HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.04.29. 09:32 csibike blogja

Sz. mesélte, direkt olyan ovit keresett a gyerekének, ahol angolul tanulnak a cseperedők, ez volt a legfontosabb, otthonra meg spéci, kimondottan ovisokra szabott angol cédéket vett. A perpill bájos háromévesnek így milliószor nagyobb esélye lesz húsz év múlva egy hiperszupermegatuti állásra. Állítólag. Sz. már a sulis különórákra gyűjt, bezony.

Engem ilyesmitől a hideg ráz, defaultból, ez a nagy helyzet.

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr516170401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aliana 2008.04.29. 09:42:34

oviban megtanultam 100-ig számoli angolul, meg néhány alap szót, utána meg kéttannyelvű suliba mentem. nem mondom, hogy nem volt jó, de azért esetleg a gyermek nyelvtanulásra való hajlamát sem árt ilyenkor megvizsgálni (nekem szerencsére elég könnyen ment...)

Éjszakázó 2008.04.29. 09:52:50

nekem pont hogy hátravetette a tanulásomat, h oviban olyanokkal traktáltak minket h "apfel" meg "birne". szerintem az egyetemi nyelvoktatás elég hatékony, vagy külön nyelvtanárnál kell nyelvet tanulni. (utóbbi a legjobb, mert tényleg csak veled foglalkoznak)

Tom Funtom 2008.04.29. 09:55:19

Én is furcsán néztem ki a fejemből, amikor az egyik céges karácsonyi bulin olyan zenéket tettek fel kollégáim, amelyek az angolszász világból származtak - persze nem rontottam az ünnep hangulatát, de nagyon megütköztem rajta. Manapság nem elég trendi a magyar nyelv és kultúra. De az egészben az a lényeg, hogy szerintem ők ezt nem szándékosan csinálták. Lehet, hogy nekik fel sem tűnt. Lehet, hogy az is csak nekem tűnik fel, hogy egyre többen ünneplik a nálunk azelőtt teljesen ismeretlen halloween-t. A Tesco-ban mindig árulnak hozzá tököt is. Ugyanakkor nem akarom bántani a Tesco-t, mert angol, és idén már kokárdákat is árultak ... :)

mm 2008.04.29. 10:28:14

tessék mondani, a gyerek magyarul már beszél? jézusom... :(

Béb, a zagresszív kismalac 2008.04.29. 10:51:30

Én azért nem tartom ezt hülyeségnek! Erőltetni sem kell persze! De pl. unokaöcsémmel rendszeresen beszélt németül (is) kiskorában papám és a gyerek országos nyelvi versenyeket nyert már 13 évesen is. Most pedig elit gimibe jár. S a nyelvtudásának köszönhetően ő mehetett Angliába cserkész "dzsemborira" és más utakra is.

pudingocska 2008.04.29. 10:57:34

Engem is a hideg ráz. Volt egy olyan ismerősöm, akinek a kisbabája már pár hónaposan zseniképző programon vett részt. Így már három évesen több nyelven fog beszélni, ismerni fogja az összes gyógynövényt, satöbbi. Biztos népszerűtlen leszek, de engem a hideg ráz arra a gondolatra is, hogy egy gigamultinál dolgozzak, és így menő ember legyen belőlem.

mm 2008.04.29. 11:00:40

arról nem beszélve, hogy anyuka honnan tudja, hogy a gyereke 20 év múlva egy menő multinál akar dolgozni?! és ha a gyerek inkább otthon egy sarokban akar szgépeket bütykölni, vagy egy cukrászdában sütiket sütni, akkor kitagadják majd?!

