HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.01.31. 23:07 csibike blogja

Olyan vicces-furcsa hallani, ha egy kisgyermekes családban anyának és apának szólítja egymást a nő és a férfi, illetve így emlegetik egymást családtagok, ismerősök, idegenek előtt is: "Apa tegnap túlórázott.", "Reggel anya vitte oviba a gyerekeket.", "Anya, add ide a sört!". A nő már nem Juci, nem kicsim, nem cicám, nem tündérmókusbogyóm, a férfi meg nem Ernő, nem drágám, nem életem, nem aranybogárkám. Talán haragudnék, ha ő, aki férfim anyának nevezne fésztufész, sőt, biztos, hogy haragudnék, még csúnyán is néznék rá, ha nem a nevemen vagy nem a tőle kapott, szívemnek kedves becenevek egyikén szólítana, hanem így - anya. A gyerekek előtt persze, nyugodtan, de más helyzetekben úgy érezném, kizárólag anyaként gondol rám, nem tud elszakadni attól a képtől, hogy gyermekei anyja vagyok, az anyaszerep pedig semmi perc alatt agyonnyomja a mögötte rejtező nőt. Szerintem mélységében nem tesz jót egy kapcsolatnak, ha a felek csak anyaként és apaként gondolnak egymásra, így szólítják egymást négyszemközt és ország-világ előtt is, ezzel lassan, de biztosan legyilkolják a kapcsolatuk nő-férfi dimenzióját. Nem tudom, így van-e a valóságban, ez csak egy érzés, elméleti sakkozás, meglehet, kiütött az antibiotikum és hülyeségeket fecsegek össze s vissza - és ami rosszabb, még be is blogolom. Passz.

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr226170582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anya 2008.01.31. 23:50:41

olyasmire gondolsz, hogy szex közben: "súgj a fülembe disznóságokat, apa" ???

Mina 2008.02.01. 00:53:13

Anya: Jáááááááj :D Amugy van benne valami... :( De nagyon sokan (amint szulnek), inkabb anya meg apa szeretnenek lenni, mint tunderbogaram... Talan, mert az tekintik perpillanat a legfontosabbnak, erre buszkek a legjobban...

Doris 2008.02.01. 06:04:32

Na ez érdekes nagyon. Nálunk "azelőtt" így neveztük egymást férjemmel. Nem pont anya és apa, hanem egyfajta becézése, amit a gyerek talált ki. Ez néha bosszantott, és a nevén szólítottam. Ez pedig őt bosszantotta. Aztán mikor ősszel kezdett rendbe jönni a kapcsolatunk, teljesen ösztönösen kezdett a nevemen nevezni. Most van egy "ami" státuszom, és van, amikor az vagyok neki, aki vagyok. De ha megkérdezném, miért van ez így, nem tudná elmondani szerintem, mert ez olyan tudat alattról jön neki. És még az is, hogy pl. mindig azt mondta nyáron, nem tudnálak nem szeretni, nem tudnálak bántani stb., mert te vagy a gyerekeim anyja. Mondtam neki, csak úgy magamért???? Úgy meg adnál egy jó nagy pofont és elválnál? Ezt így értsem? Áááá, dehogy. Nos, nem voltam ebben a "dehogyban" abszolut biztos. Abszolut nem kívántam volna "Ami" maradni csupán, még ha ez védettséget is adott volna bizonyos helyzetekben.

Triker 2008.02.01. 07:05:45

Húúúúúúúúú,ez nagyon érdekes kérdés...

Magányos Csapos 2008.02.01. 07:11:03

Ez a fránya antibiotikum....de van benne logika,...nem tudom én szerintem nem tudnám megszokni, hogy folyamatosan anya-apa legyek....eddigi kapcsolataimban sem voltam ilyen becézős...és talán megmaradok így...

zazu 2008.02.01. 07:47:37

Az egyik ismerősöm a férjét Tökinek hívja.NEm csak úgy maguk között, hanme nagy nyilvánosság előtt is.Szintem ez borzalmasabb.(ha valaki engem pu*cinak szólítana, tuti elhagynám,de előtte még jól szájba verném...)

F 2008.02.01. 07:54:40

néha tényleg nagyot dob ez egy kapcsolaton (hátrafelé). Ezért aztán nem bánom, hogy az egész család kellemes skizo állapotban van, mert hol anya, hol Csibe, hol apa, hol Élet. Persze a gyerekek is vegyesen használják. :)

tappancs 2008.02.01. 08:04:51

tökéletesen igazad van. az exem folyton anyázott, és én, amikor meguntam ilyenkor visszaszóltam"nem avgyok az anyád". ezen megütközött és felháborodott, miket mondok én, de azért nem hagyta abba.

