HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.09.10. 14:07 csibike blogja

Minden évben megfogadom, hogy szépen fülön csípem és elviszem dokihoz az allergiámat. Semmi extra, sima munkaundor parlagfű. (A betondzsungelben, érted.) Erre az elhatározásra általában akkor kerül sor, amikor már a negyvenharmadik százas papírzsepicsomagot fújom el két nap alatt, egyszerre vöröslik-könnyezik a szemem, viszket a fülem, de belülről, hogy még véletlenül se férhessek hozzá, folyik-eldugul az orrom, femme fatale hangom átmegy dádházsba és már a fűszál gondolatára is ötös sorozatot tüsszentek - szóval, rendkívül szenvedek. (Látványosan nem, az a pasik reszortja.) A szex közben beiktatott kisebb-nagyobb orrfújásszüneteket és az elfoglalt száj vs. levegővétel problémakört meg sem említem. Persze, előbb-utóbb mindig jön egy kis hidegfront vagy ippeg meglelem az egyik kallódó, mástól kapott Fenistil kapszulát vagy elmúlik a parlagfűszezon... és hirtelen már nem is olyan sürgős a doki, panasz nincs, dehogy megyek az allergiáshoz, fene akar nonstop gyógyszert szedni, majd küzdünk tökösen tovább, a szervezetem meg én.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr16170270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.09.10. 14:48:35

Orvos akkor lát, amikor kimegyek hozzá a számítógépét szerelni :)(Jó haver) Olyan szinten nem lát orvos, hogy nekem olyan, mint választott háziorvos nincs, mert mióta ez a rendszer van még nem voltam orvosnál. Egyszer tavaly a balesetire bekerültem, mikor a lábomujjában elveszett egy törött tű, és fel kellett vágni miatta. Hiába a nagy láb átka. Allergiám van. Töredelmesen bevallom, hogy szombaton odáig jutottam, hogy kész vége, itt az ideje kölcsöngyógyszert bevenni. Tudom, elvileg korábban kellett volna, de néhány szem Claritine is csodát tett. Külön megemlíteném, hogy vidéken nőttem fel, az ellergiám akkor kezdett el kijönni, mikor a csúnya Nagyvárosba költöztünk.

pipacs 2008.09.10. 14:59:11

Eddig én is így voltam, aztán idén feladtam. Napi egy Claritin Akut és kutya bajom, na meg kapok az orromon is levegőt, ami bizonyos szituációkban különösen nagy előny! :D :D

Golden 2008.09.10. 15:30:48

nálunk nagyfiú és párom allergiás. Nagyfiút anno megerőszakoltam, orvoshoz vittem, szedheti is a gyógyszert rendszeresen. Ráadásul félévente el kell menni megújítani a papírt, mert bár az allergia nem múlik el, a szakorvosnak ezt félévenként igazolnia kell. "Akinek a villamos levágta a fél lábát, annak is kell félévente a papír, hogy nem nőtt ki" - indokolta a doktor. A gyógyszer mellett is állandóan dugul az orra, igaz ő mindenféle fűpollenre allergiás. Apja a parlagfű-utálatára nem szed semmit, csendben szenved, néha egy Calcium-pezsgőtabletta enyhítő hatására vár, az se nagyon jön be. Fenistil kapszula kapható recipe nélkül? És tényleg hat? Mert akkor meglepem vele :)

Enkeli 2008.09.10. 16:07:11

Párom is allergiás. És borzalmasan szenved. Szüttyög, dugul, fúj (mindig, minden helyzetben:) ), ráadásul mivel legyengíti a szervezetét mindig jól meg is fázik... Volt ő allergiaorvosnál, de a gyógyszer, amit felírt nem ért semmit. Mi ez a fenistil kapszula? És milyen jó módszereket, gyógyszereket tudtok? :)

Aranyhal 2008.09.10. 17:36:15

38 éve...jelentem...mindenfélét kísérleteztek rajtam, semmi nem használt tartósan...most napi 1 claritin Akut, és Opticrom cseppentés reggel a szembe...egész nap vidáman elvagyok, kivéve, he elfelejtem beszedni reggel a Claritint. %lol%

Aliana 2008.09.10. 17:51:46

idén én is vettem Claritine-t, vény nélkül ugyebár, amíg szedtem semmi bajom nem volt :)

deep blue 2008.09.10. 18:58:28

Egyrészt csak szezonban kell szedni, nem nonstop. Ma voltam a tüdőgondozóban, előre szólok: beutaló kell hozzá a háziorvostól, és időpontot kell kérni, hogy mikor hajlandóak fogadni. Szóval, hogy most épp tüsszögök és rohanok, olyan nincs. %neutral%

