HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.11.13. 23:44 csibike blogja

A Marie Claire novemberi számát az "Ismerd meg mélységében is hazád női magazinjait és borzadj!" c. agysejtgyilkos projektem keretében szereztem be. Amennyiben maradandó károsodás nélkül zárom eme egyik abnormális pillanatomban kiötlött projektet, beszámolok a tapasztalatokról, ígérem, illetve belevágok a második projektszakaszba, amely egyelőre a nem túl bizalomgerjesztő "Ismerd meg mélységében is hazád tinimagazinjait és vágd fel az ereidet!" munkacímet viseli, de majd pofozok rajta.
A MC-ben érdekes cikkre bukkantam a magyarországi bér- és dajkaanyaságról, bár csak a felszínt karcolgatták benne, ennél nyilván sokkal mélyebb a téma és számos vetületét lehetne még boncolgatni. Azt feltételezem, hogy hozzám hasonlóan a legtöbb nőben természettől fogva nagyon erős az anyai ösztön, a 'gyerekkel kerek a világ' érzés. Ilyen-olyan fórumokon olvasgatván is tapasztaltam, hogy a gyermekszülés, az anyává válás sok nő számára a női kiteljesedést jelenti, a nőiség-nőiesség legteljesebb megélését, és ha ebben nincs része, nem lehet része a nőnek, csökkent értékűnek, defektesnek, selejtnek érzi magát. Nem tudom, mit csinálnék, ha pölö egy baleset miatt ki kellene venni a méhemet, mondjuk úgy, hogy előtte nem született gyerekem. Kétségbeesnék és elkeserednék és vigasztalhatatlan lennék. Biztos sok időnek kellene eltelnie ahhoz, hogy fel tudjam dolgozni a tragédiát. Első körben el kellene döntenem, hogy elfogadom-e azt a tényt, hogy soha többé nem lehet gyerekem és így élem le az életemet, gyermektelenül. Nálam ez nem jöhetne szóba, ezért azon kezdenék el gondolkodni, milyen lehetőségeim vannak. A bér- és dajkaanyaságot jelenleg törvény tiltja Magyarországon. Ha azt szeretném, hogy genetikailag szülők lehessünk, azaz ő, aki férfim spermájával megtermékenyített petesejtemet egy másik nőbe ültessék, aki aztán kihordja a gyerekünket, akkor pölö neten keresgélhetnék-kutatgathatnék, pénzt ajánlhatnék egy kedves és aranyos és anyagilag rászoruló nőnek, aki pénzért elvállalná (ingyen senki, teljesen érthető ), hogy szül nekünk egy gyereket, ergo genetikailag a mi gyerekünk lenne a baba, az, hogy a kilenc hónap és a szülés után le is mondana-e róla a bér- vagy dajkaanya, már más kérdés, mindenesetre ki kellene várnunk, hogy a törvény engedélyezze, vagy pölö külföldön is szerencsét próbálhatnánk. Választhatom azt is, hogy örökbe fogadok egy olyan csecsemőt, aki nem kellett a szüleinek - ez szabályos keretek között teljesen elfogadott, igaz, nem éppen gyors folyamat. (A gyerekrablás most nem opció, ugyebár.) Nem tudom, adott esetben melyik mellett döntenék. Ez olyan kérdés, amit nem lehet előre megtervezni úgy, mint a nyaralást, hogy jövőre pölö a Balcsin töltünk egy hetet, éppen ezért számomra megdöbbentő, amikor gyerekes vagy éppen önszántukból gyermektelen nők, de mindenféleképpen méhük birtokában leledző nők (!), harcos-karcos módon elítélik azokat, akik a béranyaságra szavaznak-szavaznának. Nem hiszem, hogy pszichológiai szempontból nagy különbség van pölö egy 'eldobott' gyermek sérült lelke és egy másik nő által szült gyermek sérült lelke között, nem hiszem, hogy egyértelműen ki lehet jelenteni, csak az örökbefogadott gyermek mentes a traumától (?), nem hiszem, hogy meg kellene bélyegezni azokat, akik legalább genetikailag szülők szeretnének lenni. A bér- és dajkaanyasággal kapcsolatban számos kérdés kavarog bennem, csak egy dologban vagyok biztos: Nem szabad hagyni, hogy üzletté váljon.

