HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.09.22. 09:42 csibike blogja

Nem vagyok nagy kávés, sőt, kicsi sem. Néha-néha lecsúszik egy cappuccino, finom ebédek-vacsorák után még jól is esik, de pölö a vegytiszta kávét kizárólag tejszínhabbal bírom lenyelni: Három csepp kávé a bögre aljára, pár szem kristálycukor hozzá, aztán jöhet a tejszínhab, csurig, na jó, még annál is tovább. Tulajdonképpen kávés tejszínhabnak is nevezhetjük a cuccot, szépen el lehet kanalazgatni. Megboldogult egyetemista koromban ugyan favorizáltam a hideg tejeskávét, ez azonban szigorúan a vizsgaidőszakhoz kötődött - saját jogon képtelen lettem volna kivitelezni a gyilkos hajnali keléseket. Ami másnál a kávé, az nálam évek óta a kakaó. (Plusz alapjáraton is imádom.) Simán felpörget, reggel csak indokolt esetben maradhat ki, pölö ha kókadt bélbolyhaim miatt aloe verás trutykót nyakalok helyette. Viszont a melós hajtásnak köszönhetően egy szép nyári napon eljött az a történelmi pillanat, amikor már nem volt elég a kakaó, kávéért rimánkodott túlhajszolt szervezetem. Mondjuk, csokinak jobban örültem volna, de ha a csirkekorpusz kávéra vágyik, akkor kávét kap és kész. Tehát csibike boltba be, kávé polcról leemel, pénztárnál kifizet, szekrény mélyéről kávéfőző szerkezet előbányász és működésbe hoz, fekete lötty tejbe csurgat, felhörpint... aztán csibike hirtelen rosszul lesz, ágyra fekszik, haldoklik, élethűen. Úgy kiütött a kávé, mintha az egyik Klicsko testvér vágott volna fültövön. Vércsirke énem egyből bekeményített, gondolván, ha harc, hát legyen harc. S lőn. Egy másik nap újabb kört futottunk, a kávé meg én. A jelenet megismétlődött: Szekrény mélyéről kávéfőző szerkezet előbányász és működésbe hoz, fekete lötty tejbe csurgat, felhörpint... aztán szegény tollasjószág (értsd: én) hirtelen rosszul lesz, ágyra fekszik, haldoklik, ismét élethűen. Ez volt az a pont, amikor ő, aki férfim betiltotta a csirkén végzett kísérleteket. A tilalom egészen tegnapig tartott: Engedélyt kaptam Frei Tamás kávékülönlegességének kipróbálására. (Én lenni profi kakaóban, nem érteni kávéhoz, hinni el Freinek, hogy kávé lenni különlegesség és szagolgatni kávészemek önfeledten.) Frei igazán ért a bizniszhez, világjárását kihasználva egy ideje kávéban utazik. Annyira guszta az illata (nem a Frei Tamásnak, a kávénak), meg a csomagolása, meg a neve, meg annyira kellette magát a Spar polcán, hogy felvéstem a szülinapi listámra, hátha. Mivel szombaton B.-éknél hátha volt (és hűha, a sok szép ajándék miatt), vasárnap kora este leteszteltem a freikávét. Nem lettem rosszul - rögtön. Csak egy óra múlva. Úgyhogy most az a nagy helyzet, hogy hivatalosan is szakítottunk egymással, a kávé meg én. Csirkeméreg a javából, franctudjamiért.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr966170256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Odil 2008.09.22. 10:33:39

valószínűleg a szervezeted nem kedveli, lehet hogy érzékenység a koffeinre, vagy a fene tudja. Én nem tudok kávé nélkül ébredni, általában nagyon jóban vagyunk (a kávé+én), de hasonló előfordult már velem is.

movhu 2008.09.22. 12:49:39

Nekem rögtön Bruno Bozetti EU vs Italy-ja ugrott be :) http://www.lifeinitaly.com/flash/ A gugilval lehet keresni jútjúb verziót is, az tekergethető. A lényeg, hogy van 3:30 köröl az, hogy az olaszok hogyan kérnek kávét az EU többi lakójával szemben :D Aki ismer, annak nem meglepő, hogy a legjobb kávék díját feltétlenül az olaszoknak adom. A legjobb capuccinot a Colosseum mellett, egy étteremben ittam.(Hozzá kell tenni, hogy a kajájuk átlag alatti volt). Azt szeretem az olaszokban, ami a fenti kisfilmben is látható, hogy a „kávé” szó az számukra értelmezhetetlen. Kávé, de hogyan? Ettől a kultúrától azt kapjuk, hogy a legutolsó kis benzinkútnál is biztosan jó minőséget kapunk. Meg sem lepődik már senki ezek után, hogy egyértelmű Lavazza hívő vagyok. És reggel az első utam a kávéfőző. Olyannyira, hogy sátra nyaralásaink legfontosabb kelléke enm más volt, mint egy öreg kávéfőző :)

csavi 2008.09.22. 13:06:35

láttál Te már baromfiudvarban kávészemeket csipegető tollasokat? na ugye! akkor meg ne csodálkozz! csirkét kávéval tömni nem eu-konform!

