HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.02.23. 23:07 csibike blogja

 Leslie L. Lawrence könyveit gimiben, a szünetekben vagy az unalmasabb órákon pad alatt olvastuk rongyosra. Emlékszem, nagyon haragudtam Z.-re, matek órán pont az utolsó húsz oldalnál bukott le félév közepén, pedig ha végez, nálam landolt volna a szamárfüles, kézről kézre adott könyv, a tanár azonban könyörtelenül elvette és csak év végén, hónapokkal később adta vissza, grrr. Lawrence hosszú éveken át sok-sok jó és izgalmas és érdekes könyvet írt, de aztán valahogy elfogyott a lendülete (vagy a pénze?) és rátért a sorozatgyártásra, azóta becsületből-nosztalgiából olvasom az egyforma történeteket, lekötni egyik sem tud, talán ötévenként íródik egy olyan, hogy hű és ha, magával ragad és nem ereszt. A Thumo is sablonkönyv, sablonszituációkkal, sablonpárbeszédekkel, sablonszereplőkkel. Végigkínlódtam a cirka hatszáz oldalt, egyszerűen nem történt semmi, pedig annyira szerettem volna végre jó könyvet olvasni tőle. Kizárólag azért érdemes legyűrni a két kötetet, mert a vallási-földrajzi-kulturális körítés még mindig utánozhatatlan. Ez is valami.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr726170529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juliette 2008.02.24. 00:38:12

Én is most olvasom... még kb 20 oldal van hátra. A hangulata még a régi...de ez a történet nem tetszett!:S

Doris 2008.02.24. 06:47:30

Most akkor egyszer eltűnsz betűstől- csirkéstől, aztán meg kiteszed a fotódat...ezt a fene se érti. Amúgy meg pont valami ilyet képzeltem. :-)

cesztina68 2008.02.24. 08:59:16

Doris: A blogban vannak róla képek, meg csodaszép zenék és tündérek és egy csomó szívmelengető dolog, ami jellemzi Őt, nézd át, hidd el megéri:) Csibi én már évek óta nem olvasom, pont emiatt, egyetlen, megunhatatlan kedvenc: Fable...Mindíg alig várom a májust, amikor megjelenik az aktuális.....juppi

csibike 2008.02.24. 09:58:33

cesz: Nagyon aranyos vagy :)))) A körítés miatt mindig adok egy esélyt Lawrence-nek, mert nagyon szeretem a keleti vallást, kultúrát. Persze, mindig csalódás lesz a vége, ennek ellenére nem tudom nem megvenni az új könyveit :) Fable- is nagy-nagy kedvenc :)) Doris: Az eltűnésnek és a képnek semmi köze egymáshoz :D Bármelyik régi olvasóm megmondhatja, hogy az elmúlt másfél-két évben mindig kitettem valamelyik saját fotómat, aztán ha meguntam, feltettem egy csirkéset. Szeretem, ha nem fantomcsirkéhez kötik a blogomat. Ahogy cesz mondta, több képem is van a blogban. Ez most nem marad sokáig, csak kipróbálok valamit, aztán már megy is vissza a csirkés :) Az eltűnésre meg néha szükségem van, és nem tudom mindig előre megmondani, hogy eltűnök... Julie: Nekem sem, unalmas, lerágott csont érzésem volt :)

otto69 2008.02.24. 11:42:56

Lőrincz Lászlót én is éppen emiatt hagytam abba. Ugyanaz a sablon: 1. Bemegy órára és mesélni kezd 2. Valakit gyorsan kinyírnak, aztán még néhányan elpatkolnak 3. Közben megdug néhány nőt 4. Párszor leütik, bajba kerül 5. A végén elmondja, hogy mi volt és annyi. Fable-t is nagyon szeretem, minden könyve megvan eddig. Utánozhatatlanul jól ír és a humora is nagyon tetszik. Azért az utolsó könyve, a "Mesemaraton" 2. része nekem nem igazán jött be. Az első az valami zseniális, szénné röhögtem rajta magam. De ez a 2. valahogy nem jött át. Talán rossz passzban voltam, amikor olvastam? Majd előveszem újra (mármint a könyvet:)) és majd meglátom.

tappancs 2008.02.24. 12:50:23

öö, mesemaraton 2. rész? lemaradtam valamiről?? csibike: lőrincz eredetileg mongol szakos, és a pályája kezdetén publikált néhány szakkönyvet, de a kutyát sem érdekelte. akkor eldöntötte, hogy szépíodalomba csomagolja a dolgot.

csillag 2008.02.24. 12:52:26

Én már kizárólag a kulturális-történelmi háttér miatt olvasom, a legzseniálisabb szerintem minden téren a Sindzse szeme és a Ganésa gyémántjai.

