HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2009.04.23. 22:45 csibike blogja

Valahogy nem bírjuk egymást, a teljes kiőrlésű liszt meg én, egészség ide vagy oda, már a negyedik elcseszett főzeléknél bele kellett volna törődnöm eme szomorú ténybe, amikor is a habarás-habarás-rántás-habarás kombináció ellenére sem akart sikerülni a főzelékesítés, de egészen mostanáig, pontosabban fogalmazva egészen a túrópogácsáig nem hittem el, hogy menthetetlen a viszonyunk. Naivan arra gondoltam, hogy Polcz Alaine egyszerű túrópogácsáját csak sitty-sutty összedobom, hiszen a túró, liszt, só összegyúr, massza állni hagy, majd kinyújt, szaggat, végül süt cselekvési sor nem tűnt megvalósíthatatlannak - mint kiderült, teljes kiőrlésű liszt esetén abszolút az. Ez a liszttípus ugyanis nem működik normálisan, sőt, sehogy sem működik, pedig rengeteget küzdöttem a pogácsához szükséges masszaformátum érdekében, már-már Pamela Anderson-féle melleket gyúrtam magamra röpke harminc perc alatt. Szerencsétlen túróhoz kétszer annyi lisztet kellett adni, hogy végre beinduljon a masszásodás, persze, a receptben a fele szerepelt, a sütőből kikászálódó végeredményről meg csak annyit, hogy kemény volt és ízetlen, szájbavételre és lenyelésre nem alkalmas, gyilkolásra viszont igen, ergo kegyetlen. A másnapi izomlázamról két dolog jutott eszembe: Egyrészt soha többé nem vagyok hajlandó teljes kiőrlésű liszthez nyúlni, inkább a kevésbé átok rizsliszttel harcolok, másrészt nem a konyhában kellene boldogulnom a teljes kiőrlésű fenevaddal, hanem a nagyvilágban, egészen konkrétan az edzőtermek izzadtságszagú univerzumában. Nos, leleményes Csibisszeusz énem, aki egyszer kőgazdag lesz az évekkel ezelőtt vizionált és itt meghirdetett csókness szalonjából, megint kitalálta a tutit: A gazdasági válságban fene fogja finanszírozni a személyi edzőket, plusz nincs pénz hiperszupermegatuti erősítő gépekre, ha a régiek tönkremennek, ezért előbb-utóbb környzetbarát és olcsó cuccal kell megoldani a gyúrást - teljes kiörlésű liszttel és némi túróval. A gyakorlat nehézségét sóval lehet fokozni, ofkorsz.  Már látom is lelki szemeimmel a vájling előtt, helyes kis köténykében szorgalmasan masszázgató klienseket, az orczán landolt pici liszt- és túrófoltokat, a gyúrástól kivörösödött fejeket, a feszülő kar- és mellizmokat, a domború homlokon és mellkason legördülő verejtékcseppeket. A gyurmabarát lányok és fiúk kemény magja kevesebb túrót kap, hadd turbózódjanak azok az izmok, sok túróval nem nő sem a bicepsz, sem a tricepsz. Már csak azt kellene kitalálnom, miként gyúrjunk tésztával pölö hasra, fenékre, vádlira. Hja, kérem szépen, nem egyszerű biznisz a tésztaness.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr836170052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csillagvirág 2009.04.23. 23:19:52

én egyszer hagytam magam megszívatni teljes kiőrlésű liszt által. azóta felé sem néztem.

spirea 2009.04.24. 06:29:09

Érdemes kb. felesben keverni fehérliszttel, akkor az állaga is bicepszedző-mentes marad, és az íze is jobb, főleg a kenyér- és kiflifélének. A sütik neccesebbek, ott jobb eleve tojás- és tejmentes recepteket választani, és keverni a teljes kiőrlésű ill. graham- vagy tönköly-fajtákat. Ne add fel, megéri:) (Az edzésötleted amúgy remek, kiegészíthető még lakásfestéssel, kézi kocsimosással, szénabálázással, kertásással - dupla haszonkulcs.)

