HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.09.06. 19:45 csibike blogja

Augusztusban történt - 2. rész:

Az úgy kezdődött, hogy hirtelen elementáris erővel tört rám a palacsintázhatnék és érdekes módon semmilyen műborzadvány vagy más keze munkája nem jöhetett szóba, kizárólag az általam készített kakaós, sárgabaracklekváros és túrós tekercs gondolatára indult be a nyálelválasztásom. Miközben átmentem Pavlov-csirke üzemmódba, sikerült rábukkannom egy igen nagy problémára: Még az életben nem csináltam palacsintát, bezony, leéltem úgy harminc évet, na jó, tíz nap híján harmincegyet, hogy nem éreztem olthatatlan vágyat a palacsintakészítésre - mindig volt, aki megcsinálja és mindig voltam én, aki felfalja, de hogy a két külön személyt tulajdonképpen bájos korpuszomban is egyesíthetném, az nem jutott eszembe. Egészen egy új korszak kezdetét jelző napsütéses augusztus délutánig, amikor is cunamiként zúdult rám a vágy, hogy megcsillogtassam rejtett tartalékaimat ő, aki férfim előtt, illetve véget vessek az engem kínzó masszív nyáltermelődésnek. Mindezt majd' 36 fokban, mert az AB normál vércsoportú csirke szereti a kihívásokat.
Polcz Alaine szakácskönyvében találtam egy korrekt receptet, kezdőknek kiváló - nem mintha akár halvány sejtésem is lenne arról, hogy a nemkezdők milyen palacsintatésztát dobnak össze. Meglepő, de szinte minden alkotórész volt itthon, egyedül a szódát nélkülöztük, ő, aki férfim azonban a nemes palacsintaügy érdekében elvágtázott szénsavas ásványvízért. A palack kinyitása után sikeresen eláztattam hófehér trikómat, ugyanis ő, aki férfim elfelejtette megemlíteni, hogy a nagy vágtázás közben felrázódott a cucc, így a másfél liter cirka harmada rajtam landolt. Jelzem, a vizespólós bemutató igen feldobta a palacsintakészítést, egyikünk sem bánta, hogy csak némi késéssel indult be a tésztagyártás. Tapasztalat fájó hiányában kénytelenek voltunk megkóstolni minden kisült kerekséget, tesztelendő az állagot, nem meglepő, hogy mire elfogyott a massza, alig volt mit feltekercselni. Azért egy kakaósra, baracklekvárosra és túrósra még így is futotta.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr506170274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kófic 2008.09.06. 21:00:17

Idáig fogalmam sem volt hogy Polcz Alaine szakácskönyvet is írt... most bőszen utána néztem és télleg : Életszakácskönyv szingliknek (egyedülállóknak, özvegyeknek és cölibátusban élő papoknak) .... Te valamit elnéztél a könyvesboltban nem gondolod?Fogadjunk h a "Piroska néni egyszerű de nagyszerű receptjei" helyett véletlenül ezt vetted lea P betűs sorból és fizetés után már nem volt képed visszavinni :D:D:D ... jó látom nem ez az egyetlen gasztrokönyve de fogadjunk hogy ez van meg:D

Andor 2008.09.06. 21:48:53

Én nem szoktam bele szódát/szénsavas vizet tenni. De ettől még biztos finom lehetett a tiéd is ;) :D

M 2008.09.06. 21:57:00

Úgy tűnik, emlékezetes lett az első. :)

Hermész 2008.09.06. 23:17:09

imádom a stílusodat, ahogy mindezt leírod! no meg a poénokat...! AB normál vércsoport %mrgreen%

DuDe 2008.09.07. 09:08:13

ahogy látom, ösztönszerűen működött a gyártási folyamat, én legalábbi mindig szoktam pihentetni a masszát kisütés előtt...végülis nálatok is ez történt ;) most én is megkívántam a palacsintát...még úgy is, hogy a vizespólós rész velem, mint szereplővel nem annyira látványos :)

csibike 2008.09.07. 11:14:36

DuDe: Mi is pihentettük :D És csinálsz is? Hermész: Köszi szépen :D M: Mindenféleképpen :))

csibike 2008.09.07. 11:17:14

Andor: Így szólt a recept... :D Finom volt :)) kófic: Ehhh, ahhoz mindig túl rövid ideig voltam szingli, hogy egy kimondott szingliszakácskönyvet vegyek :D A könyv címe: Főzzünk örömmel! Nekem ez van meg, nem véletlenül :D

Marla 2008.09.07. 13:20:56

én a mai napig titkolom, hogy tudok palacsintát sütni... sőt... alapvetően nem reklámozom a főzőtudományomat:)

ac 2008.09.07. 13:45:24

gratulálok :) bár én konzervatív palacsintakészítő vagyok, ha van kedvem még fel is dobom (de inkább nem, mert én egyszerre két sütővel szoktam csinálni, úgy gyorsabb, csak akkor nincs időm kunsztozni), nade ásványvíz? igazi, nagymama korabeli szódásszifonos csak a jó :) főleg akkor, ha van egy kis színe is, és nem szárad ki. de én B vércsoport vagyok, talán azért így készítem :D

winstonsmith 2008.09.07. 16:25:34

Muhahahahaaaa - előbb csináltam palacsintát, mint te. :P

csibike 2008.09.07. 17:32:05

winston: De a tiéd tuti ehetetlen, hehe :P:D ac: Fel tudod dobni a palacsintát? /me meghajol a tehetséged előtt :D Marla: Sokáig én is így voltam ezzel, de aztán ő, aki férfim mellett felébredt bennem a főzővágy, szeretek neki főzni :)

Aliana 2008.09.07. 18:12:03

palcsintát én is dobálni szoktam, eddig még csak egyetlen egy landolt a mosogatóban (az első) %lol%

ac 2008.09.07. 19:02:09

feldobni még neked is menne, elkapni a nehezebb :D amúgy igen, ilyet tudok, de húslevest főzni pl. nem :)

csibike 2008.09.08. 21:30:30

ac: Igaz :D Az ennél egyszerűbb :) Aliana: Majd ha egyszer nagyon bátor leszek, én is megpróbálom :D
süti beállítások módosítása