 

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr136170189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deep blue 2008.11.14. 01:45:53

Lehet élni gyerek nélkül, csak az első traumatikus időszakot kell túlélni, amikor felfogod, hogy nem fog összejönni. Az már egy sokkal jobb kérdés, hogy mennyire sérül a nő nőiességébe vetett hite, és mennyi idejébe kerül ezt feldolgozni, vagy sikerül-e egyáltalán maradandó lelkisérülés nélkül. Amúgy tényleg hülyeség, hogy amikor a népesség elöregedéséről szólnak a statisztikák, és a tudományos kutatások arra utaló jeleket tapasztalnak - erről cikkeznek, bár már nem emlékszem, hogy hol olvastam vagy hallottam -, hogy a világ népessége egyre nagyobb százalékban meddő, akkor bármennyire is korlátozzák azokat a lehetőségeket, amik a meddő párok számára tudományosan lehetőséget nyújtanának a gyerekvállalásra. A törvényalkotók mindig le vannak maradva a tudományos eredményekhez képest.

Orange Green 2008.11.14. 02:06:03

nem tudom, igazából korábban sokat gondolkoztam ezen, mert volt egy időszak, amikor erősen afelé mutatott minden, hogy nekem sosem lehet gyerekem, és törtem a fejem, hogy akkor mit fogok majd választani. a béranyasággal nekem semmi bajom nincs, olyan formájában sem, hogy van XY, akit megkérek, elvállalja, és ezt honorálom neki. végülis mégiscsak beköltöztetek 9 hónapra a testébe valakit. tehát nem a gyereket fizetem ki, hanem a 9 hónap életmódját, elővigyázatosságát, féltését, stb, a lehetőséget, hogy kívülről kapcsolatban lehetek én is a gyerekemmel, ami egy árvaházból örökbefogadásnál értelemszerűen nincs meg. egy nyílt örökbefogadásnál meg lehet oldani, de arra is elég kevés a jó példa. nem hiszem, hogy bárkinek is ingyen el kellene ezt vállalnia, emberbaráti szeretetből, hogy 9 hónapot áldoz valaki másra az életéből, aki aztán sosem lehet az övé. de ha valaki meg ebből akarna mondjuk megélni, és aljas undorító módon pofátlanul magas összeget kérne, esetleg a gyerek épségével zsarolná a leendő családot még több pénzért, hát ott nekem nyílna csukódna a bicska. de nálam alapból ott lenne a gond az egésszel, hogy egy idegent akit a neten néztem ki, nem tudnék megkérni, sem megfizetni erre. egy idegenben sosem bíznék annyira. bár tudom, így legalább némi fogalmam lehetne a gyerek kihordójáról, nem úgy mint egy örökbefogadás esetén, amikor már csak a kész gyerekkel szembesülök, meg azzal, hogy fogalmunk sincs kié volt, és hogy lett. csak ott termett egy inkubátorban egy kórház bejáratánál... nehéz dolgok ezek. és sok mindent őrültség tiltani törvényileg, mert akik a törvényeket hozzák zömmel nem ismerik a nőket. azokat a nőket, akik bármire képesek lennének, hogy gyermekük legyen. remélem nekem lehet. most úgy állunk, hogy talán. :) majd ha akarom.

