HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2009.06.05. 14:24 csibike blogja

A pattintott kőkorszakba vesző gyermekkorom egyik markáns és nem fakuló emléke az ilyen-olyan ünnepi alkalmakra nagy ritkán beszerzett sajtos roló, ha futotta rá vagy ha egyáltalán felmerült, hogy jó lenne valami nem s.k. sós, tíz-tizenöt deka sajtos pogácsa, tíz-tizenöt deka masni, tíz-tizenöt deka sajtos roló, a kávés-fagyis illatú cukrászdából. Az valami hihetetlen gyönyörűség volt, gyerekszájjal beleharapni az ünnepi sajtos rolóba, önfeledt-boldogan, ó, az a ropogós tészta, ó, az a krémes töltelék, ó, azok a huncutul kilógó sajtszálacskák.
Ritkán veszek sajtos rolót, mert a sajtosrolóevésnek meg kell adni a módját, mondjuk, sajtos rolóval egy ilyen pénteken lehet jól ünnepelni, amikor lassan vége a hétnek és szénhidrátnap van a diétában és elégedetten dőlhet hátra az ember csirkéje, mert ügyesen dolgozott, és az ember csirkéje ennek örömére szépen ki is battyog a piacra, a sajtosrolóshoz, útközben ízlelgeti a sajtosrolóevés gondolatát, a sajtosrolós üvegpultja előtt már-már megilletődötten cövekel le, nem fordul rögtön az eladóhoz, néhány másodpercig a szemével cirógatja a hófehér krémtől-kunkori sajtdarabkáktól duci tekercseket, bámulatában csak a mögötte álldogáló, színtiszta alkoholt izzadó ötvenes nő zavarja. Az ember csirkéje annyira átadja magát az ünnepi hangulatnak, hogy megszavaz magának egy kókuszgolyót is, jó napot kívánok, két darab sajtos rolót szeretnék, mosolyog az eladóra, meg egy kókuszgolyót, és legyen szíves, külön csomagolja őket. Az eladó nagydarab nőnemű, unalom és némi smink borítja az arcát, kék szeme hidegen-lekezelően csillog vastag szemöldöke alatt, és bár az ember csirkéje ösztönösen megérzi, hogy a sajtos roló ugyanolyan száraz és kérges és színtelen lesz, mint ez a nő a pult mögött, rendületlenül mosolyog tovább. És mégis, hogy gondolja, csomagoljam külön a sajtos rolókat, vágja oda a kérdést a nő gúnyos hangon, ellenséges még akkor is, amikor az ember csirkéje kedvesen megjegyzi, hogy igen, bzmg, a sajtot és a kókuszreszeléket pedig szálanként csomagold az édes és a sós legyen külön, a nő mindenáron kötekedni akar, nehogy már poén, cinkos összekacsintás legyen a dologból, csakazértsem neveti el magát, ez természetes, oktatja ki az ember csirkéjét, aki csakazértis mosolyogva mesél arról, hogy nem mindenkinek és milyen abszurd, ha a sajtos rolónak kókuszgolyó íze van. A nő nem enyhül meg, látszik a szemén és a tartásán, uzsonnás zacskókba csomagolja az egy szem kókuszgolyót és a két szem sajtos rolót, aztán a pultra csapja őket, másfél méterre egymástól, kicsinyes és provokáló a mozdulat. Az ember csirkéje már nem mosolyog - nevet, nevetve gyűjti be az egy szem kókuszgolyót és a két szem sajtos rolót, további szép napot, búcsúzik a nőtől és nevet tovább.

P.S.: A sajtos roló száraz volt és kérges és színtelen. A kókuszgolyó is.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr696170042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béb 2009.06.05. 14:52:34

Ehh! De ebben az a szép, hogy ha mosolygott volna, akkor az megédesítette volna a kókuszgolyót és ropogós lett volna tőle a legfűrészporosabb sajtroló is. Figy, van elbafott túrótortám, küldjek? Mosolyogtam kínomban, mikor széthullott a pultun... %razz% De fini!

roza 2009.06.05. 15:37:04

Jaaaj... Sajtos roló... De finom is tud lenni... Ritkán eszek én is,és annyiféle ízben ettem már...volt krémesebb,lágyabb,fűszeresebb... Szeretem,na:)

Elf 2009.06.05. 15:40:42

nekem helyeim vannak, ahol finom, máshol nemis vagyok hajlandó megvenni... te még mindig diétázol?? :O

Aliana 2009.06.05. 16:01:51

sajtosroló (és a kókuszgolyó) is olyan, hogy vagy nagyon jó, vagy szörnyűséges, köztes képződménnyel még nem találkoztam... de ha nagyon jó, akkor sokat kell belőle enni :D

ac 2009.06.05. 16:50:54

én a házi sajtos roló megszállottja vagyok, az az ördög műve (jó, igazából az enyém), még rolósütőformám is van, nem lehet leállni vele...

kata... 2009.06.05. 17:40:18

Szerintem én még nem is ettem sajtos rolót%eek%:( Vannak ilyen "antieladók",akik inkább riasztják a kuncsaftot:D:D,tuti többet nem megyek oda típus:D

