HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2009.03.20. 20:36 csibike blogja

 Anno esett úgy, hogy hiába volt munkám, pölö kiadósabb kajára, borsosabb számlákra nem jutott volna, ha nem adogatom el a Fable könyveimet (sok más kedvencemmel együtt), ezeket viszonylag jó áron vették meg az antikváriumok, a V. F. rajongókra mindig lehet számítani, na. Rohadt érzés volt eladni a könyveimet, még akkor is, ha mondjuk az árából valamivel gyakrabban került meleg étel az asztalra, meg is fogadtam szépen, hogyha egyszer lesz fölös, pölö könyvre költhető pénzmagom, újra begyűjtöm az összes Vavyan Fable remeket. Tudom, hogy nem illik becsülni Fable-t, bár nem értem, miért, sőt, trendi szemétnek titulálni, az én szívemnek mégis kedves, pelyhes koromban rongyosra olvastuk a pad alatt, főleg az unalmasabb órákon, a trendi vonal meg cirka annyira érdekel, mint Obamát a szolárium. Szerencsére manapság már van vatera, áldassék a neve, plusz a vaterán mindig van olyan, aki pont Fable könyveitől akar búcsút venni, úgyhogy lassan, de biztosan gyarapodik a nosztalgiaállományom, kicsi szívem pedig megvidámodik vala, ahányszor csak úgy rájuk nézek vagy ahányszor csak portörlés közben végigcirógatom őket a porronggyal. (Egyszer lesz tetőtől talpig könyvespolcom is, bezony, egyszer.) A Tűzvarázs egyébként még a régi V. F. vonalat képviseli, humoros, leleményes, intelligens, őszinte, fanyar, mély, elbűvölő, ergo olyat üt, hogy behorpad a homlokom és én azt nagyon szeretem. Megjegyzem, a t. írónő már '96-ban olyasféle örökzöld problémákat feszegetett, mint a nő vs. valós/valótlan súlymizéria és ezek kezelési módozatai, de megemlíthetném a pszichopatákból soha ki nem fogyó Életet is, szóval, a mű nem kicsit aktuális, még ma is. Azt ugyan furcsálltam, hogy a Tűzvarázs zsaruhősei kilencven százalékban sörözés-borozás-pezsgőzés után ültek kocsiba és nem elégedtek meg azzal, hogy beleültek a járgányba, vezették, nem kicsit. Ezt leszámítva korrekt mozit lehetne forgatni bármelyik régi Fable könyvből, remélem, ez előbb-utóbb eszébe jut valami filmes mogulnak is.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr826170072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elf 2009.03.20. 20:52:40

évente újraolvasom a kedvenceimet http://www.fabyen.hu/ - könyvvadász link felül, itt mindent megtalálsz :) Éva oldala, lehet vele beszélgetni is :) nekem már küldött könyvet is :)

Elf 2009.03.20. 20:53:05

ja és Fodor Ákost ő ismertette meg velem, azóta a kedvencem....

mm 2009.03.20. 22:59:55

én anno nagyon sok Fable könyvet adtam kölcsön, amiből a nagy részét nem kaptam vissza :( én is most kezdem újra gyűjtögetni a hiányzó darabokat:) és épp letettem az egyik friss szerzeményt, hogy körülnézzek a neten :) :) :)

vedina007 2009.03.20. 23:24:25

Én szeretem Fable-t (ha divat szemétnek titulálni akkor is) és valószínűleg én is beszerezném újra a könyveit amint tudom, ha valami miatt meg kellene válnom tőlük. A régiekért oda vissza vagyok :)

csillagvirág 2009.03.20. 23:38:14

imádom fable-t. akik fikázzák, azok tipikusan azért teszik (feltételezem), mert azt hiszik, egy puhakötésű, cifra borítójú, ponyvának titulált könyvben nem lehetnek értékek. hát óriási tévedés! ritka az olyan mű, aminél a lábkalimpálás mellett az élet nagy dolgairól is el lehet morfondírozni. szeretem fable nézeteit és ahogy látja és láttatja a világot. csodálatos ember és szeirntem nem lehetünk elég hálásak, hogy részesei lehetünk a fejében megszülető magával ragadó meséknek. tudod, melyik regényéből lehetne a legklasszabb filmet csinálni? az álomhajszából. az fergeteges lenne. bár valószínűleg mindegyikből fotelbe préselős akció vígjátékot lehetne alkotni. nem is értem, hogy még hogy nem jutott eszébe senkinek?! a tűzvarázst amúgy még nem olvastam, most az álmok tengere van soron nálam. egyébként a honlapja is olyan szuper, mint a regényei. imádom a madárcsicsergést, ami jár hozzá. fodor ákos meg a legkedvencebb költőm, mióta általa megismertem.

kislatol 2009.03.21. 15:53:26

Fable és Fodor Ákos jó. A fikázók, akikkel én beszélgettem, nagyrészt nem olvastak semmit egyiktől sem. Úgy könnyű! :D Volt aki úgy maradt, de akad aki csak rávette magát. Ő meg amúgy maradt :-)

Picike 2009.03.21. 19:11:40

Én is imádom a könyveit. A Tűzvarázs volt tőle a 2., amit elolvastam. Pont a napokban jutott nekem is eszembe, amikor a moly-on pakolgattam a könyveket, hogy igazán jó filmet lehetne néhány könyvéből csinálni. Az Apád, anyád ide lőjön!-t olvastad? Én szanaszét röhögtem rajta magam. :-))

csibike 2009.03.21. 21:21:26

Picike: Ühhü, nekem is tetszett :)) kislatol: Terjeszd csak az Igét te is, én is azt teszem :D csillagvirág: Egyetértek :) A film régóta motoszkál a fejemben, szerintem jól meg lehetne csinálni, akár az Álomhajszát is.

csibike 2009.03.21. 21:25:26

vedina007: Helyes, helyes :)) mm: Nem adok kölcsön könyvet, pont emiatt. Volt, hogy nem kaptam vissza, volt, hogy egy évig kellett könyörögnöm a visszaadásért, szóval, aki olvasni akar, vegye meg, menjen könyvtárba :D Elf: Megunhatatlan, az biztos :) Ismerem a honlapot, F. Á.-t meg én is általa.

mm 2009.03.21. 23:16:04

mostmár én is tudom, és nem adok :) :) :) :) (kemény lecke volt :( )

dorw 2009.03.22. 00:26:42

én is szeretem, szerintem még általánosba jártam bőven, mikor az első könyveit megvettem. filmet meg inkább ne csináljanak belőle. annyi esélye van rá, hogy jól sikerüljön, mint bármelyik rejtő könyvnek

csibike 2009.03.22. 13:02:27

dorw: Miért? Manapság jó magyar filmeket csinálnak... :) mm: Nem is szabad :)
süti beállítások módosítása