HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.07.24. 21:09 csibike blogja

Szakácstudományom egyik végletében a tökfőzelékes blamázs szerénykedik, mint abszolút mélypont, nem röhög!, a másikban pedig világbajnok lecsóm pöffeszkedik, hehe. Képtelen vagyok ugyanolyan lecsókat csinálni, szándékosan sincs két egyforma, ennek ellenére valamilyen rejtélyes okból kifolyólag mindegyik eszméletlenül finom. Alapjáraton nem kóstolgatok főzés-sütés közben, érzésre sózok, fűszerezek, színezek sötöbö, érdekes módon el is találom az arányokat, ez igazán engem lep meg. A lecsó az egyetlen kivétel: Mihelyt van mit, rendületlenül kóstolok, hiába égetem szénné a nyelvemet és a számat, nem bírom kivárni, hogy elkészüljön a mű. Eme lelkes-fájdalmas tesztelgetés után lazán lenyomok másfél tányér lecsót, terített asztalnál, ugye, majd levezetésképp a konyhában még kezelésbe vesszük a maradék lecsót, a sercli meg én, lábujjhegyen állva, a vájlingban lábosban tunkolva, elmélyülten, lehunyt szemmel, esküszöm, ezek a katartikus falatok esnek a legjobban. Kizárólag lecsóhoz vagyok hajlandó pihepuha fehér kenyeret venni, barbárság teljes kiörlésűvel meggyalázni, viszont a gyertyafény és a jéghideg málnaszörp kiválóan passzol hozzá. Ufff, lecsóbuzi csirke szólott itten.

P.S.: Oké, a szörpös részt nem gondoltam komolyan - vörösbor fájó hiányában azért nem rossz.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr356170293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apacs 2008.07.24. 21:14:36

szeretnék így rajongani a lecsóért. *irigykedik* de a tökfőzelékes cuccon nagyon röhögtem. talán mert habarni is rántani is tudok :). sőt tököt főzni is :)

Aliana 2008.07.25. 12:20:39

életem első tökfőzeléke nekem is inkább levesre hasonlított, ennek örömére legközelebb habarás után hagytam még főni egy ideig - minek következtében szépen odakozmált... %lol% lecsóból meg csak nagymamámét, de azt nagyon %wink%

Golden 2008.07.25. 13:43:19

a házi málnaszörpnek kelnék itt a védelmére, ha a lecsóhoz nem inkább sört vagy jéghideg fehérbort innék inkább :):) a tökfőzeléket nem tudom elrontani, mert csinálni sem vagyok hajlandó. persze enni sem! lecsó... hát, azt végre már tudok (néha) olyat csinálni, mint az apu ... mennyei... hmmmm

Bullfrog 2008.07.25. 13:56:43

"lecsóbuzi csirke" :DD

2008.07.25. 14:07:09

na igen... vasárnap ettem olyan tarhonyás lecsót P-nél, az is finom volt, nálunk anya szerdán tojásosat készített... és igen, a fehér kenyér az alap ehhez az ételhez... mert anélkül... jajj, tunkolni^^

]{ófic 2008.07.25. 15:13:50

igazi ínyenc csibe... de hát ezt vagy így kell csinálni vagy sehogy:D (bár én fehér kenyér elvonón vagyok, de azér itt a brotrehabon a lecsót és töltött paprikát engedik azzal... mással nem is lehet)

Enable 2008.07.25. 17:54:15

Tunkolni valóban csak puha, lágy fehér kenyérrel lehet igazán... Amúgy nem rajongom a lecsóért, de szeretem a tökfőzeléket, pláne ha tele van pörkölttel, vagy fasírt darabokkal... :D

Kriszti 2008.07.25. 19:38:56

Erről a férjem mondása jut eszembe: "bármilyen főzeléket hajlandó vagyok megenni egy nagy adag hús kiséretében" :D Az én szakácstudományomba is a lecsó a favorit, titkom, meghámozom a paradicsomot, ugyanis utálom kerülgetni a szúrósra összepöndörödő héját. A paprikamagot viszont bennehagyom :D

tögyö 2008.07.26. 01:51:51

Osztom a lecsó iránti rajongásod, Csibike! Na a hétvégén jól megfőzök én is egy hatalmas adagot, képes vagyok egész héten tunkolni, más nem is kell. A tököt próbáltad már lecsós alapra rádobni, és tejföllel behabarni? Berántani nem szabad, az nem finom!

merle 2008.07.26. 08:22:17

Imádom a lecsót és maximálisan egyetértek :) Meg már elkészíteni is, hmm... ez nekem is sikerül mindig (ezek szerint elronthatatlan xD ), pedig nem vagyok egy konyhatündér, általában amit el lehet rontani egy kajában azt el is rontom!

csibike 2008.07.26. 19:50:06

merle: Szerintem is elronthatatlan, bár van, aki pölö a húslevest is képes elrontani azzal, hogy kifelejti a vizet, szóval, lehet, mégsem olyan egyszerű kaja a lecsó :D tögyö: Szia itt :) bevallom, a tökös kudarcom után eszembe sem jutott, hogy még egyszer az életben megpróbálkozhatnék bármilyen tökös kajával... :D Egyébként nem hangzik rosszul :) Kriszti: Naja, a pasik húsfixáltak, a lecsóba is kell kolbász, virsli vagy hasonló, a főzelékhez meg húshúshús :D Én meg meghámozni utálom, ezért inkább kerülgetem :))) Enable: Szóval, a fasírthoz-pörkölthöz hajlandó vagy enni egy kis tökfőzeléket :D

csibike 2008.07.26. 19:54:05

]{ófic: Ugyehogygye :D Miért vagy fehér kenyér elvonón? :o zí: Tarhonyával még nem ettem :) Bullfrog: Ez a nagy igazság... :o Golden: Sört és fehér bort nem igazán kedvelem, ez utóbbit néha-néha hajlandó vagyok lecsurgatni a torkomon, de a vörös az igazi :) Nagymamám készített régen házi málnaszörpöt, nagyon finom volt.

csibike 2008.07.26. 19:56:21

Aliana: Olyan macerás a tökfőzelék :D apacs: Le a kalappal előtted :)) Csak az utóbbi időben kezdtem megkedvelni a tökfőzeléket, ezért nem is tudom, hogy lehet a legtutibb módon elkészíteni. Egy viszont fix: A saját bénázásomon én is igen jól szórakoztam :D

apacs 2008.07.27. 17:02:31

ha kell elküldöm nagynéném receptjét. én is azt szoktam főzni. mert amíg nem ettem az övéből, addig én sem ettem meg az anyuét. úgyhogy szívesen átadom :). golden, a fehért bort vétek jéghidegen inni. bort amúgy is vétek jéghidegen inni.

Golden 2008.07.29. 17:53:37

jó, akkor pincehidegen ... de az a pince legyen igazi hideg pince :)

Golden 2008.07.29. 17:54:01

vörösborra áll, hogy nem hidegen - egyetértek

csibike 2008.07.29. 18:21:21

Golden: Borszakértő vagy? :)) apacs: Megköszönöm :)

csillag 2008.08.05. 13:37:35

Lecsó után csak a csapvíz.
süti beállítások módosítása