HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2009.03.31. 19:41 csibike blogja

Hirtelen felindulásból arra gondoltam, mivel gazdasági válság van, itt az ideje, hogy végre elkezdjem vezetni a bevételeinket és a kiadásainkat, csilivili Excel táblicskuban, ahogy dukál eme komoly pénzügyi tevékenységnek, így függvényezve, úgy színezve, ráadásul lelkiismeretesen, szépen felvésve az egyik összeget a másik után, egy kósza kakaóscsiga vagy árva kókusztekercs sem bújhat ki a számlálás alól. Még szerencse, hogy felindulásom jelzője a hirtelen, ezért ahogy a gondolat végére értem, már el is múlt az excelezhetnék, husss. Ismét, nem először és nem utoljára. Eddigi csirkeéletemben talán kétszer tettem kísérletet arra, hogy egy csoffadt jegyzettömben elmolyoljak a bevétel-kiadás történettel, néhány hét után fel is hagytam a hiábavaló idegőrléssel, mert hol a vécépapírt vagy az epres Milkát hagytam le a listáról, hol a blokkot nem találtam, hol elfelejtettem a rögzítési kötelezettséget. Kérem szépen, az a nagy helyzet, hogy genetikailag alkalmatlan vagyok az ilyen vezetősdire, de valami isteni csoda folytán, hála legyen a Nagy Manitunak, Aphroditének és Dionüszosznak, bölcsész agyammal is képes vagyok saccperkábé nyilvántartani, hogy mi, merre, mennyi, Excel vagy jegyzetfüzet felütése nélkül is tudom, hogy állok-állunk, mi az, ami belefér és mi az, ami nem. Ő, aki férfim persze még profibb ebben, mert neki nembölcsész agya van. Tulajdonképpen utálok blokkokat gyűjtögetni és arra sem vagyok kíváncsi, hogy ő, aki férfim mennyiért vett nekem virágot, és őt sem érdekli, hogy mit költöttem a szülinapi ajándékára. Képben vagyunk a pénzügyi mozgásainkkal-lehetőségeinkkel, akár a közössel, akár a sajáttal, még soha nem néztünk egymásra kistányérnyi szemekkel, hogy hű, basszus, nem tudjuk, mire adtunk ki ekkora meg ekkora összeget. Ha spórolni kell, semmi perc alatt meg tudjuk mondani, mire nem költünk a jövőben vagy hol fogjuk vissza a forintokat. Nem mondom, hogy ez így a legtutibb pénzügyi felügyelet, de nálunk ez vált be.

P.S.: Ti hogy menedzselitek a forintjaitokat? Légyszi, osszátok meg a titkot, kíváncsi vagyok - meaculpa ésatöbbi.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr736170064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zlin 2009.03.31. 20:01:33

Én egy éve tervezem az irogatósdit. :) Még csillivilli alkalmazást is tölöttem a telefonomra, meg minden, gondoltam így nem fogom elfelejteni felírni mimerremekkora. Dehogynem.

winstonsmith 2009.03.31. 20:02:31

Hmm... Hogyan lett belőlem zlin? :D

OSUDF 2009.03.31. 20:13:14

Mire managelném, már nincs, úgyhogy sehogy:)

nihilke 2009.03.31. 20:19:31

a volt barátomék csináltak erre egy programot. még azt is feljegyezték, ha egy csövesnek adtak 200 ft-t:) én sehogy. még meg tudom jegyezni.

Elf 2009.03.31. 20:26:01

hát sajna nekem még sose volt mit felírni... nálunk fater a pénzügyminiszter - no de majd :)

Lublin 2009.03.31. 20:32:14

Én is próbálkoztam a felírásos módszerrel, de vmi nem stimmelt. Főleg miután eccer az jött ki, h többet adtam ki, mint amennyi befolyt. Mivel ez kolisösztöndíjascsóró egyetemista koromban történt, amikor ez eleve lehetetlen volt (annyira spóroltam, h még sikerült egy fogszabályzót is csináltatnom!!), szal hamar kiderült, h bölcsészagyam nem tud számolni...mondjuk akkor még nem volt számítógépem... Azóta sosem támadt az az ötletem, h vezessem, de mondjuk nem is vagyok az a pénzszórós fajta :-)

zazu 2009.03.31. 21:27:32

Többszöri nekifutásra. Kockás füzetbe. Sem. Ellenben a múlt hónapi folyószámlámon úgy bepöccentem, hogy bekarikáztam, hogy mi volt az a tétel, amiből nem kéne rendszert csinálni (óhh igen cipő, és ruci)...