Elf 2008.09.22. 13:34:58

Ne kávézz! Ha nagyon bágyadsz igyál fél liter kakaót :) A fiaim is azt csinálják, igaz a tejmennyiség anyagi csőd :) A kicsi pl banánturmixot is töm a fejébe, nyáron napi 2 litert. Havi 100 liter minimum elfogy. Rágondolsz az árára és egyből felmegy a vérnyomásod kv nélkül is :D :D :D

sigelina 2008.09.22. 13:53:50

én koffeinalapú létforma vagyok :D egyébként valószínüleg allergiás vagy a kávéra...vagy csak sok a koffein :P

lippije 2008.09.22. 15:21:39

kakaó az eckermann-ban, az az igazi :)

M 2008.09.22. 17:35:35

Hö! Hát ilyent még nem hallottam. De mindenre van példa. Vigyázzá' ám arra csirkefazonodra! De lám, a minőség és a hírnév! még a rosszullétet is késlelteti! :)

Mefi 2008.09.22. 19:08:00

Frei kávézója rulez, még anno az elsőben, a tarjániban voltam, kiváló finomságok vannak, tea és kávé terén egyaránt. Mondjuk azóta már több ilyen van, pl. a Ferenciek terén a Coffee Heaven, vagy a Múzeum körúton a Cofeeshop Company. Mindkettőt ajánlom - picit borsos ára van, de mennyei. Pontosan azért, mert nem tömény kávéízű, mégis erős. És persze mindenből lehet kérni koffeinmentes változatot. :)

Csapos 2008.09.22. 19:16:37

hát ha tényleg a kávéízre vágysz, akkor maradj a jelek szerint a koffeinmentesnél...íze megvan, max nem üt ki...ha kell ajánlhatok egy jót( na jó én nem kostóltam, mert hát ugye én nem, elég vele foglalkozni)...többen dícsérték eddig...

movhu 2008.09.22. 20:46:07

Koffeinmentes kávé? Alkoholmentes sör? Guminőt/pasit nem kértek rögtön? :D:D:D

Neyla 2008.09.22. 23:26:20

Hogy ebben mennyire hasonlítunk! :) Én sem bírom a kávét, ellenben kakaó mindörökké! :) Mostanában egyékbént rászoktam az instant capuccinokra, rengeteg tejjel és kiló cukorral :)

Kuffnágel Béla 2008.09.23. 07:43:12

Szerintem túladagoltad. Neked nem volna szabad máshogy inni, csak hígan, törökösen. Mint ahogy a Mekiben árulják. És szigorúan ügyelni kell a mennyiségre. A régi fajta kávéfőzőkbe 4 embernek megfelelő kávé fér. Az már a brutál energiaitaloknál is ütősebb, ha egyszerre mind megiszod. Szárnyasoknak javasolt a 3 in 1 kivitel :). Ja, kérdeztem már, hogy van a gyomorfekélyed ?

csibike 2008.09.23. 11:30:17

Kuffnágel: Nem volt gyomorfekélyem, ami hasonlított rá, annak jót tett az aloe verás trutykó, legalábbis erre fogom, hogy nincs panaszom :) Jelentem, csak egy kicsi adagot ittam, tejeskávé formájában, szóval, a mennyiséggel nem lehetett gond. Neyla: Na, egy újabb kakaófan :)) Azt még nem próbáltam. movhu: Én tuti nem, köszi a felajánlást :D

csibike 2008.09.23. 11:42:20

Csapos: Ajánlj, aztán ha lesz bátorságom, kipróbálom :) Mefi: Egyszer-egyszer belefér némi luxus, ha tényleg az :) Bár lehet, maradok a teánál... vagy a luxuskakaónál :D M: Jaja, úgy is reklámozhatná, hogy ettől csak később lesz rosszul az ember csirkéje :D

csibike 2008.09.23. 11:45:43

lippije: Tény, még nem ittam annál jobbat :) sigelina: Lehet, passz :) Elf: Bele sem akarok gondolni, hogy kettő darab férfigyermek mennyi tejet fogaszt :D Mondjuk, én is lenyomok napi egyet :)

csibike 2008.09.23. 11:48:38

csavi: Abszolút igazad van :D movhu: Azt azért nem bánom, hogy nem függök sem kávétól, sem cigitől :) Odil: Vasból vagy, vagy nem tudom :D

apacs 2008.09.23. 14:05:20

én nagy kávés vagyok. nincs is jobb, mint egy baráttal beülni egy kávéra, és átadni magad a kávé aromájának, ízének, színének, illatának, kevergetésének. mennyei, mennyei :)

csibike 2008.09.23. 23:56:03

Elhiszem, én így vagyok a kakaóval :)

todella kaunis 2008.09.24. 18:32:22

Nagyon kv-s vagyok, ajándékba kaptam egy kvfőzőt, amikor kaptam lakást sok sok lakótárssal erzsébetvárosban :D

csibike 2008.09.24. 19:24:29

Hasznát veszitek, úgy sejtem :)

2008.09.26. 11:43:58

kávét vagy tejjel, vagy min. 6 kanál cukorral... a 3in1 kávét meg felöntöm tejjel, kávéval és cukorral xD hm, furcsa, hogy egy bögre kakaóval a kezemben ültem le, hogy elolvassam ezt a bejegyzést...

Zara 2008.09.26. 21:57:49

talán mert epeköved van.nekem is hasonlóak voltak a tüneteim.de csak a kávé ivás után.doktorbácsihoz el..ultrahang és lőn: kövecske az epezsákban...szal amióta nem iszom kávét nincs bajom :-)
süti beállítások módosítása