HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.11.17. 00:07 csibike blogja

 Bevallom őszintén, ha puskázásról van szó, nyúlcsirke vagyok. Se az általánosban, se a gimiben, se az egyetemen nem vittem túlzásba a puskázást: Egyrészt igen jó agyam van, hála érte, soha nem kellett magolnom, ragad rám az infó, még a nemszeretem infó is, a tanulásnál nekem az a fontos, hogy átlássam az összefüggéseket és megértsem a lényeget, innen már csak időmtől és energiámtól függ, mit teszek még hozzá, másrészt a rezzenéstelen pókerarc, mint olyan, hiányzik az eszköztáramból, fejemen-szememen minden érzelem meglátszik, ezért csak nagyon ritkán mertem kockáztatni, mindig attól féltem, messziről lesír a fejemről, hogy épp puskázni készülök. Elméletben rengeteg jobbnál jobb puskázós ötletem lett volna, lárvapofa hiányában azonban inkább tanultam és én voltam az a kis aranyos, aki kölcsönadta a háziját-jegyzeteit, megsúgta a jó megoldást, ott segített, ahol tudott. (Jófej jótanuló és jófej jósportoló voltam, na, ilyen is van.)
Gimiben nagy bátran csak egy-egy szót mertem felvésni a könyvemre, füzetemre, radíromra, komolyabb puskát nem gyártottam, minek, ha nem merem használni és gond nélkül megtanulom az anyagot. Egyetemen azért már lazábbra vettem a figurát, az írásbeli vizsgák több száz fős előadótermei az én szívembe is vakmerőséget csöpögtettek, persze, nem vittem túlzásba a puskázást, összesen három alkalomra emlékszem. Az egyik német irodalom vizsgán incifinci segédfecnikkel dolgoztam, kizárólag azokat a tanári faszságokat véstem fel rájuk, amelyeket nem voltam hajlandó megtanulni, viszont tudtam, hogy a tanár genyaságból csak ilyesmit fog kérdezni. (Pölö Goethe, Schiller vagy Lessing születési helyét megtanultam, de a hangyafasznyi jelentőségű irodalomkritikusét már feleslegesnek ítéltem, ez szépen ment a fecnire.) Mivel nekem olyan anyum van, amilyen és hála érte is, kitalálta, hogy szoknyában menjek vizsgázni, mert annak belsejére korrekt módon fel lehet varrni a fecnijeimet, plusz nem túl sanszos, hogy valamelyik teremfelügyelő a lábam közé nyúl. A másik írásbeli puskázásom már unalmasabb módszerhez kötődött - az ásványvizes palack betűi közé véstem fel az általam felesleges hülyeségnek ítélt nyelvészeti kínkeservet. A harmadik alkalomra az egyik első történelem írásbelimen került sor, ott egyszerűen közölte a felügyelő tanár, hogy át kell mennie a másik terembe, s lőn, átment, mi meg kicsit belelestünk a könyvbe-jegyzetbe, bezony.
Tanárként vicces helyzetbe kerültem: Már nekem kellett figyelnem a puskázókra. Kellett, mert soha nem voltam az a típus, aki dolgozatoknál látványosan újságot olvasott vagy bámult ki az ablakon, hogy mindenki nyugodtan puskázhasson és így szerezzen jó jegyet. Minden osztályomban-csoportomban megbeszéltük, hogy felőlem puskázhatnak, ha akarnak, de ha észreveszem és az első jószándékú figyelmeztetés ellenére is folyt.köv., akkor nekik másodjára game over, elveszem a dolgozatot, az egyest pedig nem javíthatják ki. Mivel az elit gimikben a legtöbb diák (és szülő ) számára rendkívül fontos a jó jegy, ennek volt némi hatása, bár gyerekekről lévén szó, nem lehetett elvárni, hogy ne próbálkozzanak. Ha valaki úgy puskázott, hogy nem vettem észre, a stikli azonban lerítt a dolgozatáról, gondolatban gratuláltam neki, ügyes és ennyi. Egyébként a diákok kilencvenöt százalékán egyértelműen lehet látni, ha puskázáshoz készülődnek - a mókás elterelő hadműveleteken mindig jókat kuncogtam magamban.
És hogy Abaházi Viktor puskázási kézikönyvéről is essen szó: Hasznos és szórakoztató. Ajánlom mindenkinek - jóérzésű szülőknek-tanároknak is.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr1006170184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rommel 2008.11.17. 01:02:46