Elf 2008.11.14. 05:25:27

Nekem nagyon tetszett amit egyszer olvastam, tán Angliában történt, hogy egy anyuka hordta ki a lánya helyett a babát. Jó erre nem mindenki alkalmas a korkülönbség okán, de a béranyaság nagyon jó dolog. Ha törvényileg szabályozva lenne, még jobb lehetne. Nem kellene rettegnie a biológiai anyának, hogy tényleg megkapja e a babát pl. Aki gyereket szeretne mindent megtesz érte és fordítva is igaz, mint tudjuk, és minderről a törvényeket a férfiak hozzák, no szerintem itt a bibi. Nem tudhatja azt sem egy nemszült nő, sem egy pasi, milyen érzés az amikor anya leszel. Szóval, ha valaki a béranyaság intézményéhez támogatókat keres maximálisan számíthat rám :)

picur 67 2008.11.14. 08:04:36

Nekem egy velemszületett kromoszóma betegség miatt nem lehet babám. Elég nehéz volt feldolgozni, és kihat az egész életemre. Végig jártam már minden orvosi kálváriát. A béranyassággal nekem sincs problémám, ha nem üzletből csinálja valaki ahogy Orange Green mondta. Én inkább azon dühöngök, hogy miért ilyen nyögvenyelős az örökbe fogadás, amikor más megöli, wc-be, kazánba dobja a megszületett babát. Talán az árvaházakban felnövő gyerekeknek is jobb lenne, ha minnél hamarabb szerető családba kerülnének.

pipi8607 2008.11.14. 10:05:09

Picur úgy sajnálom! És igazad van, igazat adok! Valóban jobb volna a gyerekeknek, ha minél előbb szerető otthonra találnának.

Doris 2008.11.14. 10:56:00

Mikor benne voltam a szülés projektben, bennem volt, hogy még akár másnak is szülnék. Szülni csodás dolog- egy másik dimenzió. Egy baj van vele: a terhesség és a szülés kínja annyira összekovácsolja a nőt és a gyermeket, hogy utána nehéz lenne a szétválás. Még akkor is, ha tudja az ember, hogy genetikailag nem az ő gyermeke. Az a megélt együttlét, és szenvedés összeköti őket örökre- már ha összeköti.

marlen 2008.11.14. 11:20:52

Én nem a béranyasághoz szólnék hozzá, a véleményemet már leírták előttem. Ellenben a bevezető rész, melyben gúnyos, sértő hangnemben beszélsz a Marie Claire-ről engem irritál. Ugyanazt érzem, mint már annyiszor: az álentellektüek lenézése minden iránt, ami kicsit is populáris. Nem értesz hozzá, sajnos. Nem tudod mennyi munka van egy ilyen újság elkészítésében, és hogy mennyire színvonalas a MC. Csak a megfelelni vágyás szól belőled, hogy lehet valamit fikázni, csak mert női magazin. Nem tudod, milyen társadalmi felelősségvállalási programot indított el a MC, te is megmaradsz azon a szinten, melyet pont említesz: a felszínen. Ez pont nem a nyitott és vagány Csibike, akinek látni szereted magad. És nem először érzem ezt, sajnos. Részemről megköszönöm, hogy olvashattalak eddig és további sok sikert az írói pályafutásban.

Rege Ata 2008.11.14. 12:14:30

Bármely újság elkészítésében jó esetben igen-igen sok-sok munka van (egy jó ismerősöm képszerkesztő az egyik sajtómultinál, magam pedig több iskolai és felsőoktatási újságot ("is") ismertem, illetve néhányat manapság is "ismerek", "belülről"). Azt hiszem, ebben a bejegyzésben nem "a" Marie Claire-ről esett szó, nem lett "kibelezve" apróra minden egyes cikk és kép és "dizájnolás" és program stb. az utóbbi - mondjuk, "hasraütve" - 5 évből (sem). És "lehetséges", hogy a bejegyzésben van irónia és önirónia is - ki tudja, melyik kezdetben, közben és végül adott esetben épp a nyerő... Üf.

csibike 2008.11.14. 12:32:07

Rege Ata: Örülök, hogy neked feltűnt, hogy sem a Marie Claire-ről, sem az írásról-szerkesztésről nem ejtettem egy árva szót sem... :) Igen, az irónia-önirónia is erősen lehetséges, nálam mindenféleképpen.