Rommel 2009.03.31. 21:32:17

Saccperkábé képben vagyok a kiadásaimmal, egyébként meg havonta "leltározom" a blokk- és bankkártyaforgalmamat, így pontosan tudom, mi mindenre költöttem.

Csapos 2009.03.31. 22:03:44

mi két hónapon át vezettük... de valahogy mindig csak azt láttuk, hogy sokat költünk...de ugyanakkor azt is, hogy muszáj...szóval feladtuk....mármint a vezetést

csillagvirág 2009.03.31. 22:20:49

szerintem tök fölösleges az ilyen. attól senki nem költ kevesebbet, hogy tételesen vezeti a kiadásokat. aki meg alapvetően sokat költ, annak nyilván van miből. ha mégsincs, akkor meg hamar fel fog tűnni kockás füzet nélkül is.

Aliana 2009.03.31. 23:47:13

a kötelező kiadásokon kívül nagyjából kajára szoktam költeni, azt meg kár vezetni, mert úgysem fogok lemondani róla %wink%

Snyecc 2009.03.31. 23:53:30

Alianánál a pont! Próbáltam vezetni, és mindig rájöttem, hogy kábé minden kell, amit vettem: különben nem vettem volna meg! (persze nem mind hasznos) :D:D:D

otto69 2009.04.01. 07:32:57

Én 2007 eleje óta vezetem Excel-ben a kiadási-bevételi oldalt, nekem ez bevált. Reggel szépen beviszem az előző napi tételeket(ezzel is telik a munkaidőm:)) és látom, hogy mi-merre-mekkora. Amúgy fejből is tudom, hogy mikor mire költöttem, csak ezt meg is tudom nézni, hónapokra visszamenőleg. A tavalyi évet visszanézve elszörnyülködtem, hogy mennyibe van a motorom fenntartása. Konkrétan: majdnem egy másik motor ára. Ennek ellenére továbbra is felviszek mindent szépen sorban a táblázatba.

Cuki 2009.04.01. 07:36:37

Bár nekem nincs állandó jövedelmem hisz egyetemre járok még, de általában én is csak fejben tartom. Ha néha kicsit megcsúszok még az elviselhető kategória, ha meg elfelejtkezek valami eldugott pénzről és később megtalálom dupla öröm.:)

Salsero 2009.04.01. 07:53:28

Nálam a pénzügyi menedzselés, és könyvelés feladatköre nagyon könnyen ellátható: egyszerűen minden hónap valahogy nullára fut (azaz nulla forint marad a számlán), ami néha tervezett kiadásoknak, máskor "vis major" eseteknek tudható be (pölö autóbalesetben erősen értékcsökkentett "ótó"). Nincs pénz, nincs mit számolgatni :) - avagy röhögjünk a saját bajunkon, ha már megoldani nem tudjuk, ez a jó magyar mentalitás... :)

DuDe 2009.04.01. 08:36:13

én tavaly év eleje óta excelezek, de csak nagy vonalakban, tehát csak a rendszeres kiadásokat írom fel. Lakás, rezsi, ilyesmik. Hogy a nálam lévő készpénzből épp mit veszek, azt nem írom, csak annyi van, hogy készpénzfelvét, meg vásárlás kártyával, és kész. Aztán a végén van egy olyan sor, hogy "zsebben", és oda beírom, hogy a hónap utsó napján (értsd: közvetlenül a fizetés előtt) mennyi pénz van nálam, illetve mennyi maradt a számlámon. Ettől még ugyanúgy be tudom saccolni, hogy mennyi fix kiadásom van, és ami marad, azt költhetem magamra. Nekem bevált :)

Rege Ata 2009.04.01. 12:39:56

Én "őrültmagyarságomban" elhatároztam valamikor, hogy "statisztikázni" fogok, ha odáig jutok. Legalább egy-néhány éven keresztül minden blokkot, nyugtát, számlát megtartanék és feljegyeznék szépen minden terméket és -árat és -kedvezményt és persze: a "lelőhelyeket" is. Aztán ez elég gyakorlat volna ahhoz, hogy tudjam, mik a kereskedelmi "szokások", és mikor csapnak be úgy, hogy ők sem tudnak róla, és mikor tisztességesek úgy, hogy ők sem tudnak róla... :-D

ENN 2009.04.01. 17:11:19

Money manager ex -et használok. 3 gyerek mellett muszáj. :s

doris 2009.04.01. 21:37:58

Mer' ha irkálja az ember, attól több marad? Amit meg kell venni, azt felírás nélkül is meg kell venni.

