HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.11.27. 19:09 csibike blogja

Huszonhat éves csaj lett rosszul az rendezvényemen, egyik pillanatról a másikra, zsibbadt, szédült, nem kapott levegőt, majdnem elájult, nem az EU-s szabályhalmaz és költségvetés ütötte ki, legalábbis remélem, a többi résztvevő elégedetten vigyorogott, ezzel nem lehetett gond. Teljesen véletlenül egy ápolónő ült mellette, aki ellátta úgy, ahogy tudta, kerítettünk dokit is, majd jött a mentő és vitte a kórházba, szóval, elégedett is lehetnék, mert egész jól végződött életem első ilyen vészhelyzete, mégsem vagyok az, inkább marhára kiszolgáltatottnak érzem magam, mert gőzöm sincs arról, mit kell csinálni, ha valaki mellettem lesz rosszul és csak addig oké, hogy keresek dokit-mentőt, de ha nincs ott az álruhás ápolónő, lehet, hogy másképp végződik a sztori és ez az, ami bazira lesokkol. Elsősegélynyújtó tanfolyam, az kell nekem.

P.S.: Ilyesmit mi a rákért nem tanítanak kötelező jelleggel? Picsbe.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr86170172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andor 2008.11.27. 19:40:31

Ezzel teljesen egyetértek, muszáj lenne tanítani, de az sem elég. Múltkor jöttem haza este, és láttam, hogy valamit óvatosan kerülgetnek az autók (épp volt ott egy parkoló, és az egyik felén be-, a másikon kimentek), és amikor odaértem, akkor láttam, hogy elütöttek egy 16 körüli lányt, ott feküdt az út szélén, mellette egy emberke, éppen azt nézte, hogy jól van(-e), öt méterrel arrébb egy fél pár cipő meg három aggódó barátnő. Én csak elsétáltam mellettük, gondolatban szuggerálva, hogy a lánynak ne legyen komoly baja, de igencsak megrémültem, hogy nem tudtam 100%-os biztonsággal végiggondolni a helyes sorndet, hogy mit kellene ilyenkor csinálnom, ha csak én lennék ott... szóval gyakran újra és újra át kellene olvasni azt az elsősegélykönyvet...

mm 2008.11.27. 20:08:05

tavaly gyors egymásutánban történt a környezetemben 2 hasonló dolog, ami után az elsősegély-tanfolyam gondolata nekem is megfordult a fejemben. ha találsz ilyet, szólj, szerintem megyek veled. nincs smiley

Elf 2008.11.27. 20:35:55

Anno volt ilyen az általános suliban. Én azért lettem ápolónő, mert ott beleszerettem. Ha jól emlékszem a vöröskeresztnek van ilyen, nézz utána neten, vagy hívd fel őket. Ijesztő tud lenni, ha valaki nem ért hozzá, az biztos. Van aki ugye nem is bírja, bár te nem az a típus vagy azt hiszem, aki vészhelyzetben lesokkolna.

cesztina68 2008.11.27. 21:03:17

Jómagam is az eü.ben dolgozom, lelkes rajongó a szakma iránt. Sztori a következő: hajnalok hajnalán munkába menet az út mellett konyul nagyon egy krapek, bicikli keresztben rajta, télies idő....satufék, futás...krapek hevesen tiltakozik: -haggyámán, csak ittam pár kortyocskát, picinykét megpihenek, oszt megyek dógozni... Vélhetően ez a jobbik eset, a gond az, hogy a legtöbben elsietnek a földön fekvő embertársuk mellett, mert azt hiszik részeg, holott bármi bajuk is lehet.

pudingocska 2008.11.27. 21:19:03

Én csak hálát tudok rebegni, hogy nem kötelező... Egyszerűen nem bírom a vért (kivéve a sajátomat), és nem tudok mit kezdeni egy ilyen vészhelyzettel. Amúgy is az a típus vagyok, aki bajban leblokkol. A műszakihoz el kellett végezni az elsősegélynyújtó tanfolyamot. Én azt hittem, soha nem élem túl. Minden tanfolyam után úgy kellett összekaparnom magam a székről, és még egy darabig nem tudtam elindulni, olyan hányingerem volt.

pipi8607 2008.11.27. 22:09:34

Nekem van jogsim, tehát elsősegélynyújtást is tanultam, tudom is elméletben. Viszont alkalmazni képtelen lennék. Egy csepp vér, egy nem rendeltetésszerű helyzetben levő testrész, akármi, és én el is ájultam. De komolyan... :S Így nem sok értelmét látom az elsősegélypapíromnak...

tk 2008.11.27. 22:43:57

Én is végigmentem a jogsis eü-n. Alkalmazni is tudom :) Meg elég sokat ájulok el (6 éve folyamatosan), tudom, mikor milyen tünetnél (akár másoknál) mi a teendő. :D Grat a rendezvényhez;)

Aliana 2008.11.27. 22:55:10

szerencsére még sosem volt ilyen élményben részem, de nem tudom, leblokkolnék-e, vagy a mindig gyakorlatias eszem akkor is győzedelmeskedne-e. nem akarom kipróbálni...