Elf 2008.09.10. 19:38:26

Nektek is most jött ki??? Milyen allergia ez wazzze, hogy nem augusztusban jön, hanem szeptember elején? Egy hete fuldoklok... Mindenkinek jobbulást!

csibike 2008.09.10. 20:00:36

Elf: Nekem a múlt héten volt nagyon döglesztő, ezen a héten találtam 3 Fenistilt, szóval, így egész jó :) Szerintem hiába a parlagfűkampány és -büntetés, nem sokkal javult a helyzet... Ráadásul elég száraz volt az idő augusztusban, tuti, hogy jót tett a kis rohadékoknak :D Jobbulást neked is :) deep blue: Az a bajom, hogy a szezon is eltarthat 1-2 hónapig és nagyon nem szeretnék ilyen tartósan sem gyógyszert szedni, bár lassan megfontolandó... vagy jövőre. Köszi az infót :) Aliana: És doki látott, vagy te döntöttél úgy, hogy jöhet a gyógyszer? :)

csibike 2008.09.10. 20:05:28

Aranyhal: Eddig úgy tűnik, Claritin a csodaszer :)) Enkeli: Itt többen is a Claritinre szavaznak, esetleg próbálja ki... :) A Fenisitil csak receptre kapható, ezért szoktam én is mástól beszerezni. Nálam hat, gondolom azért, mert ritkán szedem, nem szokott hozzá a szervezetem, illetve bivalyerős. Golden: Nagyon érdekes, amit az igazolásról írsz... :) A Fenistil nálam hat, de csak receptre :/

Tom Funtom 2008.09.10. 20:07:37

Vény nélküli tabletták: Zyrtec start vagy Claritin akut. Önállóan nem teljes megoldások. A Zyrtec erősebb de több a mellékhatása és inni se szabad rá. De mostanában én is elkezdtem kicsit fulladozni és már a tabletták se igen használtak, ezért elhagytam azokat. Helyette: Vény nélkül: Otrivin orrcsepp (antihisztaminos, ott hat ahol viszket) + Bronchicum elixir (köptetőszer gyógynövényekből) + Dr Theiss Hustensaft (köptetőszer lándzsás útifűből) Azóta nem fulladok, kijön a bennragadt anyag (ez nagyon fontos), és tabletta se kell. Kicsit érzem a szememen, de nem vészes. Persze lehet, hogy a parlagfű első köre lecsengett, állítólag most jön a másodvirágzás. Jobbulást minden sorstársnak :)

csibike 2008.09.10. 20:08:46

Ja, Golden, próbáltátok már ezt a Claritint, amit a többiek mondanak? pipacs: És magadtól szeded vagy elmentél dokihoz? :) movhu: Nagyon horror ez a tűdolog... brrrr :) Tudod, mi az érdekes? Nálam is a városban jött ki. Amikor tóparton, susnyásban éltem, semmi bajom nem volt. Mondjuk, tavaly sem, pedig akkor is Bp-en éltem...

csibike 2008.09.10. 20:11:02

Jé, egy Kuffnágel, rég jártál erre :) Fulladozni??? Ahogy látom, elég profi vagy allergiakezelésből. Dokinál voltál? :) Jobbulást neked is. Lassan nyithatunk egy allergiaklubot...

Csapos 2008.09.10. 20:31:21

Na én próbáltam a Claritint, első szezon tökéletes volt vele, utána semmit nem ért...zyrtec roppant álmosító...ami nálam két éve tuti az a Xyzal tabletta és az Avamys orrspray...egy gond velük, hogy receptkötelesek...de mivel van orvos ismerősőm ő felírja...tényleg jók...jobbulást

Sixxty 2008.09.10. 20:54:52

Ó, ezt a postot és a kommenteket el kellett olvasnom, mert én is, én is. Tegnap vettem be egy Claritint, de nagyon kiütött, hihetetlenül álmos lettem tőle, bár antibigyoval kombináltam. Szóval nem érdemes abszolút kezeletlenül hagyni, mint én tettem, mert hajnalban már fulladtam a köhögéstől, de a helyi szerek, antihisztaminos szem és/vagy orrcseppek jók lehetnek. Ja, orvos látott és papírom is van az allergiáról, ami 8 éve kezdődött, de a terhesség/szoptatás miatt volt majd' 4 év szünet. :)