christaylor 2008.02.24. 14:43:55

otto69: azt kifelejtetted, hogy szinte mindig kiderül valakiről, hogy nem az, aki. :) ezt még azért bevenném a néhány pontod közé. 14 éves koromtól kezdve gyűjtöttem amúgy a Lawrence könyveket, mostanra már egész szép kis gyűjteményem lett, viszont már évek óta nem, hogy nem veszem meg, amit kiadnak tőle, de sajnos mostanra már annyira kiábrándultam belőle, hogy inkább el sem olvasom. nekem akkora csalódás volt ez a megrendelésre való gyártás, ami tönkretette a történeteit, hogy már esélyt sem adok neki. :( de azért a régieket mindig jó újraolvasni! :)

zazu 2008.02.24. 17:13:11

Húúú pár hónapja találtam Apóska könyvtárában, 1982-es, akkor még Lőrincz L László knyvet:Rekviem a kacsalábért.Tetszett, és megmondom őszintén, h. ki nem néztem ebből a kopasz muksiból, h. nem csak tucat könyvet tud írni...

Rinn 2008.02.24. 17:22:17

Nos, igen :-S A legutolsó, amit úgy igazán izgulva olvastam tőle végig, a Kicsik :-( Az sem most volt...

picuranyu 2008.02.24. 18:52:27

IMÁDOM a könyveit. :) PicurApu szerettete meg velem. Mielőtt összejüttünk, egy Lacit sem olvastam, majd a kezembe nyomta a Nebet Hetet. És valami fantasztikus volt. Azóta majdnem az összes könyvét olvastam, és nagyon sokat meg is vettünk. ... De az új könyvei már nem az igaziak. ...

picuranyu 2008.02.24. 18:52:45

Ja! és a kedvencem a Kicsik trilógia.

csibike 2008.02.24. 23:18:38

picuranyu: A Kicsik-et én is nagyon szeretem :)) 2-3 gyengébb könyve nincs meg, a többi a polcon sorakozik. Rinn: Nem bizony, sajnos. Tényleg itt lenne az ideje egy nagyobb durranásnak :) zazu: A régebbieket megéri olvasni, azok még izgalmasak :)

csibike 2008.02.24. 23:25:16

chris: Épp a nosztalgia miatt nincs szívem nem elolvasni az új könyveit :)) csillag: Az újakat másért tényleg nem érdemes elolvasni :o tappancs: A Mesemaratonnak van második része :) Tudom, hogy mongol szakos volt, éppen a könyvei miatt akartam mongol szakra jelentkezni az ELTE-n, de oda nem olyan egyszerű bejutni, maradt a töri és a német :) otto: Meg pölö mindig van egy idétlen segítője, ugyanarra a nagyjelenetre kerül sor a könyv végé sötöbö :D Fable-t imádom, bár van 1-2 gyengébb könyve. Érdekes módon nekem meg pont nem tetszett a Mesemaraton, a második részbe ezért is nem kezdtem bele :)

Rézangyal 2008.02.25. 11:57:17

Sose szerettem LLL.-t. Szerintem minden könyvében ugyanaz történik, kb. olyan, mintha a 90-es évek sikerfüzetecskéit (Bianca, Tiffany) olvasnám. Max. a kultúrális-történelmi háttér érdekes benne, de néhol az is erős túlzás. Fablénak a Mesemaratonja tetszett, de az egy szavas tőmondataitól a falat tudnám kaparni. Ha ponyva, akkor Anne Rice. :)))

csibike 2008.02.25. 12:43:06

Volt szerencsém az említett szerelmes füzetecskékhez, jájjj :D Hol túlzás a történelmi-kulturális háttér? Anne Rice nem ismerem, mit javasolnál tőle? :)

Rinn 2008.02.25. 20:48:19

Ó csibikém :-) Anne Rice: Interjú a vámpírral, Lestat, a vámpír, Blood and Gold, Vittorio the Vampire... stb. stb. :-) A boszorkányos könyveibe sajnos még nem volt érkezésem belenézni, pedig azok sem a legfrissebbek :-(

csibike 2008.02.25. 20:54:10

Jahogyjaaaa :D Utálom a vámpíros dolgokat, ezért nem ismerem :)))

Rézangyal 2008.02.28. 14:45:47

De a boszis könyvei is szuperek. A Mayfair-boszorkányok történeteit már rongyosra olvastam. :)

Picike 2008.07.12. 19:58:14

Sziasztok! Én IMÁDOM Lawrence-t!Szerintem sosem lehet megunni!Neki ilyen az írói stílusa,talán azért tűnik egykaptafának!De most az meg milyen,ha valaki folyamat váltogatja a stílusát?!Pffh A beszólásait meg szófordulatait is nagyon kedvelem!Úgyhogy ENNYI
süti beállítások módosítása