HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.09.15. 19:44 csibike blogja

 A Szégyen és szeretet (is) az a könyv, amit nem tudtam egy szuszra végigolvasni, szinte minden sora megállásra, ízlelgetésre, boncolgatásra késztetett. Megértéséhez-megéléséhez az összes élettapasztalatomat mozgósítanom kellett, ha bármelyik is hiányzik, nem értem, mit akar mondani, nem jön az aha-élmény. Csodálatosan mély könyv. Feldmár András a lehető legegyszerűbb módon ír az emberi kapcsolatok (a világ?) nagy igazságairól, mindenféle körítés, ragozás, halandzsa nélkül. Tudom, miről beszél, most már tudom, miről - ehhez arra volt szükség, hogy úgy alakuljon az életem, ahogy. Perverz, de szeretek lelki életet élni a könyvekkel (is). Rendkívül izgalmas és tanulságos.

"Ha én valakit szeretek, akkor biztos, hogy nem fogom őt megszégyeníteni. Mert a szeretet egyik alapvetése az, hogy tudnálak bántani, de nem foglak. Ez a minimum ahhoz, hogy én azt mondhassam, hogy szeretlek. Mert ha azt mondanám, hogy nem tudnálak bántani, az hazugság. Vagy én akkor egy hatalom nélküli senki vagyok. Tehát hogyha azért nem bántlak, mert nem tudlak bántani, az nem jelenti azt, hogy szeretlek. De ha tudnálak bántani, és elhatároztam, hogy nem foglak soha, akkor szeretlek. Ha én azt ismételgetem, hogy én szeretlek, szeretlek, szeretlek, és közben bántlak, akkor mégsem szeretlek. És hogyha megszégyenítelek, akkor sem. Akkor bántlak. A bántás szerintem nem lehet szeretet. Az én szókincsemben az egy bántás."

"A szeretet engedi, hogy a másik legyen. Óvatosan, törődve, vigyázva, de a szeretet csak azt akarja, hogy a másik legyen, úgy, ahogy van. Hogy az lehessen, ami, aki."

"Szóval, a szeretet nem kíván semmit. Még azt sem, hogy viszontszeressenek. Főleg azt nem. A szeretet a szabadságból ered. Tehát hogyha én azt gondolom, hogy nekem szeretni kell valakit, akkor én már nem is tudom szeretni. Hogyha azt akarod, hogy senki ne szeressen téged, akkor követelned kell, hogy szeressenek. Abban a pillanatban, amikor valamit követelsz, akkor vége az egésznek. (...) A szeretet örül a másiknak, úgy, ahogy a másik van. Kritika nélkül, nem várva, hogy a másik változzék olyanná, amilyet én szeretnék, azt képzelve, hogy az milyen jó lenne a másiknak is."

Feldmár András, köszönöm, csók a homlokodra.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr106170264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deep blue 2008.09.16. 00:02:45

Szép, és igaz mondatok.

Meggi 2008.09.16. 15:20:05

Ez tetszik nekem... beszerzem!:))

Scheffer M. 2008.09.17. 11:38:10

Szia, ha van időd nézd és hallgasd meg: ez egy nagyon jó, elgondolkodtató Feldmár film!!! http://video.google.com/videoplay?docid=-1834102102164393998

csibike 2008.09.17. 15:18:27

Scheffer M.: Köszi, szakítok rá időt :) Meggi: Tudom ajánlani :) deep blue: És ez még csak a jéghegy csúcsa :)

Scheffer M. 2008.10.04. 21:30:47

Feldmár András előadásai "Szabadság, szerelem! E kettő kell nekem. Szerelmemért föláldozom Az életet, Szabadságért föláldozom Szerelmemet." (Petőfi Sándor) "Ha a szeretet önkényes rabszolgaság, hogyan lehet szabadon szeretni? Ha a "szex" a "sexus, seco" latin szavakból ered és azt jelenti, hogy "elvág, vagy elválaszt," akkor miért nem beszélünk "nex"-ről, ami a "nexus, nectere" gyümölcse lehetne, hiszen ez jelenti azt, hogy "összeköt?" Arról lesz szó, hogy milyen közel kerülhetünk egymáshoz és hogyan, anélkül, hogy bárkinek is ezért szenvednie kellene. Eset-tanulmányok fogják mutatni, hogy mennyire nem egyszerű a vágy és szeretet dialektikája ." (Feldmár András) Időpont: 2008. október 11-én, 12-én, 13-án 18 órakor Helyszín: 1021. Budapest, Tárogató út 2-4. Pesten jár....előad..

csibike 2008.10.04. 21:43:42

Köszönöm szépen, hogy szóltál, mindenféleképpen utánanézek :)
süti beállítások módosítása