csibike 2008.11.14. 12:36:50

marlenka: Nem tudom, mi beszél belőled, de nem először érzem azt az elmúlt hónapokban, hogy valami mélyen rejtező rosszindulattal közelítesz felém. Nem tudom, mi fáj neked az én blogomban, nem tudom, mi fáj neked bennem, csak azt látom, hogy valami piszok módon szúrja a szemedet és nem tudod lerendezni magadban, képtelen vagy objektíven ítélni, ha rólam van szó. Nem ismersz engem, egyszer sem találkoztunk, kizárólag a blogomat olvasod, ez alapján jól kitalálod magadban, hogy én mire gondolhattam... Továbbra sem értem, miért TE akarod megmondani egy bejegyzésem kapcsán, hogy ÉN mire gondolok. Mondtam már, hogy ez nem vezet semmire, vakvágány, helló. De tedd nyugodtan, jogod van hozzá, nyilvános a blog, láss bele az írásaimba olyasmit, ami nem szerepel benne - nem először fordul elő, az lepne meg, ha nem a gátlásaidat vetítenéd ki rám. Ha alapjáraton nem ellenségesen és támadóan közelítenél felém, észrevehetted volna, hogy a MC-ről egy rossz szót nem szóltam, te magad feltételezted, te kombináltad ki, hogy nekem rossz véleményem van róla, vaktában, konkrét információ nélkül ítélkeztél, mert a te világodban én csak a rossz ember lehetek. A kedvedért elmondom, bár még nem végeztem minden női magazinnal: A Cosmpolitan, a Joy és a Glamour volt kínszenvedés, felületes, üres számomra, a Marie Claire pedig az első olyan magazin, amire azt mondtam, ez eddig oké. Magáról az újságírásról egy árva betűt nem ütöttem le. Tudtam, hogy mint a női magazinok nagy barátja be fogsz szólni a MC miatt, és sajnálom, hogy erre nem lehet fogadni, mert most igen szép summa ütné a mancsomat. Biztos vagyok abban, hogy régóta nyomta a begyedet mindaz, ami most ebben a formában kijött belőled és nem a MC váltotta ki. Ha megkönnyebbültél, hogy leírhattad, nagyon örülök, végre nem kell tovább magadban tartanod és alaptalanul sértegethetsz. Örülök, hogy a magam szerény létével hozzájárulhattam a jó közérzetedhez. Legyél te az elegáns-stílusos nagyasszony és az okos-elvont irodalmár és a legjobb tanár, legyél te, ha erre vágysz, engem egyik sem vonz. Soha nem mondtam, hogy tökéletes vagyok, nem is akarok az lenni, mert akkor már nem lennék önmagam. Nekem így a jó és ha ez valakinek nem tetszik, az nem az én problémám. Köszönöm az eddigi figyelmet. A boldogság mellett még azt kívánom neked, hogy legyen erőd szembenézni a félelmeiddel és a hibáiddal - csak a szálka és a gerenda miatt.

csibike 2008.11.14. 12:43:40

Doris: Ha nem írtad volna, az lett volna a kérdésem, hogy vajon el tudnál-e szakadni attól a babától, aki kilenc hónapig benned növekedett és a részed volt... :) Az újságban azt a példát hozták, hogy egy anya egyetemre szeretné küldeni a gyerekét, de erre az életben nem lenne pénze, viszont ezen a módon finanszírozhatná. Persze, ez csak a "technikai" rész, a lelki nagyon mély. pipi8607: Nem egy elhúzódó örökbefogadásról lehet hallani-olvasni, sajnos :/

csibike 2008.11.14. 12:50:04

picur 67: Nagyon sajnálom... Egyetértek veled és belőlem is hatalmas indulatokat vált ki, ha valaki megöli a gyerekét. A rendszer nem igazán családbarát és nem tűnik úgy, hogy mielőbb változni fog... Elf: Azt látom, hogy ezekkel a törvényi szabályozásokkal is úgy van, hogy minél komplexebb és kényesebb a téma, annál tovább jegelik...

