HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2009.07.31. 21:13 csibike blogja

Az asztalos augusztus végére ígérte a konyhabútort, ha nagyon megcsúszik a munkáival, rosszabb esetben még szeptember elején is menzakaján és családi maradékokon tengődünk, ő, aki férfim meg én. Ebbe egyelőre bele sem merek gondolni, a szeptember eleje bármit jelenthet asztalosberkekben, október közepét is. Lassan egy hónapja nincs konyhám, holott július elején azt mondta a bútoros, négy hét alatt elkészül, szóval, kinek mi a négy hét, ugye, illetve melyik négy hétről is van szó egészen pontosan. Remélem, az év azért nem csúszik. A konyha hiánya t. szüleinkből a 'szegény gyerekek, nehogy éhen haljanak' reflexet hívta elő, így a szokásos családi összeröffökön marad némi hazahozható finomság, sőt, én már kértem anyutól rántott cukkinit és tiramisut is, mert nagyon határozottan megkívántam, a lecsót viszont önként pakolta a csomagba, ismer. Természetesen frusztrál, hogy kimaradok a lecsószezonból, a piacon mindig fájó szívvel nézem a paradicsomot és a paprikát. Kínomat némileg enyhítette a főnököm, aki meglepett egy doboz lecsóval. Hálám jeléül csodálatos gyümölcssalátát fabrikáltam neki - lecsósdobozát a kedvenc munkahelyemen mostam el. Bevallom, anyutól kuncsorogtam egy kis lecsót a jövő hétre is, elvonási tüneteim vannak, na. Nyaralóhelyünkön első dolgom lesz, hogy összeütök néhány adag lecsót és hazahozom lefagyasztani. A nyaralásból általában nem kajával megrakodva tér haza az ember, tudom, de most vészhelyzet van. (Lecsómérgezésben fogok elpusztulni, szép halál, ja.) Legkedvencebb kolléganőm nagyon aranyosan felajánlotta, hogy süt-főz nekem valamit, csak ne pekingi kacsát kérjek, mert az macerás. Arra gondoltam, ha képtelen vagyok uralkodni magamon és nem bírom ki a Balatonig, veszek néhány cső kukoricát és megkérem, főzze meg. A vízforralóba azért nem szívesen dugdosnám be a kukoricacsöveket. Tulajdonképpen olyan hétköznapi dolgok hiányoznak, mint a tükörtojás, a tejbegríz, a pirított szalonna - és alá a túrós-tejfölös tészta. A menzákon néha egész jó a kaja, a néha hangsúlyos, ugyebár, de a főzeléket vagy a levest kanalazva nem tudok szabadulni attól a gondolattól, hogy egészségtelen dolgokat juttatok a szervezetembe. Fel is szedtem két kilót egy hónap alatt, ami szerintem sok, nem a kilóim száma, hanem maga a kétkilós hízás per hónap ténye. Ráadásul egy idő után minden menzaízű. A saját ízeimet-illataimat akarom és azt a biztos tudatot, hogy mindaz, amit az asztalra teszek, egészséges és könnyű és tápláló. Soha nem hittem volna, de nagyon hiányzik maga a konyhai sürgés-forgás, adott esetben bénázás. Az elbaltázott főzelékeim is hiányoznak, meg az, hogy nem barkácsolhatok Polcz Alaine receptgyűjteményéből, Stahl Juci magazinjából, meg az együttfőzés ő, aki férfimmel, meg az, hogy pölö belecsókol a nyakamba, miközben a pörköltet kavargatom. (Apropó, gyertyaolvasztáshoz is kellene a tűzhely, gyurmáékszert is csak sütőben égethetek ki.) Az elmúlt hetekben be kellett látnom, hogy a konyha szerves része az életemnek: Jólesik ő, aki férfim elé saját készítésű ételt tenni, akár vasárnapi ebédről, akár egy stresszes nap utáni meglepetésvacsoráról van szó. Bennem még vannak ősasszonygének: Várom haza a vadászt, aztán vacsorát ütök össze az általa elejtett zsákmányból, olyan bolti zsákmányból, de ez már részletkérdés. Jó érzés, hogy enni adok A Férfinak, nem is értem azokat a nőket, akik arra büszkék, hogy nem teszik be a lábukat a konyhába, meg arra is rájöttem, hogy többé-kevésbé sikeres konyhatündérként is tombolhat a kreativitásom, alkothatok, fantáziálhatok, próbára tehetem magam. Jó, nem egy párizsis zsömlénél, de egy összetettebb Stahl-recept elkészítése már igazi kihívás. Ha konyha hiányában nem kellene mosogatnom egy ideig (itthon extravagáns módon a fürdőkádban mosogatok, kedvenc munkahelyemen viszont a konzervatív megoldás keretében), talán még az is hiányozna. Ááááá, dehogy, nemnemnem, sohasohasoha!