Doris 2008.02.01. 08:16:29

Ez jó. Ez az "anyázott" :-)

pp 2008.02.01. 08:44:59

Nem egészen ide kapcsolódik: Apu a mai napig Anyukának szólítja az anyósát..tudom-tudom, hogy régen ez volt a szokás, de én előbb vágnám le a nyelvem mintsem a párom anyját Anyukának szólítsam. :D

Babka 2008.02.01. 09:15:27

Szerintem igazad van..a hideg rázna ha egyszer ez bekövetkezne....wááá(sikítva rohannék ki a világból..és az lenne az első alkalom, hogy azért futok, mert menekülök :D:D

Susua 2008.02.01. 09:17:06

Én ismerek olyanokat, akiknek (még) nincs gyereke, de egymást anyának, meg apának szólítják, nyilvánosság előtt is. Egyébkétn is kiráz ettől az anyázás, apázás dolgotól a hideg, de ezt már majdnem pervezrnek tartom. (valakit apának szólítok aki senkinek nem az apja majd szexelek vele)

Chilly 2008.02.01. 09:50:20

Na Csikken ez 1 nagyon jó bejegyzés volt. Mivel nálunk bár gyerek nincs csak 2 kiskutya és mikor az első kutyu hozzánk került nem tudom miért de pasim elkezdte azt mondani a kutyának hogy : Gyere Apához v. menj Anyához...ha nem a kutyának beszél akkor ugyanúgy becéz mint az eb előtt de a kutyának most már 2-nek Anya vagyok mert hát kicsit olyan mintha a gyerekeink lennének.Próbáltam azt hogy a kutyának azt mondom menj oda Sünihez(párom beceneve) nézett rám értetlenül mikor aztán azt mondtam menj Apához porzott utána a parketta és rohant utána szóval ez van!Mondjuk tök vicces hogy mindenki azt mondja a kutyáinknak hogy menjeketek oda Apához v. Anyához.De társaságba,ágyikóba és amúgy nem vagyok Anyának becézve..nég csak az kéne egyből lerúgnám a pasim asszem.:P

simmer 2008.02.01. 10:02:04

Nagyon egyet kell értenem. Bár néha mi viccelődünk vele a volt (?) kanadai pasimmal, mivel 10 évvel idősebb, pl apu most elvisz a nagykocsival kirándulni, de ez csak eseti jelleg, amúgy Nyuszika vagyok :))))

Sixxty 2008.02.01. 10:33:38

Csibike, szerintem ez csak a gyerekek születése utáni néhány évben van így. Az asszonyka /uracskám kifejezés is hasonló kategória amúgy :) A gyerekem apjával nem talákoztam vagy 3 hónapja, esélye sincs erre, hogy Apázzam bárhogy is, mások előtt meg pláne nem. Hogy ő hogyan nevez közös ismerőeink előtt? Hát attól még a leanyázás is jobb lenne. Susua, ilyet már én is hallottam, jajjj.

csibike 2008.02.01. 11:56:03

Sixxty: Az lenne a legjobb eset, ha ez tényleg csak a gyerekek születése utáni néhány évre lenne jellemző, de nem ezt tapasztaltam. Az asszonykám/uracskám verziótól is falnak mennék, az tutifix :D Mármint mocskolódik, ez azt jelenti? simmer: Ha poénból, az más, főleg ha 10 év korkülönbséget is beveszitek a poénba. És Nyuszikának is érzed magad, nem zavar? :)) Chilly: A kutya-ember viszony nagyon szeretetteljes tud lenni, az tény, de ha csak az apára/anyára hallgat, az tényleg mókás kicsit :)) Susua: Ettől a hideg ráz. Olyan szereptévesztéses dolog, hogy a pasit apának nevezik, pláne így, hogy nincs gyerek. Egyik exem hívott így, amikor egyszer összefutottunk, kértem is, hogy hanyagolja ezt a megszólítást, engem soha nem hívott így, ezután se tegye :) Babka: Nekem is hasonló ellenérzéseim vannak, bár én nem futok :D

csibike 2008.02.01. 12:05:09

pp: Apu is anyukának szólítja anyu anyukáját :)) Én sem tudom elképzelni :D (Olyan furcsa pp-t írni :o) tappancs: Pfff, azért az érdekes, hogy nem hagyta abba. Meg az is, hogy felháborodott ezen :) F: Szerintem a "vegyes" sokkal jobb, abban benne van, hogy nemcsak apa-anya reláció létezik :) zazu: Este akarok majd írni egy bejegyzést a beceneveimről, ha eszembe jut mindegyik, na, nekem is volt olyan, ami nagyon gáz :D A tökizés így is vicces, de igazán pölö akkor az, ha az illető 1.90-es kigyúrt állat :D Csapos: Szerintem ez nem baj, ráadásul alkati kérdés is, talán nem is jó, ha valakinek renegeteg beceneve van egy kapcsolatban :)