fuze 2008.04.29. 11:10:58

Nn visszagondolva bánom, hogy anyámék nem tanítottak már kisgyerekkoromban semmilyen nyelven, pedig nálunk svábabb család kevés van. A magyar nyelvet önmagában meg már nem tudod sehol használni, mivel mi vagyunk a világban az egyetlenek, akik beszéljük. Még ha egy fejlődő, haladó gondolkodású ország lennénk tele lehetőségekkel, akkor oké, de így... Biztos vagyok benne, hogy ha netán lesz egy gyerekem, akkor én csak angolul fogok hozzá beszélni és emellett egy másik nyelvű kéttannyelvű iskolába fogom járatni. (Mondjuk ehhez egy nő is kell, aki megszüli, itt a nagyobb baj :) A magyar kultúra (jó és rossz) oldalait így is, úgy is meg fogja ismerni, feltéve ha még itt leszek. Amíg kisgyerek, addig teljesen mindegy, hogy milyen a nyelvtanulási készsége, mert nincs neki. Ha abban nő fel, akkor majd lesz. Azért mert beszélsz sok nyelvet még nem leszel 'zseni' sajnos, nincs eleve elrendelve, hogy gigamultiknál dolgozz a jövődben és nem is 'menő'. Viszont ez ott van még akkor is, ha nem értesz semmihez és jóval több hely lesz a világon, ahol szerencsét próbálhatsz.

Mina 2008.04.29. 11:37:50

Hmm, én egy szót nem beszéltem magyarul, amikor beadtak az oviba... Majd szintén egy szót nem beszéltem oroszul, amikor beadtak orosz suliba... Úgy hogy teljesen boldog voltam, hogy legalább 2 év iskolai angol után küldtek csak ki Angliába :D. De utána jött a német nyelv :( Szerintem nincs olyan, hogy "csak ez a jó" vagy "csak az a jó". Mindenki más és más. Van, aki nem tud alkalmazkozni egy (sok) vadiúj környezethez, és frusztrálja. Egy barátnőm ilyen, mostanra már teljesen zárkózott lett meg magába fordult. Van, aki kicsivel jobban bírja... De én megfogadtam, hogy nem rángatom a fiaimat egyik suliból a másikba, főleg egy teljesen idegen kultúrába, közegbe, akármibe.

ac 2008.04.29. 12:10:01

oviban jártam angolra és németre is (meg szolfézsra meg néptáncra meg mindenre, mert kedvem támadt az összes különórára eljárni, óvónők pedig hiába akarták lebeszélni anyát, ő azt mondta, hogy amíg én ragaszkodom hozzá, addig hadd járjak, ha megunom úgyis abbahagyom), de általánosban az első három osztályban nem tanultunk nyelveket, mondván a gyerek tanuljon meg előbb rendesen magyarul számolni és írni, majd utána a többit. aztán kéttannyelvű gimi jött, utáltam, hogy öt éves.

Rege Ata 2008.04.29. 12:22:02

(Majdnem Arany Jánost idéztem. Uj.)

csibike 2008.04.29. 12:35:16

Azzal nincs gondom, ha a gyereknek anyanyelvi szülei vannak, vagy magyarként külföldön él és úgy adják nyelvtagozatos oviba, vagy suliba, vagy az apa/anya csak angolul beszél hozzá. Azt tartom furcsának, ha az egyik szülő jól beszél az adott idegen nyelven, és úgy gondolja, hogy kétnyelvű gyereket nevel, vagy nem tud semmilyen nyelven, de a gyerek jövőjét biztosítandó, angolos/németes oviba íratja. Itt sem a nyelv a problémám, hanem az, hogy szerintem a 3-4 éves gyerekeknek nem erre van szüksége, ez a szülő elképzelése arról, hogy mire van szüksége a gyereknek. Azért, mert én perfekt német vagyok, még véletlenül sem fogok németül beszélni a gyerekhez, hiszen nem anyanyelvem, nem biztos, hogy ismerem azokat a nyelvi finomságokat, amelyeket egy anyanyelvű igen.

Á. 2008.04.29. 12:41:59

Igazából, ha nem kifejezetten 'angolórák' lesznek az oviban, hanem csak simán angolul beszélnek hozzájuk, azt én nem bánnám. A gyerek agya olyan, mint a szivacs. Pl elég esélyes, hogy az én gyerekem akarva-akaratlanul is 3-4 nyelvet fog beszélni a kezdetektől, csak mert azt a 3-4-et folyamatosan fogja hallani. Ha viszont az lenne, hogy leültetik, hogy akkor most ettől eddig angolóra lesz, az valahogy annyira nem tetszik, mert lesz rá vagy 17 éve, hogy tanuláson stresszelje magát.