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr316169992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aliana 2009.07.31. 21:31:43

teljesen meg tudom érteni a konyhához, sajátételhez és a menzakajához kapcsolódó érzéseidet, én is rühelleném, ha nem tudnék főzőcskézni... kitartás, gondolj arra, hogy ha viszont egyszer kész lesz, akkor milyen jó érzés lesz ott alkotni! :)

bogárka 2009.07.31. 21:42:38

Kis családomban hagyomány hangsúlyozni: ne sürgess semmit, tudod a várakozás öröme többet ér... Kislány koromban még megkajáltam ezt a szöveget úgy karácsony közeledtével... Te inkább hajtsad azt az asztalost...

thechicme 2009.07.31. 22:33:13

mindennapos dolog munkanapok után a főzés? amúgy is le a kalappal:)

Elf 2009.08.01. 05:18:26

de jó is azt látni, hogy a Férfi élvezettel eszik abból, amit főz az ember... :)))

Rinn 2009.08.01. 11:18:24

Nem mindig értem, és készséggel elfogadom, hogy a hiba az én készülékemben van, de miért olyan nagy dolog a munkanap utáni főzés? Annyi mindent össze lehet dobni fél óra alatt, ami finom is, meg jól is laksz vele, és még leveskocka/tésztaszósz porból/üveges mártás sem kell hozzá. Naná hogy napi 8-10 óra munka után az ember nem kezd el valami pepecs kaját főzni / szarvasgerincet sütni alacsony hőmérsékleten, de egy spenótos-márványsajtos tészta, vagy egy előre SK pácolt husi megforgatása a serpenyőben + rizs miért olyan megterhelő sokaknak. Csirek, büszke vagyok Rád :-D

csibike 2009.08.01. 18:10:38

Rinn: Igazán nincs miért, de köszi :) Szerintem sem nagy durranás és abszolút egyetértek. Ha nagyon későn érek haza vagy nincs kedvem sütni/főzni, kimarad, ott a hideg verzió, bár nálunk ez is változó, nem egyszer főztem este 10 után vagy fejeztem be a sütést éjfélkor :) Én sem pepecs kajákat készítek, max. egy óra az egész. Elf: Ühhü, pontosan :)

csibike 2009.08.01. 18:15:34

thechicme: Ez azért nem olyan nagy dolog :) Nálam kapcsolatfüggő. Korábban alig főztem-sütöttem, de mióta ő, aki férfim van, neki szeretek főzni-sütni. Abba is érdemes belegondolni, hogy egy férfinek csak néha elég a saláta, legtöbbször normális kajára van szüksége. Nyilván nem két-háromfogásos csodákat alkotok, de minek is kellene, arra ott a hétvége? Az a lényeg, hogy meleg étel legyen, finom, laktató és egészséges. Ilyet meg 30-45 perc alatt össze lehet dobni, de Rinnek is írtam, hogy engem nem zavar, ha este 10 után kezdek főzni, ha olyanom van, miért ne.

csibike 2009.08.01. 18:18:22

bogárka: Igaz a várakozás öröme, örülni is fogok, ha kész, csak amikor az asztalos nem tartja a szavát és csúszik a határidő, az azért sokat levesz a várakozás öröméből :) Aliana: De legalább rájöttem, hogy szeretek tenni-venni a konyhában :)) Az biztos. Már csak azt remélem, hogy jól is fog kinézni :D
süti beállítások módosítása