Szerintem ebbe a könyvbe volt szerencsém beleolvasni. Elsőre nem tartalmazott semmi olyat, ami egy mezei diáknak ne jutna az eszébe; illetve több módszernél is megjegyeztem magamban, hogy "igen, ilyet én is csináltam". Jómagam nagy puskázó voltam, főleg humán tárgyakból, mert egyszerűen képtelen voltam beseggelni az ilyen maszlagszerű szövegeket. Kezdetben csak kicsiben műveltem [kis cetlire néhány adat, gondosan elrejtve a tolltartóba vagy padba], utolsó gimnazista éveimben azonban már nagyban műveltem a csalást. Legépeltem az egész anyagot, kicsiben kinyomtattam, és dolgozatírás alatt a fél méteres környezetemben mindenhova puska volt rejtve, még a dolgozat alá is :D. Osztálytársaim körében népszerű is voltam; óra előtt gyors lefénymásolták és bebiztosították magukat. Szerintem az én puskáim rendesen hozzátettek az osztályátlaghoz. Szvsz erősen tanárfüggő a dolog. Jómagam bizonyos tanáraimnál egyszerűen nem mertem puskázni, mert tudtam, esélyesen kiszúrja és az egyes. Néhány oktatómnál viszont olyan nyugodt szívvel lestem, hogy az sokszor már a pofátlanság határát súrolta (a könyvet vettem elő, onnan olvastam ki a megoldásokat). Nem volt szép dolog, de hát ha egyszerűen senki se szólt rám... Egyébként egyszer sem buktam le, bár szerintem pontosan tudták a tanáraim, hogy van némi segédeszköz is elrejtve a padomban.

Elf 2008.11.17. 05:10:36

Én anno úgy tanultam mindig, hogy egyre kisebb puskákat gyártottam, így mire elkészült a harmadik is, szinte sose kellet elővenni. Nekem tanulási módszernek ez vált be, hiába no, vizuális típus vagyok :) Viszont érésnél nekem is a szoknyámba volt varrva, de nem is tudtam használni, viszont a tudat, hogy ott van, megnyugtatott. Emlékszem, a volt latintanárom nagyon öreg bácsi volt és jóindulatú a végtelenségig. A könyvet nyitottam ki a padban amikor leesett az, odajött, feltette a padra és még ki is nyitotta ott, ahol a ragozás volt :) Aranyos volt nagyon, nem is adott rossz jegyet, csak egyel lerontotta :)

csili 2008.11.17. 06:20:20

Úh... a sok izgi puskázás! Rengeteg puskát gyártottam, de szinte alig használtam őket, egyszért mert én is hasonló cipőben járok, hogy egyből lehet rajtam látni ha csalni próbálok, másrészt mert mire kész lettem a puskával sokszor fejből ment hogy mit is írtam a puskára.

pipacs 2008.11.17. 07:43:47

én soha nem puskáztam, már a gondolatától is olyan piros lettem, mint a pipacs! :D

2008.11.17. 09:21:13

Én a hosszú évek során kifejlesztett és finomított módszerekkel puskázom sikeresen (szigorúan csak olyan tárgyakból, amik nem képezik majd a megélhetésem szerves részét), úgyhogy azt hiszem nincs rá szükségem. De lehet beleolvasok majd. :D

Mefi 2008.11.17. 09:21:42

Az előző is én voltam, csak elfelejtettem kitölteni a dolgokat meg a témát.

Snyecc 2008.11.17. 09:33:23

Én mindig a lábszáram belső felére írtam/ragasztottam puskát, rá a gatya ugye. Mindig keresztbetett lábbal ülök, így nem volt nehéz kicsit felhúzni a szárat, és belesni:)

Béb, a zagresszív kismalac 2008.11.17. 12:25:19

Megvan a könyv. Viszont a jogon bizonyos tárgyaknál muszáj puskázni. Nem terhelhetem az agyam baromságokkal, mikor fontosabb tárgyaknak kell a hely! Na jó, középsuliban is megesett néha, hogy segédeszközt használtam. De istenem, ha nem tok dátumokat megjegyezni... Ha van összefüggés, akkor simán megtanulom, nem kell segítség. De a dátumokban nincs! Amúgy sosem buktam le. Túl védtelennek tűnök hozzá... Wehehe! %twisted%

Aliana 2008.11.17. 12:43:08

Azokból a tárgyakból, amiket fontosnak tartok/tartottam nem, mert azt tényleg szeretném magtanulni. Legdurvább gimis húzásom az A/5-ös méretű földrajzpuska volt, amit a monitor mögé húzódva (számtech teremben volt az óra) teljes léleknyugalommal használtam %smile% Érettségin nem kellett (középszintűn felesleges, emelten nem volt rá lehetőség), vizsgám még nem volt - majd meglátjuk mi lesz %wink%

ENN 2008.11.17. 12:47:47

Én nem mertem, tuti lebuktam volna. :-) Igen, kérem a receptet: jaesz1975kukacyahoopontcom Köszönöm

Odil 2008.11.17. 13:02:46

Nekem sem ment soha a puskázás, ha meg is próbáltam, olyan rosszul éreztem magam, hogy inkább hagytam a fenébe.

andy-pandy 2008.11.17. 18:32:45

nekem még annál a tanárnál sem sikerült általánosban puskáznom,ahol a többiek a padra tették a nyitott könyvet:D..nem vok puskázós típus:Dgyáva vok hozzá:P:D

