HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.09.18. 23:32 csibike blogja

Bevallom, nem igazán tudok mit kezdeni az olyan típusú kérdésekkel, hogy "Na, milyen harmincegynek lenni?". Már a "Na, milyen harmincnak lenni?" firtatásra is szívesen odasomtam volna egyet a kérdező orra közepére, nem tettem, mert szelíd és visszafogott vagyok, mint Freddy Krueger csak a falat szoktam bántalmazni, azt viszont csontrepedésig, mondjuk, erről már szinte teljesen leszoktam az utóbbi egy évben. Szóval, szerintem ez a világ egyik leghülyébb kérdése. Nem tudom, milyen, passz. Valamilyennek kellene lennie egyáltalán?
Az első évtized tuti nem ütött szíven, nyilván továbbra is önfeledten legóztam a szoba közepén, a második sem, bár ez utóbbi azért valamivel emlékezetesebb, hiszen onnantól datálom felnőtt létemet. (Igen, felnőtt, ne röhögj.) Hivatalosan ugye a tizennyolc lenne a felnőttküszöb, ami szintén hülyeség, mert érzelmi-értelmi érettség kérdésében állatmód nem az, én azonban ippeg húsz körül haltam bele félig életem első legnagyobb csalódásába, szerelmi, ja, ott bazinagy szúrást kapott a gyermekszívem, egyik pillanatról a másikra fel kellett nőni és kész. Ha három évvel korábban amortizálják le a lelkemet, akkor három évvel korábban hullajtok utoljára gyermekkönnyeket, ergo nem korhoz kötött az a bizonyos felnőttség-érzés, sokkal inkább érzelmi-lelki szinthez. Harmincadik szülinapom sem sújtott porba, pár napig furcsa volt, hogy hármast írok kettes helyett, ennyi. Soha nem értettem, miért kellene azon stresszelnem, hogy jájj, már harmincegy vagyok, úristen, mi lesz velem, szikét papírt és tollat, hadd firkantsam le a végrendeletemet.
Lehet, hogy hülyeség (ez is), de nem szülinapokban mérem az életemet, hanem meghatározó és megrázó érzelmi-lelki történésekben. Ilyen mérföldkő elhelyezése történt húsz körül és ilyen van huszonnyolc-huszonkilenc között is, amikor hirtelen minden szar a nyakamba szakadt: kiléptem a boldogtalanná vált házasságomból egy szánalmas kapcsolatocska miatt, amit még sok más szánalmas kapcsolatocska követett, egy ideig nem volt munkám-lakhelyem, gerincsérvtől félrokkantan hosszú hetekig vegetáltam az ágyban - egyszerűen feje tetejére állt az a világ, amit addig ismertem és feje tetejére állt az a valaki is, akiről addig azt hittem, én vagyok. Sok időbe és könnybe telt, míg rájöttem: Azért kaptam a baszottnagy pofonokat, hogy huszonnyolc-huszonkilenc évesen végre megismerjem önmagamat, hogy végre tanuljak magamról és a világról, hogy végre a saját életemet éljem, hogy végre szabad legyek. Ezekben a kínkeserves külső-belső küzdelmekben szétszedtem és összeraktam önmagamat, újjászülettem, önazonosként, és nekem azóta jó, azóta vagyok az, aki lenni akarok, és ha ez valakinek nem tetszik, csak megvonom a vállamat, van ilyen, de nem az én problémám - nem akarok másnak megfelelni.
Hihetetlenül felemelő érzés szabadnak és boldognak és hitelesnek lenni. Egyedül is az voltam és nem lennék ő, aki férfimmel, ha vele-mellette nem lehetnék/lennék az. (Remélem, érted, hogy itt most pölö nem arról van szó, hogy oda megyek, ahová akarok vagy a hétköznapokba nem fér bele egy kisebb összezördülés.) Örülök, hogy úgy alakult az életem, ahogy, örülök, hogy harag nélkül tudok visszagondolni minden fájdalomra, örülök, hogy letisztult bennem a múlt, örülök, hogy tudom a válaszokat. Még sokat kell tanulnom, naná, de jó úton járok - a sajátomon. Hiába telnek az évek, nem érzem a szülinapok súlyát, eggyel több vagy kevesebb, valahol teljesen mindegy, inkább az lep meg egy-egy szülinap kapcsán, hogy jé, milyen gyorsan telik az idő, szinte csak pár nap volt a nyár, gyerekkoromban bezzeg végtelennek tűnt, illetve az idő elsuhanása miatt kicsit félek attól, hogy nem jut 'mindenre' időm, mielőtt meghalnék, és félek attól is, hogyha gyorsan múlik az idő, gyorsan öregszenek a szüleim. Nem tudok rá jobb szót, de van egy belső érettségem, ami cirka két év óta állandó és ami legközelebb valószínűleg akkor változik minőségében-mélységében, ha gyermekem születik vagy számomra fontos ember költözik el erről a világról. A pontos kor ezen a belső érettségen nem változtat. Olyan, mintha harmincegy év alatt kétszer-háromszor annyit éltem és tapasztaltam volna - hála a szemránckrémemnek, ez egyelőre nem látszik.