2009.06.05. 20:24:18

Hm, úgy írtál a sajtos-rolóról, hogy megkívántam, pedig amúgy nem is szeretem:D a múltkor gesztenyetortát vettem, csak egy szeletet, a gesztenye a tetején lepotyogott, a tészta ropogott, annyira száraz volt. Nem ezt tartom normálisnak:(

Vakkantó 2009.06.05. 22:13:52

És még mennyi mindennek már nincs olyan íze.....ugye ott a sport szelet(seholse lehet olyan jó keményet kapni), aztán meg a téli fagyi.....már az sem az igazi......a restis körözöttesről meg ne is beszéljünk....ehhh...modern világ

Picike 2009.06.06. 08:44:03

Nekem is tegnap volt szénhidrát napom. Én "csak" sima fahéjas csigával élveztem ki, hogy ehetek! Figyi! Te tartasz folyadéknapot is havonta 1x? Én arra képtelen vagyok, de amúgy minden mást betartok. Te vagy a fő motiváció, mert tudom, hogy Neked is sikerült fogyni ezzel a diétával. :-))

csibike 2009.06.06. 14:11:56

Picike: Az előző körben egyszer tartottam víznapot, kíváncsiságból, hogy bírom-e és milyen, de a mostani körben egyszer sem fogok, mert nálam nem a fogyás fontos, hanem a kiegyensúlyozott táplálkozás, amit egyelőre csak ezzel a diétával tudok biztosítani. Drukkolok, hogy sikerüljön :) Vakkantó: Mondhatnánk még a túró rudit, a vaníliás karikát, a krémtúrót is... Milyen az a restis körözött? zí: Nekem is vannak bevált cukrászdáim, de néha optimistán azt gondolom, talán vannak még olyan árusok, akik nem csalják ki az anyagot pölö a sütikből.

csibike 2009.06.06. 14:14:51

kata: Többet én sem vásárolok nála, az fix, csak máshol nem tudtam sajtosrolóst. Ha ismersz egy jó cukrászdát, próbáld ki egyszer, nagyon finom :) ac: Csinálsz sajtos rólót? Hű, le a kalappal... :) Szívesen lemeózom, biztos, ami biztos alapon. Aliana: Ismeretlentől nem mertem többet venni... és milyen jól tettem.

csibike 2009.06.06. 14:18:14

Elf: Légyszi, mondd, hol :) Nem még mindig, már megint. Terhesen nem lehetett, most meg vagy alig kajálok valamit és jön a gyomorgörcs, ájulás-szédülés, vagy csinálom a diétát. Az utóbbit választottam. roza: Finom is, ha nem rontják el. Most így jártam. Pigi: Túrótortát? Naná, az egyik kedvencem :)

Vakkantó 2009.06.06. 19:32:08

Restis kőrözött az az igazi, békebeli, fincsi kaja, amit vonatra várva lehetett enni, általában kanyargós kiflikre kenték...hmmmmmm:-)))olyan jó íze volt:-))) Ööööh, diéta helyett nem keresel inkább egy dietetikust ?(nálam is inkább életmódot kellett változtatni)Engem is ő lőtt be....egész jól belejöttem már:-)))és nagyon jó tanácsokat adott

Vakkantó 2009.06.06. 19:33:57

Azt elfelejtettem mondani, hogy én a 90 napostól a kórházban kötöttem ki, és egy epehólyaggal kevesebb van most:-S......de én kis különc vagyok:-D

csibike 2009.06.06. 20:43:34

A 90 napostól? :o Szerencsére évekkel ezelőtt életmódot váltottam, azzal nincs gond. Jelenleg csak ez a diéta tud rávenni arra, hogy rendszeresen egyek, keretet ad.

Elf 2009.06.07. 06:56:38

Van az Őrsön, a buszvégállomáson, a Békávézó oldalában egy sütis.. aztán a melóhelyi büfé is jó (de az neked nem) és az Oktogonon a Vajas sütemények boltja is ok :) Jó volt a fiam sulijában is, de az ugye már nem aktuális, és ha eszembe jut még, akkor megírom :) Ha neked ok a diéta, akkor csináld, csak el ne fogyj, mert erősnek kell maradj :)

Thia 2009.06.07. 09:46:26

Khöm... Direkt ebéd után jöttem, telezabálva magam húslevessel, sült hússal, krumplival, kis édes gyöngyhagymával! Na mindegy. Nagy szerencse, hogy az egy utcával arrébb lévő cukrászdában volt sajtos roló! (nem volt száraz! ) :)))

Lublin 2009.06.07. 11:57:56

nnna, az ilyen nőket gyűlölöm. Új lelőhely után kellene nézned... :-(

csibike 2009.06.07. 22:31:38

Lublin: Kénytelen leszek újat keresni, az biztos. Kompenzált, sajnos, így. Thia: Vettél sajtos rolót? :)) Elf: Köszi a tippeket :) Ez a veszély nem fenyeget.
süti beállítások módosítása