Picike 2008.11.17. 20:36:43

Bátran bevallom: én a középsulit és mindegyik fősulit is végig bírtam puskázni. Soha nem buktam le! Na ez persze nem azt jelenti, hogy nem vett észre egy tanár sem, csak éppen nem szóltak. :-)) Ellenben érettségire és a nagyobb vizsgákra, államvizsgákra azért tanultam és nem használtam puskát. Szóval valami csak ragadt rám a sulikban a koszon kívül.

csibike 2008.11.17. 22:43:13

Picike: És milyen puskázási trükökket vetettél be? :)) andy-pandy: Ööö... az tényleg érdekes :D Odil: Ismerős :))

csibike 2008.11.17. 22:45:16

ENN: Ok, legkésőbb hétvégén elküldöm, de aztán tessék bemutatni az eredményt :)) Aliana: A bátor mindenedet :D Nekem nem is volt ilyen monitoros vizsgám, hüpp és szipp :D

csibike 2008.11.17. 22:48:15

Pigi: Abszolút érthető, ha szelektál az ember, nem is lehet másképp :)) A felesleges dolgokat én is igyekeztem minél előbb elfelejteni :D Snyecc: Aki profi, ugye... :D Mefi: Szerintem nem mond újat, plusz sok helyen nagyon macerás dolgokat is említ, inkább megéri megtanulni :)

csibike 2008.11.17. 22:50:13

pipacs: Az a baj, hogy tényleg nagyon lehet látni, ha valaki épp puskázáshoz készülődik :)

csibike 2008.11.17. 22:52:14

csili: Érdekes, hogy a puskázók nagy része így tanul a legtöbbet - puskagyártás közben :)) Elf: Nagyon jó vizuális típusnak lenni :)) Aranyos a latinos sztori :D

csibike 2008.11.17. 22:54:04

Rommel: Tényleg nincs benne új, inkább azért hasznos, mert összefoglalva tartalmazza a puskázási lehetőségeket :D Pont a maszlag az, amit nem érdemes puskára írni, mert azt nem lehet lerövidíteni, nem? :) Bár úgy látom, nem a rövidebb típusokat használtad :D

kófic 2008.11.18. 05:27:29

azzal egyet értek hogy lehet puskagyártás közben még mindig többet tanulok mint egyébként.... de azért valljuk be még így sem eleget... Bár a fapofa így is elengedhetetlen kellék... nekem sikerült egyszer olyan ötösre puskáznom (pantomimként) hogy ha nem menekülök el ott helyben kitüntetnek... de én tudtam hol a határ:O:P

Picike 2008.11.18. 08:10:23

Leginkább icipici cetlikre nyomtattam a szöveget nagyon kicsi betűmérettel. Tudom, sokszor órákat szórakoztam a puska-gyártással, szóval annyi idő alatt akár meg is tanulhattam volna az anyagot. Mire átszerkesztettem az egész tételt, hogy minden felesleges helyet kiiktassak, aztán betűméret, stb. Nehéz dolog ám ez! :-)) A puskázás úgy zajlott, hogy keresztbe tett lábbal ültem és a két combom közé tettem be cetliket. /sokszor jó pár centi magas kupacot kellett osztályozni, hogy melyik tétel van közelebb a térdemhez./ ha sikerült onnan kibányászni, akkor az asztalra simított tenyerem alá tettem és az ujjaimat úgy nyitogattam, hogy lássam a szöveget. Hogy ez mennyire érthető, azt nem tudom, de jó volt visszaemlékezni, hogy is zajlott ez a tortúra. :-))

Rege Ata 2008.11.18. 09:19:37

Én gyáva vagy lusta voltam puskázni. Gondolkodni meg fogalmazni egy kicsit talán tudok... :-o :-)

csibike 2008.11.19. 21:43:26

Rege Ata: Más nem is kell a boldoguláshoz :)) Picike: Nagyon profin hangzik :D kófic: Persze, de mégis többet a semminél :)) Hehe, ezek szerint a puskázásnak is van határa :D

pudingocska 2008.11.20. 00:32:44

Én se tudtam puskázni soha. Kivéve egy tantárgyat, ami a számvitel volt. Sminkes énem itt is megmutatkozott.:) Fehér ragasztható matrica bőrszínűre alapozózva, azon grafittal, hogy tartozik a... követel a ... Ezzel nem kaptak el sosem.

csibike 2008.11.20. 09:43:51

Hehe, ahogy az egy sminkestől elvárható :))

csillag 2008.11.25. 00:37:16

Ó én 21. századi puskázó voltam, felosztottuk a félév anyagát, mindenki egy előadást kapott, 8as betűmérettel legyártottuk Wordben, a főiskolán a TO-n(!!) kinyomtattuk, majd le is fénymásoltuk az előtérben, és nem buktunk meg sosem :D Tény hogy pókerarcoknak való :) Puskázós sztorim van a legtöbb azt hiszem,a diákévekből :)
süti beállítások módosítása