Egoman 2008.02.01. 12:08:02

Igen az anya és apa elég durva, de ha nagyon őszinte akarok lenni azért a nőm kifejezés is veri nálam a biztosítékot. :)

csibike 2008.02.01. 12:12:49

Triker: És mit gondolsz róla? :) Doris: Annyira érdekes, hogy egy hosszú kapcsolatban hogyan változnak a női-férfi szerepek, ki mit lát a másikban, pláne, ha már gyerekek is vannak. Valahogy az lenne szerintem a fontos, hogy a nő és a férfi is megmaradjon, állandóan jelen legyen a kapcsolatban, ne tűnjön el, mert az egyrészt nagyon izgalmas, másrészt meg szomorú, hogyha egy pár nem látja már egymásban azt a nőt, azt a férfit, akit anno. Mina: Persze, valószínűleg ez lehet a háttérben, mondjuk, aki nem szülő, ahogy itt Susua írta az egyik kommentben, az más tészta, de hiába lesz valaki szülő, az egymás közötti kapcsolatuk nem apa-anya viszony, legalábbis nem szabad, hogy kizárólag ez legyen. anya: Hű, remélem, ilyen nem fordul elő senkinél :))) Nekem ott helyben elmenne a kedvem mindenféle szexuális tevékenységtől :D

csibike 2008.02.01. 12:16:33

Egoman: Arra gondolsz, hogy a nőm ezt mondta, a nőm azt mondta? :)) A csajom, pasim, fiúm is hasonló, nem? Én használom az "ő, aki férfim" kifejezést, és neki ezzel nincs semmi gondja, sőt, pláne úgy, hogy ismeri a hátterét :))

Nono 2008.02.01. 15:18:14

A barátom szülei így nevezik egymást, igaz, azért itt már idősebb emberekről van szó! De még azért sokszor elhangzik, hogy Cicám, Édesem, ami aranyos tőlük és olyan kis incselkedős! Én sem örülnék ennek a megnevezésnek egyébként! Az olyan, nem tudom! Nem tetszik, és valahogy ezek az indokok miatt, amiket felsoroltál! Anyukámékná sem hallottam még az ilyen megszólítást, lehet ki is akadnék!

cesztina68 2008.02.01. 16:05:57

Szerintem ez a dolog kizárólag attól függ, hogy ki és milyen az a két személy, aki és ahogy becézgeti egymást. Annyira sok féle ember van, oly sok féle izléssel... Egy a lényeg, sose erőltess a társadra olyasmit, amitől kimegy a "bizti"

Chilly 2008.02.01. 17:20:08

Csikken!Nálunk pasim ronttta el a kutyákat ezzel a gyere Apához dumával és esküszöm a kutyák csak arra hallgatnask mármint akkor tudják hogy a pasimra gondolok.Tudom ez van akinek ciki lenne de ez van nem tudom már átnevelni őket!*pirul*

Sixxty 2008.02.01. 17:20:13

Nem, csibike, úgy látványosan nem mocskolódik. Csak néha-néha elejt egy-egy szót rólam. De, aki ismer engem nem dől be neki, és valamikor biztos abbahagyja.

Sixxty 2008.02.01. 17:20:47

Jaj, bocsánat. Nagybetűvel Csibike :)

zazu 2008.02.01. 18:50:37

..de ez a Töki 40 kiló vaságyastól, és aza kenyérre kenhetős típus...:P

csibike 2008.02.01. 19:25:35

zazu: Ezek szerint passzol a neve :D Chilly: Aranyosan mókás dolog :)) Sixxty: Nyugodtan írd c-vel, én is úgy szoktam, direkt, a C nekem nagyon furcsa :))) Nézd, ez legyen a legnagyobb öröme az életben... cesztina: Persze, el tudom képzelni, hogy vannak olyan párok, akik apának és anyának szólítják egymást, és ez abszolút nem zavarja őket. A hozzászólásokból azért az látszik, hogy ez nem feltétlenül jó dolog. Nono: Idős embereknél nem hallottam még, max. a saját szüleimnél, de ők is vegyesen használják. Idősebbeknél tényleg aranyos lehet a becézgetés :)
süti beállítások módosítása