Éjszakázó 2008.04.29. 12:55:25

Én is látok példát arra, h ismerős a gyermekével németül beszél otthon, és rossz magatartásnak tartom. A magyar nyelvet nem szégyellni kéne, hanem büszkének lenni rá, és művelni kéne, ápolni. Sokan mondják, hogy a nyelvtudás mennyire fontos. Igen, az. De nem azért fontos, mert ez egy "kis ország" meg "kis piac". A nyelvtudás jó, de már lassan ott tartunk, hogy nincs, aki magyarul beszéljen. Sok gyermek magyarul sem tud helyesen írni, de azt elvárjuk tőlük, hogy idegen nyelveken helyesen beszéljenek? Ez csak azt eredményezi, hogy egy nyelvet sem fognak igazán tudni és ismerni, nem is beszélve a kultúráról.

csibike 2008.04.29. 12:56:07

Rege Ata: Idézz, de ne csak majdnem :) ac: Emlékeim szerint suliban kezdettől fogva tanultam németet, de semmi értelme, haszna nem volt. Magát a kéttannyelvűt utáltad vagy csak azt, hogy öt évg tart? :) A zene és tánc szerintem más kategória, mint a nyelvtanulás. Mina: De pölö az egész oviközösség magyar volt, nem? Vagy csak magyarul tanítgattak, mert mindenki más nyelven beszélt? Szerintem a kettő között van különbség :) fuze: Még nem hallottam arról, hogy sváb családban ne tanítsák meg a gyereket az ékes német nyelvre :) Nem is azt mondom, hogy ne tanuljunk nyelveket, én is beszélek hármat, de szerintem nem mindegy, hogy egy full magyar anyanyelvű gyerek mikor kezd el más nyelvet tanulni, és nem biztos, hogy az a jó szempont, hogy erre vagy arra a dologra 20 év múlva szüksége lesz. Akkor is kéttannyelvűbe fogod járatni, ha ő nem oda akar menni? Annak ellenére angolul beszélnél hozzá, hogy magad nem vagy az? Így egy csomó hibát elültethetsz benne :) Egyetértek a 3. bekezdéseddel :) mm: Sok olyan szülő van, aki a saját elszalasztott lehetőségeit akarja megélni a gyerekén keresztül... :)

cascabel 2008.04.29. 13:03:19

Hát... nekem elég borzasztóan hangzik, hogy háromévesen már az egyetemre kell gyúrni... :O Én háromévesen még gilisztákat bányásztam ki öreganyám kertjében a fatuskó alól... bár valószínű, hogy ha nem vidékre járok általánosba, meg normálisan tanulok, kicsit másképpen lennének a dolgok, de háromévesen nekem ez AGYRÉM lett volna... ja, meg mondjuk pénzünk se volt rá...:(

Pistahh 2008.04.29. 13:14:56

Ezért az egészért nem feltétlenül a szülők a felelősek, ők csak jót akarnak a gyereknek. Mert mit látnak? Hogy rohadt nagy a verseny, egy "átlagos" gyerek egy jobb gimnáziumba már be sem juthat, egyetem elit szakára meg legalább 1 felsőfokú meg 1 középfokú kell, hogy egyáltalán esélye legyen az embernek.

csibike 2008.04.29. 13:15:01

pudingocska: Zseniképző program??? Ehhh, most nagyon csúnyát akartam írni :o Én sem akarok multinál dolgozni, nincs is 3x annyi fizum, mint lehetne :) Pigi: Úgy, hogy a papád anyanyelvű volt, vagy csak tudott valamit külföldiül? Biztos kérdés az is, hogy mit tanulnak az oviban :) Tom Funtom: Rengeteg külföldi számot hallgatok, nem csak angolt, és sokat olvasok is külföldiül, ezzel szerintem nincs gond. Az a probléma, ha mindez felértékelődik, a magyart meg fikázzuk jobbra s balra, pedig az egyik legszebb, legtartalmasabb nyelv a világon. Éjszakázó: Magam is nyelvtanár vagyok egyrészt, így van némi rálátásom az egyetemi nyelvtanításra. A nyelvszakosoknak jó lehetőségeik vannak, külföldi tanárokkal is, ez tény, de a nyelvtanfolyamok igazán attól függnek, hogy milyen tanárt kap az ember. Szerintem a nyelvtanításnál rengeteget számít az, hogy tud-é tanítani a tanár vagy csak jól beszéli a nyelvet. Egyébként sok középiskolai tanár siralmas nyelvtudással dolgozik, ez a leggázabb. Aliana: Ez is szempont, mert pölö mi van azzal a gyerekkel, aki eleve csak később tanul meg beszélni? :)