P.S.: Gyermeklelkemből azért megőriztem egy darabkát, de pszt, ne áruld el senkinek.

 

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr846170260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OSUDF 2008.09.18. 23:39:50

Egy ismerősöm véleménye szerint az ember csak akkor aggódik a kora miatt, ha nem talál értelmet a pillanatnyi létezésében. Szerető ő-aki-férfid mellett, működő munkahelyen, szociális háttérrel és boldogsággal a tarsolyodban miért kellene félni a 31től - vagy akár a majdani sokkal későbbi évektől?:)

csibike 2008.09.18. 23:48:32

Tudod, amikor tökegyedül voltam és meló nélkül és lerokkanva, akkor sem foglalkoztatott a korom, akkor is találtam szépséget az életben... :) Szar dolog, ha valaki csak mással képes boldog lenni. Azt viszont elismerem, hogy meló nélkül rosszabb lenne, de akkor sem az lenne a legnagyobb bajom, hogy hány éves vagyok, hanem az, hogy pölö nincs mit ennem.

csibike 2008.09.18. 23:53:49

Még az jutott eszembe, OSUDF, hogy buta dolog lenne azt képzelni, hogy az ember csak és kizárólag akkor lehet boldog, ha minden rendben van. Az én életemben sincs minden rendben, sok mindenen kell még csiszolni, én mégis élvezem azt, ami van, nem rinyálok amiatt, ami nincs :)

Elf 2008.09.19. 05:19:54

Tudod Csibi irigyellek kicsit. Én 10 évvel később döbbentem minderre rá. Tehát ennyivel többet éltem "rabságban". De az embernek idővel megjön az esze (vagy nem). Kívánom neked, hogy maradj mindig ilyen humorral teli és sokkal könnyebb lesz átvészelni a nehézségeket. Őd, aki férfi pedig töltsön fel nagyon sokáig lelkileg! Pussz

cesztina68 2008.09.19. 06:49:05

Csibi, örülünk, hogy ilyen vagy és kész:)

csillagszemű 2008.09.19. 07:15:14

18 voltam amikor egy tapló páros lábbal rúgott a szakadékba. Rá két évre egy sárkány tette meg, akire azt hittem hogy a barátom, azóta félek közel kerülni az emberekhez, nem is engedem nekik! Hajrá Csibi, Te vagy a legjobb!!! :))

2008.09.19. 08:55:03

tetszik az életfelfogásod... én azt utálom, amikor már az én 19 évemet hallván felkiáltanak, hogy te jó ég, januárban már 20 leszel... meg hogy ha olyanom van, a korom miatt sokan megszólnak gyerekes viselkedésemért (körhinta, játszótér, stb.)... az a jó, hogy most lehetőségem lesz megtalálni önmagam... ez az évem arra van... érzem:)

pipacs 2008.09.19. 09:03:11

"Azért kaptam a baszottnagy pofonokat, hogy huszonnyolc-huszonkilenc évesen végre megismerjem önmagamat, hogy végre tanuljak magamról és a világról, hogy végre a saját életemet éljem, hogy végre szabad legyek." Ühüm, mintha én írtam volna... :)

Aliana 2008.09.19. 09:19:21

bocsi, hogy illúziórombolok, de gyermeklelked nem titok - és ez így van jól %smile%

movhu 2008.09.19. 10:35:51

No, mennnyi újat megtudtam itt Csibikéről. Nagyot nőttél több területen a szememben, mert úgy látom, hogy életed több pontján meghoztál olyan döntéseket, melyekhez mások gyávák és gyengék. Hallok sokakat panaszkodni arra, hogy megint egy évvel idősebb lesz. Akkor azt szoktam mondani, hogy: "Kérdezd meg magadtól: több lettem-e az elmúlt egy év alatt" Ha a válasz igen, akkor nincs miről beszélni, hiszen erre kellett az egy év. Ha a válasz nem, akkor ott a nagyszerű lehetőség változtatni. Ha ez utóbbira magyarázatok jönnek csak, akkor az illető egyszerűen gyáva, és meg is érdemli, hogy jövőre is még azon aggódjon, hogy eltelet egy év. Aztán szépen eltűnik az élete a semmiben.

krikszi 2008.09.19. 12:55:35

Én abban a részben érzem a dolgok velejét, hogy múlik az idő, amit az életben tölthetünk... engem csak ez szomorít el.

csibike 2008.09.19. 13:14:17

krikszi: Úgy tűnik, mintha egyre kevesebb lenne... movhu: Pedig semmi újat nem mondtam, mindez eddig is tudható volt rólam blogból, csak a szövegkörnyezet és a mondanivaló-hangsúly más :) A kérdéssel-válaszokkal teljesen egyet tudok érteni. Aliana: Upsz, lebuktam :D

csibike 2008.09.19. 13:24:28

pipacs: Vagyunk néhányan (sokan?) szerencsére :) zí: Rengeteg időd van még, hogy megtaláld önmagad. Ez sokszor nem is elhatározás kérdése, hanem eseményektől, találkozásktól függ, ezek hatására alakul ki, érik meg valami az emberben :) Elárulom, én is szeretek hintázni :D Szerintem akiben nincs egy pici gyermeki, annak sokkal sivárabb az élete. csillagszemű: Ezeket a dolgokat neked kell a helyükre tenni :) Én is megválogatom, kit engedek közel magamhoz.