Odil 2009.04.01. 21:48:51

Én, illetve mi is pontosan ezt csináljuk, csak egy erre szánt füzetbe írunk minden apróságot. Nem marad több, de legalább nem kapok a fejemhez, nem ér váratlanul semmi ezen a téren.

csavi 2009.04.02. 10:09:42

nos, ez úgy zajlik, hogy mikor a bank azt az sms-t küldi, hogy már nincsenek forintok a számlámon, akkor aggódni kezdek, hogy a párna alá rejtett forintok kitartanak-e a következő fizetésig. vagyis sehogy.

Moni 2009.04.02. 10:44:50

Nem excelben, de vezetgettem egy fél évig. Szemnyitogató élmény volt. Megijesztett. Azóta nem vezetem, s "utánunk az özönvíz!"felkiáltással éldegélünk.

csavi 2009.04.02. 11:24:06

jajj, végülis akkor melyik törpe is vagy? apps.facebook.com/qmelyik-trpe-v-cbhid/?target=result&h=044576aa9ac1b45ee20ba4cd9d62e4b6&result=1014368

krikszi 2009.04.02. 14:15:20

Vezetem, de minek... megszoktam, azóta írom, mióta saját háztartásom van, és mindig van tétel, amire nem emlékszem. Szóval bosszantó, de lehet örülni, hogy jéééé, maradt zsozsóm a hónap végére!:)

mm 2009.04.03. 13:35:28

szerintem meg vicces pár évvel ezelőtti "kimutatásokat" nézegetni, hogy akkor mennyivel volt olcsóbb az élet :)

zolderdo 2009.04.03. 14:40:20

Nagyon régóta vezetem a füzetemet,hogy mit vásároltunk,Nem az a lényeg,hogy amit megveszek az úgyis szükséges,minek írjam, hanem nem ér meglepetés hónap végén, mert mikor látom,hogy picire zsugorodott a pénzem akkor a kajában jobban visszafogom magamat.Több évre visszamenőleg megvan a naplóm, és igen érdekes visszanézni,hogy ugyan miből is éltünk pl:5 éve.Nekem tanulságos.Krikszi ahogy írta, megszoktam, és nekem biztonságot ad,főképp ha vita van, hogy hova lett az a kevés pénzecske.

csibike 2009.04.04. 01:16:53

Köszönöm szépen, hogy elmondtátok, nagyon érdekes kommenteket írtatok :)

DuDe 2009.04.04. 07:57:09

doris: nem attól marad meg a pénz, hogy felírod, mire költötted el. viszont a jegyzetekből (kerüljenek akárhová) látható, hogy mire mennyi megy el, és hol lehet módosítani, változtatni, vagy épp spórolni...amire muszáj kiadni, arra muszáj, de van sok apróság, amiből simán elcsúszhat a mérleg :)

Andor 2009.04.05. 17:21:05

Excel táblicskut nyitottam :D Nem a bejegyzés hatására, de épp április elején. Amúgy fogalmam sincs, hogy mi értelme lesz, mert nem szoktam ok nélkül szórni a pénzt, amikor mégis sok folyik ki, azt észreveszem és tudomásul veszem, hogy spórolni kéne, de úgyis mindig tudom még utólag is, hogy muszáj volt. Én úgy gondolom, hogy alapvetően spórolós vagyok, és amikor anyu azt mondja, hogy szerinte szórom a pénzt, én úgyis tudom, hogy arra akkor feltétlenül szükségem volt, így nincs semmiféle lelkiismeretfurdalásom (vagy mim). Éljen a jólét, főleg, ha mértékkel van meghatározva a "jó" :)

csibike 2009.04.05. 21:35:09

Andor: Mindig azt mondom, hogy amire szükséged van, ami jó érzéssel tölt el, az nem lehet felesleges :D Nem vagyok híve annak, hogy mindent megvonjon magától az ember, mert akkor szerintem nincs értelme a pénzkeresésnek.
süti beállítások módosítása