Rege Ata 2008.11.14. 12:52:04

Ha a saját fizetésük emeléséről van szó, akkor kapásból megvan... ;-D

Rege Ata 2008.11.14. 12:53:00

(Nevetséges vagy röhejes - nem tudtam hirtelen dönteni... ;-o)

csibike 2008.11.14. 12:58:12

Orange Green: Üdv itt, köszönöm a kommentet :) Teljesen egyetértek veled. A vadidegen felkérése talán úgy fordulhat elő, hogy már teljes a kétségbeesés, ez tűnik az egyetlen járható útnak, aztán persze ott a lehetőség, hogy szépen megismerik egymást és ha mondjuk nincs szimpátia, még mindig azt lehet mondani, hogy köszönöm, nem. deep blue: Igen, a női lélek nem egyszerű kérdés. Ha pölö már csak attól csúnyának látja magát valaki, hogy nem olyan keszeg, mint a címlapokon szereplő modellek és ebből napi szinten problémát csinál, mennyire törhet meg a lelke attól, hogy nem lehet gyereke... Nehéz kérdés. A törvényalkotók nem a rugalmasságukról híresek, és mindegy, hogy életekről van szó.

Elf 2008.11.14. 14:03:59

Azt hiszem ha engem kérne fel valaki - nyilván nem idegen, hanem testvér (aki nincs) meny, legjobb barátnő, talán menne. Hisz az első pillanattól fogva tudnám, hogy neki adok egy olyan ajándékot, ami a legnagyobb a világon. Hoyg vállalnám e, azt nem tudom, de ha előttem növekszik, láthatom, nyilván tán még szoptatom is, akkor talán megy. Egy idegennek sosem szülnék, hisz azért akéárhogyan is vesszük, a terhességnél is merülhetnek fel komplikációk és bizony ha az én életem a tét, nem biztos hogy egy idegenért kockáztatnám. Monjduk arra is kíváncsi lennék, hogy hogyan szabályoznák, hogy a béranya egészségesen éljen, vigyázzon a babára, ne dohányozzon, igyon, ne idegeskedjen túl sokat. Szóval ez kényes dolog. Mi van ha betegen születik a baba? Ki neveli azután? De mindezektől függetlenül ez egy szép és jó dolog, hisz Lehetőséget ad valakinek egy saját babára.

Béb, a zagresszív kismalac 2008.11.14. 14:32:11

Csibi, kérlek a Cosmoval ne próbálkozz...

Picike 2008.11.14. 14:34:57

Ütős téma. Nálam is most kezdett el felmerülni, hogy 2 ok miatt nem biztos, hogy lehet babám. Pedig én szerintem arra születtem, hogy anya lehessek. Meg vagyok őrülve egy kisbabáért. Vagy kettőért, háromért... A béranyaságtól max. azért idegenkednék, mert nagyon csodálatos dolog lehet pocakosodni, érezni, hogy mocorog. Persze, örüljön az ember, hogy bármilyen módon, de babához "juthat". Az örökbefogadáson is gondolkodom, de hallottam, hogy milyen baromi nehéz és időigényes dolog. Na még nem tervezünk gyereket, csak a problémáim miatt el kell gondolkodni a "hogyan tovább"-ról.

csibike 2008.11.14. 19:34:51

Picike: Nagyon drukkolok neked, hogy sikerüljön, ha szeretnétek :) Pigi: Késő, már legyilkolódtak az agysejtek :D Elf: A cikkben azt írták, már volt arra példa, hogy a genetikai szülőknek mégsem kellett a fogyatékosan született baba :/

Elf 2008.11.14. 21:42:51

Na ez az. Itt a bukta. Béranyának sem kell és csak szaporítja az otthonban élők számát...

Orange Green 2008.11.15. 06:05:32

azért ez milyen fura, hogy ennyire "gyakori" a gond, és egyre többen gondolkoznak a hogyanokról... aki meg meg se becsüli, és meg se érdemli, az ki tud nyomni (nem tudok rá szebb szót) magából 20at is, és beadja intézetbe, vagy lehúzza a WCn, vagy felgyújtja, vagy csak nem neveli, hanem hagyja "tönkremenni" a kincset amit kapott. igazságtalanság :(
süti beállítások módosítása