M 2008.09.10. 20:59:56

Évekkel ezelőtt én is szedem claritnt. De már évek óta nem szedek gyógyszer, sokat enyhült a dolog, de azért néha van egy-két nehéz órám (főként ha nagy a szél). Az idén eddig egy éjszaka volt, amikor felkeltem hajat mosni, fogat súrolni, kalcimuszkot inni. Remélem, több már nem is lesz. Talán majd kinőjük. :)

Elf 2008.09.10. 21:13:40

hát nekem 26 évesen kezdődött és még 41re sem sikerült Kinőni :P Minden évben más tüneteket produkál, hol az orrom, hol a szemem, hol a torkom. Amúgy engem kivizsgáltak, gyógyszert adtak, de nem segített és utáltam. Ha nagyon nem bírom adok magamnak egy injekciót.

takatscha 2008.09.10. 22:55:41

Szia csibike. Egy ideje olvasom az irásaidat, nagyon tetszenek. Áruld el légyszi mi a könyv cime amit irtál, (ha véletlenül még nem irtál, akkor kellene) Nemrég olvastam Farsang Erika csilis könyvét, azt kell mondanom, hogy te jobb vagy. Sajnállak benneteket allergiásakat, meg tudom érteni, a lányommal volt ilyen kiskorában. A fiam rengeteg papirzsepit elhasznál, és azt állapitották meg a dokik, hogy nem náthás, nincs megfázva és semmire se allergiás. Én viszont kaszáltam parlagfüvet, úgy, hogy szinte ki se látszottam a pollenből, és nem lett semmi bajom.

csibike 2008.09.10. 23:23:03

takatscha: Szia itt :) Örülök és köszönöm. Nincs könyvem, nem is hiszem, hogy lesz, ahhoz kevés vagyok, szerintem :) A csilis könyv nekem sem tetszett, az 1. részben még volt valami, de a 2. és a 3. nagyon gyengére sikerült. Szerencséd van az immunrendszereddel, úgy tűnik :)) Elf: Injekciót? :o Nálam a szemcsepp és a forró gyógytea bevált, plusz a Fenistil. M: A hajmosás és a fogsúrolás miért? :)

csibike 2008.09.10. 23:26:27

Sixxty: Mármint a terhesség véd az allergiától? :))) (Ha ez komoly, mindjárt szólok ő, aki férfimnek, hogy tegyünk valamit az ügy érdekében, elegem van az allergiából :D) Csapos: Köszi :) Meg is vizsgál vagy csak ránézésre adja?

Csapos 2008.09.11. 06:54:52

én csak ránézésre kapom...hisz tudom mi a baj..minek vizsgálodni :-)

Kuffnágel Béla 2008.09.11. 15:19:45

Igen, 30 körül jártam, amikor fokozódott a dolog, és akkor el is mentem hivatalos allergiavizsgálatra. Ki is jött, hogy két keresztes a parlagfű, ami egy közepes fokozat, de már nehezen lehet kibírni gyógyszer nélkül. Vényre: Rhinocort Aqua orrspray vált be. Mindenkinek azt javaslom, hogy ha erős tünetei vannak, mindenképp kezeltesse magát jó gyógyszerekkel, mert anélkül veszélyes az élet, pld. kialakulhat sokféle tüdőbetegség, márpedig ha nem kapsz levegőt sokáig, akkor annyi... Tehát kezeletlenül mindenféle gyulladások keletkeznek a szervezetben, amiket jobb elkerülni. Nekem már fájt a rekeszizmom a sok tüsszögéstől. Az erős váladékozás meg elég visszataszító. A viszketés zavaró, de minél jobban dörzsölöd a szemed, annál inkább beledörzsölöd az egyszer már lemosott pollenadagot újra a szemedbe. Egy vizsgálatot mindenképpen megér, hogy az illető biztos lehessen benne, mitől szenved.

Kriszti 2008.09.11. 15:45:21

A terhességem alatt nekem se jött elő az allergiám. Amúgy épp a héten kértem injekciót, mert nálam már a gyógyszer nem segített, vagyis estére egyre szarabbul lettem, amig be nem vettem a napi adagot. Most az injekciótól a nap minden szakában jól vagyok. Ugyhogy jövőre is inkább egyszer szuratom magam, mint hetekig kínlódjak a gyógyszerrel (hol elfelejtem bevenni, hol többet veszek be; hol hat..hol nem :(( )

csibike 2008.09.11. 23:20:32

Kriszti: Szia itt :) Újabb érv a terhesség mellett :))) Milyen injekció? Kuffnágel: Most elfilóztam... Csapos: Értem :D
süti beállítások módosítása