csibike 2008.04.29. 13:29:48

Á.: Engem talán az zavar, hogy nyilván nem anyanyelvi óvónénik beszélnek hozzájuk az oviban, tisztelet a magánóvodai kivételnek, plusz spec angol órák vannak, legalábbis a postban említett esetben, így pedig elég nagy az esély arra, hogy pölö helytelen kiejtés rögzül vagy valakinek nincs sikerélménye, ami kicsiként rettentő fontos. Az én családomban senki nem beszél idegen nyelvet, én mégis eljutottam háromig, nem oviban kezdtem és a sulis nyelvtanítást köbö gimiig szívesen kihagytam volna, mert gáz volt. Indiában szülsz? :))) Éjszakázó: Nagyon egyetértek :) Szeretem a magyar nyelvet, szeretem az idegent is - de helyén tudom kezelni. Mindig azért tanultam egy nyelvet, mert szerettem, nem azt néztem, hogy hopp, ezzel majd itt és itt tudok elhelyezkedni. Mintha nem lenne értéke a magyar nyelvnek, ez a baj. A kalapomat meg megemelem a magyartanárok előtt... cascabel: Egy ovis gyereknek inkább gilisztabányászásra van szüksége, nem angol órára :))) Felnőttként azért lehet csiszolni a dolgokon, nem? Pista: Jaja, nem feltétlenül, de sok múlik rajtuk is. Szerintem nem jó az a felfogás, hogy mihelyt világra jött a gyerek, megpróbálom úgy trenírozni, hogy 100 %-kal induljon az Életben. A gyerekek eltérő tehetségűek, soha nem értettem, miért kell pölö gimit erőltetni, ha a gyerek adottságai és érdeklődése nem egyeztethető ezzel össze. A diplomafóbiát se értettem soha.

fuze 2008.04.29. 13:38:54

Mitől lesz valaki anyanyelvű? Azért lesz magyar anyanyelvű, mert itt születik? (már ha itt) Az anyanyelv az, amit az elejétől kezdve hall, ami szerintem lehet egyszerre több is. És igen, annak ellenére, hogy nem vagyok az, angolul fogok beszélni hozzá. Mire odajutok szerintem tudni fogom 'azokat a kis apróságokat'. Nem gondolom, hogy hiba, ha megtanítom egy más kultúra gondolkodásmódját is, persze nem csak a nyelven keresztül. Én örültem volna, ha tanítanak, jó lett volna kéttannyelvűbe járni és utólag visszagondolva lehet, hogy nagyon utáltam szavakat tanulni, de most viszont örülök neki, hogy van szókincsem. Lehet, hogy nem akarsz nagyon sok mindent gyerekorban, de utólag rájössz, hogy sok minden hasznos volt.

Elf 2008.04.29. 14:37:13

Ez nekem igen fájó témám. A fiaimnak volt lehetősége már nyelveket tanulni, nálunk az oviban különóra volt, ahol színeket meg iylesmiket tanultak, sok sok énekkel, versikével. Tudnak is angolul, jó ebbe belejátszott a sok számítógépes játék is. iskolában tanulták, mi is harmadik után, és szeretik. Itt vagyok én. Nyelvérzék nulla, tanultam öreg fejjel 2 évig és nem megy. Viszont mindenhol, röhögni fogtok, még a takarítónőnek is, kell a nyelv. Nekem nincs. Így normális munkám sincs. Sehova nem kell, aki nem beszél nyelveket. Szóval, lehet ápolni a magyar nyelvet, meg kell is, de ha egyáltalán 20 év múlva el akarsz helyezkedni BÁRHOL, akkor bizony nem egy, hanem több nyelven kell beszélj. És aki ezzel nem ért egyet, az mutasson már nekem egy munkahelyet, ahol nem alapkövetelmény a nyelv légyszíves.

