:06:42

Na igen, ez így elég idegesítő lehet. Arról már ne is beszéljünk, hogy pl a Honfoglalásban ott volt a digitális óra az egyik csóka kezén.... Vitatkoznék, az én régi tanáromnak kva nagy segge volt :D és még hülye is volt mellé, szal lehet, hogy jobb ez így :D

Rommel 2007.11.29. 13:21:46

Személyes kedvencem ilyen történelmi fricskák terén az, amikor ókori és középkori filmekben használják az SI által 1960-ban elfogadott mértékegységeket.

gargoyle 2007.11.29. 14:59:12

jolvan, lehet arami nyelven konyokben merve 2 fogu hosokkel budos szajjal csokolodzo iszonyat mocskos foldmives asszonyokat nezni a moziban de minek? fizikuskent a fenykard is rohejes de hol erdekel, amikor "en vagyok az apad luke!" (: ha tortenelemorara vagyom akkor beulok az elte tortenelem tanszekere eloadasra, igaz ott ritkan latni angelina joliet meg brad pittet :P

Foxfox 2007.11.29. 15:01:02

gargoyle: Nálad a bölcsek köve!!!

csibi 2007.11.29. 15:06:31

Odil: Az Egri csillagokban meg egy Trabant, azt hiszem :) Ok, akkor leszek nem hülye és nagyseggű :D Rommel: Igenigenigen :D gargoyle: Nem töri óráról van szó, hanem történelmi hitelességről. Ha már történelmi filmet csinál valaki, illik hitelesnek és igényesnek lennie :P De ez csak olyan embereket zavar, mint én... akik minden szart benyalnak történelem címén, azokat valószínűleg nem :P

Rege Ata 2007.11.29. 15:09:31

(*Elképzelte, amint egy ógörög történetben megszólal a rendőrfőnök (vagy ki), hogy "Egyeztessük óráinkat!" - és elővesznek mindannyian egy-egy vízórát vagy homokórát vagy...* ;-o)

tappancs 2007.11.29. 15:10:14

:)))) garg: "én vagyok az apád, lüke"? :DD

Balazs 2007.11.29. 15:10:18

Jah meg a TIE vadaszok hangja az urben... annyira durvajo:D Kit erdekel, hogy nem lehetseges?:D Mondjuk a tortenelmi filmekben megint mas a dolog... De persze amikor valamihez kicsit is jobban ert az ember mint az atlag, mar veszi eszre a hulyesegeket. A filmet parom is meg akarja nezni... ot az elizabeth engem meg a csatahajok bazi nagy vitorlakkal erdekelnek:D Igazabol a lenyeg, hogy a tortenet magaval ragadjon. Es ne legyen zavaro hulyeseg a filmben:) Pl a 13. harcos baromsagait is el tudtam viselni es elveztem a filmet:) Nagy Sandorban angol feliratok a terkepen... havazze... azt is leforditottak:) De a feherfogu koldus engem is zavarni szokott:)

Rege Ata 2007.11.29. 15:12:27

Ráadásul, azt hiszem, a TIE-vadászok hangját nem holmi stúdióban ötlötték meg machinálták ki - a főhanggurunak furán zörgött a kürtő otthon... ;-D

gargoyle 2007.11.29. 15:42:39

csibike: de ezek szerint szerinted ez a film tortenelmi huseget kovetelo mufaju? en ugyan nem lattam de tippre kosztumos kalandfilm, csak kevesebb a harisnyas kardozas es tobb a csatahajo. nem kotozkodni akarok amugy, es igerem ezzel abba is hagytam a temat (:

csibi 2007.11.29. 16:14:49

Balázs: Egész jók a hajók :))) Ja, egy ókori témájú filmben ne angol feliratos térképek legyenek... :P gargoyle: Szerintem alap, hogy egy történelmi film minél hitelesebb legyen. Nyilván nem dokumentumfilm kategória, nem is erről van szó. Elfogadható az is, hogy Erzsébet bőven ötvenes éveiben jár ebben az időszakban, a filmben viszont ez nem jön elő, fel se merült, hogy korosítsák. Ez azonban nem zavar annyira, mint az, hogy bénák a csatajelenetek :)

Boci 2007.11.29. 17:02:13

Sajnos történelemből mindig tökhülye voltam, így tőlem akármi is lehet. Viszont ki nem állhatom a "hűdeszuper" filmeket. Kedvenceim a '80 körüli csehszlovák műalkotások, baromi jókat lehet rajtuk röhögni és a kutyát nem zavarja, ha nem hiteles. :) (de azért azok bizony hitelesek...)

Magányos Csapos 2007.11.29. 21:41:35

Én nem vagyok ilyen képzett , de talán ugyan ilyen okok miatt hagyom ki a történelmi filmek többségét. oké hogy látványos meg minden, csaták ezerrel, de teli van hibákkal. Me golyan , fene tudja, lényeg hogy nekem nagyon kevés jön be belőle. Ja és a feneked ugy jo ahogy van...:-)

TorpeNana 2007.11.29. 21:45:47

Tudtam én hogy a mese az igazi.

csibi 2007.11.30. 20:24:18

Boci: Azokból alig ismerek valamit... :) Csapos: Még nem is láttad, nem tudhatod... :) TN: Az :)
süti beállítások módosítása