Carmen 2008.11.27. 22:55:31

Épp ma hallottam a hírekben, hogy az oktatási tárca tervezi, hogy az elsősegély oktatást kötelező tantárgyként felveszi. Csak fél füllel hallottam, de ez már biztató :)

csibike 2008.11.28. 09:10:21

Carmen: Az lenne, csak mire a tervből lesz valami... :)) Aliana: Engem már ütött el villamos, úgy leblokkoltam, ahogy kell, másnál is megbénítana a tudat, hogy nem tudom, mit kell csinálni... Maradna a mentő kihívása, de előfordulhat, hogy ez már késő.

tögyö 2008.11.28. 09:14:11

Egyszer szinte a lábamra zuhat egy bácsi az utcán, láthatóan szívinfarktust kapott. Meg is halt, mert nem volt pulzusa. Ketten, egy másik járókelővel tartottuk a keringését a klasszikus módszerrel addig, amíg a mentő megérkezett . A mentősök visszahozták az életbe a bácsit. Ha mi nem tartottuk volna a keringését addig is, ma már nem élne. Az elsősegélynyújtás megtanulása szerintem a legfontosabb dolgok egyike. Csodálatos érzés tudni, hogy az egyik kis csavar voltál a gépezetben, amikor valaki visszajött a halálból.

csibike 2008.11.28. 09:15:56

tk: Ez az ájulgatás elég durván hangzik... Mitől van? Köszi :) pipi8607: Én sem bírom a vért, még a saját vérvételemnél is máshová nézek... :)) pudingocska: Jól megvisel... :/ Nekem biztonságot adna a tudat, hogy legalább az alapdolgokkal tisztában vagyok, viszont az valóban más kérdés, hogy lenne-e lélekjelenlétem az alkalmazásához vagy gyomrom a végigcsinálásához...

csibike 2008.11.28. 09:26:00

tögyö: Hős vagy :)) Pontosan attól félek, hogy egy ilyen helyzetbe kerülök és nem tudok segíteni, mert nincs megfelelő tudásom hozzá... Meg az is lehet, hogy leblokkolnék. Te hol tanultad? cesztina68: Ha pölö nem csöves az illető, akkor szerintem sok ember megáll segíteni... Elf: Szerintem én sem bírnám, de tanfolyamra szeretnék menni, legalább valami mankóm legyen, a többi meg élesben úgyis kiderül, illetve remélem, hogy nem :)

csibike 2008.11.28. 09:31:02

mm: Az a baj, hogy a többség tényleg csak akkor mereng el ilyesmin, amikor átéli a tehetetlenséget. Eddig nekem sem jutott eszembe :/ Andor: Igen, az is olyan, hogy jogsi miatt kötelező, de kíváncsi lennék, mi marad meg belőle egy, kettő, öt év múlva... Ha pölö a melóhelyeken évente van unalmas tűzvédelmi tanfolyam, lehetne elsősegélynyújtó is :)

todella kaunis 2008.11.28. 12:55:37

Csibike, talán vérszegénységtől. (vmi doki mondhatta) A volt pasim szerint meg egyszerűen csak nem eszek :D

Picike 2008.11.28. 13:54:14

Kiderült, hogy mitől lett rosszul a csaj? Én is pánikolnék, az tuti.

Béb, a zagresszív kismalac 2008.11.28. 15:54:34

Majd, ha egyszer végre eljutok a pizzámért, tartok neked gyorstalpaló tanfolyamot...

csillag 2008.11.28. 16:13:35

Tényleg hasznos, de ha nincs semmi eszköz melletted, viszonylag keveset lehet tenni. Nemrég volt egy szívrohamgyanús utasom a gépen, azért hasznos ha tudod mihez kezdj az első percben.

csibike 2008.11.28. 20:23:09

csillag: Gondolom, nektek ezt kötelező jelleggel kell tudni... :)) Pigi: Kíváncsian várom :)

csibike 2008.11.28. 20:26:15

Picike: Nagyon ingadozott a vérnyomása, hol magas volt, hol alacsony, kapott infúziót a mentőktől, de be kellett vinni a kórházba, mert nem maradt állandó. Ma felhívtam, azt mondta, saját felelősségére mehet haza, de jövő héten rengeteg kivizsgálás vár rá... todella kaunis: Az lehet, én is ájultam el vérszegénység miatt, csak utána kaptam sok B12 szurit, ha jól rémlik, és attól jobb lett a helyzet. A kaja is fontos, úgyhogy erre figyelj, légyszi :)

Dorka 2008.12.08. 11:36:31

Én orvosis vagyok, és még ott is eléggé félvállról vették a dolgot, mondván majd megtanuljuk idővel... A másik meg a jogsis elsősegély-tanfolyam, ahol ha lehet ne érjünk hozzá a kötszerhez, mert drága... Pedig ennek valóban nagy haszna lenne, emberélet is múlhat rajta.
süti beállítások módosítása