Tom Funtom 2008.04.29. 15:01:09

Erről nem szóltam, de alapvetően nem azt tartom bajnak, ha valaki ovis korban elkezd más nyelvet is, mert az ember a gyermekkorban képes a tanulásra leginkább. Ugyanakkor azt túlzásnak tartom, hogy otthon nem az anyanyelven beszélnek, kivéve, ha kettős identitásúakról van szó. Szerintem bőven elég a suliban idegen nyelven beszélni, és erre a legjobb példa a sok magyarul kiválóan beszélő kínai gyerek, akik nyilván nem a szüleiktől tanulták a magyart otthon. Magyar vagy más otthoni kultúra: Nem csak a nyelv fikázásáról van szó, hanem kultúravesztésről. Mindenki a saját kultúráját veszti el, a magyarok a magyart, a svábok a svábot stb... Nemrég ment egy tanulságos film az erdélyi szászok kultúrájáról, magyarok csinálták ugyan, de nagyon jól látszik a filmből, hogy a nép különféle nemzetiségek atomi közösségeiből áll, amelyeknek a legfontosabb összetartó ereje az évszázadok, évezredek alatt kialakult kultúra, szabályrendszer. És érdekes módon a feudalizmus sokkal demokratikusabb társadalmi berendezkedés volt, mint az ún. modernebb rendszerek, mert hagyott minden közösséget a maga szabályai szerint élni, megadták az országnak, ami az országnak járt (adót, katonát), de meg tudták őrizni önazonosságukat, kultúrájukat. Az igazi pusztítást a saját kultúrát illetően a szocializmus (nemzeti szocializmus is :)) alatt csinálták, amikor hasonlóan jártak el a modernizálás jelszavával, mint annak idején Amerikában a könyvégető papok - valamiféle egységes homogén kultúrát akartak - ebből sajnos az is bekövetkezett, hogy a régi tradíciók eltűntek, úgy kell azokat vadászni, hátha még ismeri valaki ... Pedig azok a tradíciók valóban minden közösség sajátjai voltak, ugyanakkor most meg ránkzúdul a sok trendi külföldi idegen kultúra, és sokan nem ismerik fel, hogy ez nem a miénk, hanem az övék, a másoké. Mi csak akkor lehetünk eredetiek, ha saját magunk maradunk, és nem akarunk pld. angolszászok lenni, mert arra már ott vannak az angolszászok ... :)

Aliana 2008.04.29. 15:26:14

Csibi, inkább bejegyben írtam meg a hosszabb véleményemet, itt sok lett volna :)

kakaóscsigás 2008.04.29. 15:50:40

igazság szerint, én nem tartom ezt olyan gáz dolognak. ezen már én is gondolkodtam, és ha megtehetem maj, a leendő gyerekem nyelvtanulására szeretnék jobban odafigyelni, mint a sajátomra. én bizony inkább a kéttannyelvű suli híve vagyok. az h vki ovis korában is nyelvet tanul, nem hiszem, h rossz hatással lenne. én is tanultam németül, játékosan, és nagyon élveztem. ezzel persze nem azt mondom, h túlzásba kell vinni. de tény, h a gyerekek könnyebben tanulnak nyelveket, mint a felnőtek.