M 2008.09.19. 13:25:36

Csibike, ez szép volt! És nagyon hasonlóan gondolom. Én most leszek negyvenkilenc, de nem érzem hogy bármi jelentősége lenne. Igen, az út a fontos, és az hogy mersz-e az lenni, aki vagy. Azt hiszem, idő éppen annyi mindenre van, amennyire kell, hogy legyen. (Persze, vannak szirénhangok a zsákutcák felől.) Én inkább attól óvom magam, nehogy csukott szemmel menjek akár csak néhány méteren. (Mint ahogy már régvolt útszakaszokon elkövettem ezt a hibát.) Egyébként húsz-, harminc-, negyvenéves már voltam. Ám milyen lehet az ötven? :)

csibike 2008.09.19. 13:29:52

Ja, csillagszemű, még annyi, hogy nem vagyok a legjobb és nem is akarok az lenni :) cesz: Ha nem örülnétek, engem az sem zavarna... :) Elf: Á, ne tedd, nincs arra semmi garancia, hogy nem halok meg tíz évvel korábban és akkor nincs semmiféle előny :D Az a jó, hogy neked is sikerült a váltás, és erre mindig büszke lehetsz, erre is.

csibike 2008.09.19. 13:36:18

M: A blogod alapján feltételeztem is :) Az idő örök kérdés, azt hiszem, talán éppen azért, hogy ne lustuljunk el... Ha tudod, hogy még fixen élsz ötven évet, könnyebben be tudod osztani az idődet, jelenleg viszont a lehető legjobban érdemes kihasználni minden pillanatot. Nem carpe diem, még véletlenül sem, csak pölö ha van bakancslistám, akkor arról sok dolgot szeretnék kihúzni :)

Mefi 2008.09.19. 14:43:26

Nővérem erre azt szokta mondani, hogy "pontosan olyan mint tavaly ilyenkor, csak egyel több gyertyával.". :)

kislatol 2008.09.19. 17:49:10

És pont. nagyon jól leírtad.

Aliana 2008.09.19. 17:54:47

erről az életkoros dologról az jutott most hirtelen eszembe, hogy egy könyvben (sajnos nem jut eszembe, melyikben) a halhatatlan elfek (vagy kik) épp a halandóságot tartották a legnagyobb kegynek, amiben az istenség(ek) részesített(ék)e az emberiséget, mert ők így minden pillanatot igazán meg tudnak élni, hiszen bármelyik lehet az utolsó, ilyen módon nekik sokkal teljesebb életük van, mert igazán élnek... jobban meggondolva lehet benne valami :)

M 2008.09.19. 17:59:43

Csibke, ebben is egyetértünk! Noná, hogy az adott pillanatból érdemes a lehető legtöbbet kihozni, és noná, hogy kellenek célok. S most hogy végiggondolom a harmincas éveimet '89-től '99-ig, hát, nem volt éppen sétagalopp, de érdekes volt, tartalmas volt, jó volt. Nagyon tartalmas, érdekes, jó harmincas éveket kívánok neked sok szertettel (így is, úgy is értve). :)

Béb, a zagresszív kismalac 2008.09.19. 18:14:26

Van abban vmi, hogy akkor nő fel az ember, mikor az élet által osztott pofonokat már konkrétan az arcába kaja, s már nincs ott a szülő, aki azok elé állna, felfogná őket.

csibike 2008.09.19. 23:00:06

Pigi: De van, aki ezzel nem tud semmit sem kezdeni és menekül apu-anyu védőszárnyai alá... Pedig :) M: Nagyon kedves vagy, köszönöm :)) Ugyanilyen szépeket kívánok neked egész életedre :) Aliana: Ühhü, van is :) Csak abba gondoljunk bele, mennyi olyan dolog van, amire azt mondjuk, hogy "majd holnap"...

csibike 2008.09.19. 23:01:41

kislatol: Köszi :) Egy ideje bennem volt, de eddig nem tudtam szavakba önteni... Mefi: Van humora a nővérednek :D

Golden 2008.09.22. 14:09:02

na, pontosan ezért szeretlek olvasni ... :)

csibike 2008.09.23. 11:55:26

Tartsd meg jó szokásodat :))
süti beállítások módosítása