Cuki 2009.04.24. 08:48:03

Ez a liszt dolog pontosan úgy hangzik mint amikor mi szívjuk meg tesóméknál Angliában az ottani liszttel. Az ugyanis alkalmatlan bármire is. Totálisan. Aki szereti a nyers tésztát annak bejön de összességében ez az egyetlen pozitív tulajdonsága. Anyu csodálatos epres pitéjéból egy folyékony ragacsos trutymó született a sütőben sütiforma a habokban sem. Le az angol liszttel!:)

Rinn 2009.04.24. 10:41:14

Az, hogy egy receptben mennyit írnak lisztből, mondhatni relatív :-D Főleg kelt, krumplis és túrós tésztáknál. Amit még gyúrni is kell, ott meg pláne :-) Mindig a hozzávalók minőségétől függ a dolog, mint ahogy a sütési idő is sütőnként változik. Van, amelyik túrő nedvesebb, van amelyik lisztnek több idő kell az átnedvesedésre stb. stb. És nem csak olyan vonalon, hogy épp milyen őrlésű a liszt, hanem hogy milyen volt maga a búza minősége, de ezt meg ugyem úgyse tudjam meg soha az ember :-) Hiába van ráírva, hogy BL55 BL80 blabla, zacskónként is különbség van. Szerintem sem érdemes feladnod a teljes kiőrlésű liszttel való küzdelmet (bár azért főzelékbe tényleg ne, ha nagyon egészséges főzeléket akarsz, akkor már inkább graham, de nem azon az egy evőkanál fehér liszten fog múlni az alakod, meg már eleve rántás, ugye...). Ahogy spirea írta, inkább keverd másfajta lisztekkel (pl. 1/3 teljes vagy tönköly, 2/3 fehér stb.), ki kell kísérletezni, mi az, ami nektek a legjobban ízlik és működik. Bocs hogy mindig belepofázok a sütős-főzős posztjaidba, ami más nőknek a körömcipő és kistáska, az nekem a konyha :-D

Moni 2009.04.24. 10:53:30

Combra, fenékre szőlőtaposást javasolnék, s akkor innivaló is akad mindjárt az edzés után. (Lekopogom, még sosem volt bajom az angolszász lisztekkel, nálam működnek. Kipp, kopp.)

Béb 2009.04.24. 12:02:52

Én meg maradok a fehérnél, aztán kész! A Zember meg úgyis 7. éve év a kőkorszakban, tehát, ha nem mondom neki, h van tk liszt, akkor hiányolni se fogja. %twisted% És boldogan fogunk élni! És most megkönnyebbültem, h a pizzám majdan szép fehér lisztből lesz... %mrgreen%

Béb 2009.04.24. 12:03:23

Sós zsákok behordásával és emelgetésével lehet súlyzózni!

pipacs 2009.04.24. 13:24:16

nekem bejön, de csak tuti recepteket vagyok hajlandó kipróbálni, ilyeneket meg a vega-gasztroblogokról szerzek be. :)

csibike 2009.04.24. 19:46:24

pipacs: Majd küldj egy ilyen tuti receptet, kíváncsi vagyok, nekem is összejön-é :) Pigi: Pizzát is tosztam el a teljes kiőrlésű miatt - leettük a feltétet, a tésztát meg kidobtuk :D Moni: A szépséges alkotásaid láttán nekem is úgy tűnik :))

csibike 2009.04.24. 19:52:18

Rinn: Csak nyugodtan bontakozz ki, szorgalmasan jegyezgetem az ötleteiteket :) Cuki: Moninak Írországban működnek :)) spirea: Jókat írtok, ha majd nem duzzogok a pogácsa miatt, kipróbálom a tippeket :)

csibike 2009.04.24. 19:52:49

csillagvirág: Nem adom fel könnyen... :)

Béb 2009.04.25. 01:02:58

Emlékszem... Azé' írtam. :-D

Hrubop 2009.04.25. 18:53:01

Nem tudom, de nekem a teljes kiőrlésűtl töredeznek a fogaim. Szemétbe vele.

pipacs 2009.04.26. 08:53:08

Itten vagy egy: http://fittpipacs.blogspot.com/2009/04/reform-joghurtos.html
süti beállítások módosítása