csibike 2008.04.29. 16:39:53

csigás: Az ovis nyelvtanulás ennél az emberkénél a legfontosabb szempont volt, ahogy a bejegyzésben is írtam, engem ez zavar, szerintem vannak ennél sokkal fontosabb szempontok is. Nyilván nem baj, ha fejlettebb, tehetségesebb gyerekről van szó, de mi van a többiekkel? :) Igen, az arányok nagyon fontosak. Tudom, hogy minden szülő szeretne odafigyelni a gyereke nyelvtanulására, én is, de valahol biztos van egy egészséges határ, arról nem is beszélve, hogy tanulni a gyerek fog, vagy nem fog :) Aliana: Szuper, kicsit több időm lesz, rohanok megnézni :)) Tom Funtom: Szerintem sincs elkésve/lemaradva az a gyerek, aki "csak" hatévesen kezd el nyelvet tanulni a suliban, bár én 1-2 évet tolnék ezen is :) Sajnálom nagyon, hogy pölö a magyar népi kultúráról alig tudnak valamit a gyerekek - és nem is akarnak tudni róla, mert az felesleges, nem trendi. (Blöe, de utálom ezt a szót :D) Nem szeretem más kultúrák majmolását, pedig erre sok-sok példa van. Elf: Senki nem mondta, hogy nyelvtudás nélkül lehet boldogulni, és az is egyértelmű, hogy negyvenes-ötvenes emberkéktől is ugyanezt várják, pedig nekik anno más lehetőségeik voltak. Az, hogy a mai fiatalok mikor és hogyan tanulnak meg angolul, németül sötöbö, teljesen változó. Egy elitsuliban 2. idegen nyelvbő is heti 5 óra van, de nyilván nem mindegy a nyelvérzék sem. Jó lenne, ha olyan szülők is kommentelnének, akiknek a gyerekei pont most tanulnak idegen nyelvet az oviban, kíváncsi lennék a tapasztalataikra. fuze: Lehet egyszerre több is, persze, csak nekem sántít az, hogy én a majdnem anyanyelvi tudásommal nekiállok németül beszélni a gyerekemhez, nyilván ez az én egyéni szocproblémám, de nem fogok hozzá se németül, se angolul, se franciául beszélni, mert nagyon mesterkéltnek, erőltetettnek gondolom, az anyanyelvű apa/anya esetében ez természetes. Mivel te ezt nem így látod, te fogsz hozzá angolul beszélni. Mármint a sajátodhoz :D Nekem az nem tetszik, hogy sok szülő mindenre fel akarja készíteni a gyerekét, hajszolja egyik különóráról a másikra... Egy gyerek hadd legyen gyerek, legalább addig, amíg bekerül az iskolába - ott úgyis beszabályozzák.

christaylor 2008.04.29. 16:43:56

azért ennyire perverz módon nem szeretném idegen nyelvekre taníttatni a gyerekeimet. persze, nem bánnám, ha nagyon jól beszélne majd külföldiül, de azt hiszem ráér még tanulni később is az óvodában játszon. a kéttannyelvű iskola az viszont nem hülyeség, bár biztosan így is eléggé le lesz majd terhelve. (titkon megsúgom az én perverziómat a gyerekeim jövőjével kapcsolatban. bár még az apajelölt sincs meg, de az enyéim minimum két nyelven nagyon jól fognak beszélni, szeretném, ha sportolnának is valamit, nem bánnék egy hangszert vagy énektanulást meg még egy kreatív dolgot. valahol sejtem, hogy ez így kivitelezhetetlen lesz, mert ha ezt így mind együtt csinálják, akkor mikor élnek? de azért jó lenne! ;)

Béb, a zagresszív kismalac 2008.04.29. 17:38:53

Nagyapám sváb! A nagyszülei magyarul sem tudtak. Oké, nem teljesen német, de nagyon hasznos volt!

ac 2008.04.29. 18:56:20

szervezeti hibák is voltak az én kéttannyelvűmben, meg a tanárok sem mind voltak megfelelően képezve (szerintem), de a legrosszabb az volt, hogy minden régi iskolai barátom már egyetemre járt egy éve, amikor én még csak érettségi előtt szorongtam (legjobb egy ikerpár volt, a fiú járt hozzánk ötévesbe, a húga pedig már egyetemista volt :D) amúgy idegen nyelveket tudni az egyik legszebb dolog, a kéttannyelvűben volt egy tanár, anyanyelvi francia, akinek a felesége magyar. egymással mikor még csak megismerkedtek, akkor olaszul beszéltek, mert az ment mindkettőnek felsőfokon. aztán lett egy (később kettő) gyerekük, aki ugye így három nyelvet már csecsemő korában egyfolytában tanult tőlük.

csibike 2008.04.29. 20:30:31

ac: Értem :D Aranyos a történet :)) Szerintem is jó dolog a nyelvtudás-tanulás, az ember előtt nagyon szépen kitárulnak más kultúrák :) Pigi: Sváboknál természetes a nyelvhasználat, bár fuze épp írt egy ellenpéldát :) chris: Szép tervek :)) Csak a kivitelezés, igen, ahogy te is írod. A kéttannyelvűnek is megvannak a hátrányai... Mondjuk, ha nyelvi vonalon tanul tovább az ember, vagy ilyen területen helyezkedik el, vitathatatlanul nagy előny.

dorw 2008.04.29. 21:37:22

ostobaság az egész. én melóztam olyan helyen, ahol anyuka görcsölt azon, mikor a gyerek még nem is beszélt, hogy angolul neszéljünk hozzá, mert... aztán egyik angolos ovi a másik után. kurvára nem ragadt rá semmi. Aztán elkezdett angol nyelvű általánosba járni, és fél év múlva jobban nyomta, mint én. tanuljon már az a gyerek először az anyanyelvén, könyörgöm...

Kutyálkodó 2008.04.30. 02:36:17

Elég maradi vagyok etekintetben....először is az oviban: játszani, játszani, játszani....aztán a képesség, készség fejlesztés területén fejlődni,fejlődni,fejlődni......na meg ott van a sok beszédhiba......aki meg tehetséges, jobb képességű az meg csak tanuljon...de,legyenek alapok

kelgyo 2008.04.30. 11:56:23

Nem baj, no. A magyar beszéd meg a helyesírás pedig ... ugggggyan, kérem! Ángol! Az kő nagyon. Játszani meg majd fog a második gyerekkorában - ha megéri....

winstonsmith 2008.04.30. 19:00:59

"Delfinkutató leszek! Egy második osztályostól nem meglepő az efféle kijelentés. Ma már nem is irreális. A nem kis képzelőerővel megáldott szülő előtt ki is rajzolódik a repülőtéren könnyező anya, az unokáit csak sátoros ünnepeken látó nagymama képe. A versenyképesség jegyében ő maga állította gyermekét erre a pályára: két tannyelvű iskola, különórák, edzés. Nincs egyedül. Mintha a középosztálybeli szülők eleve arra szocializálnák gyermekeiket, hogy elmenjenek." Idézet a linken található cikkből. http://www.nol.hu/cikk/490030/ Én nem jártam angol nyelvű oviba, nem voltak különóráim, nem voltam húdeszuper tanuló, mégsem otthon élek. Nyelvet kell tanulni, akkor is, ha Magyarországon maradsz. Nyelvtudás nélkül az egész ország csak döglődik.

Rege Ata 2008.04.30. 19:09:30

Jaja. Én magyarul tanulok, mióta megszülettem. És még mindig nem elég jól... ;-o ;-p ;-)

csibike 2008.04.30. 22:11:35

Rege Ata: Hajrá :)) winston: Ha valakinek nincs nyelvérzéke, az akkor sem fog soha rendesen nyelvet beszélni, ha százezreket költ rá, ennek ellenére ettől kevésbé értéktelen ember, max. nem jelentkezhet bizonyos állásokra. Szívesen megnézném, t. politikusaink közül ki beszél nyelvet, minimum egyet és jól... :) kelgyo: Én spec a blogban szívesen alkotok új szavakat, vagy használok angolos verziókat - de legalább tudok helyesen írni, bárhol, bármikor :) Én is a játékra szavazok, olyan 6 éves korig biztos :) Kuty: Nem hiszem, hogy ez maradiság lenne. Senki nem lett utcaseprő csak azért, mert ippeg az oviban nem tanult angolul. dorw: Nekem is ez a szimpatikus szerintem :) Bár azt is baromságnak tartom, hogy a szeptemberben sulit kezdő elsős karácsonyra már írjon-olvasson...

kelgyo 2008.05.01. 01:05:08

Csibike: pont azért mered megalkotni ezeket a szavakat, mert van biztos alaptudásod. És ettől van, hogy mi is értjük. :-))

slipp 2008.05.01. 03:44:36

Angol vagy masodik nyelv mindenkeppen kell...es nem azert mert epp ez a meno, hanem mert bizonyitott teny, hogy a gyerekre 7 eves koraig ugy ragad a nyelv mint a kosz. Szoval hajra, minnel tobbet ha lehet...legalabb nekik ne kelljen mar suliban ezzel szenvedniuk...

csibike 2008.05.01. 15:04:49

grappa: Kell, ez így van, és ragad rá, az is igaz :) Ugyanakkor az is igaz, hogy köbö 6 éves korig nem nyelvtanulásra van igénye a gyereknek, és utána sem marad le semmiről. De ez csak az én egyéni szocvéleményem :D (Jó látni, hogy nem ettek meg a cápák :))) kelgyo: Örülök :D
süti beállítások módosítása