HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.05.27. 07:06 csibike blogja

Megragadt bennem egy mondat, talán olvastam, talán hallottam: Aki sok képet készít pölö a nyaralásáról, képtelen igazán élvezni a kikapcsolódást. Szerintem az egyik nem zárja ki a másikat és fordítva. Én spec nem nyaralok minden évben Egyiptomban, ráadásul imádom a történelmét-kultúráját, anno lőttem cirka kétszáz képet, nem direkt, így alakult, nem bírtam betelni vele, a fűszerektől a halakon át a piramisokig lencsevégre kaptam mindent, ami számomra érdekes, izgalmas, szépséges, közben kiválóan szórakoztam, csodálatosan éreztem magam, élveztem minden egyes percet, amit ott töltöttem, egyedül az agybeteg idegenvezetőt kötöttem volna az autóbusz után, mert a fáraó kettős koronáját állandóan sapkának becézte, és ez még csak a legenyhébb tévedése volt, azt hittem, fejébe állítok egy Anubisz szobrot, b+. A képeket itthon átnyálaztam, amelyiken hülyén állt a hajam vagy bemozdult a teve, töröltem, a többi megmarad emléknek - hogy felidézhessem Egyiptom színét, szagát, ízét, hangját. Harminc év múlva is.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr286170368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aranyhal 2008.05.27. 08:02:45

egyetértek, majdnem nem tudtam melyikhez írjam. %mrgreen%

ac 2008.05.27. 08:17:47

nekem annak idején volt egy színjátszós szövegem, amivel még mindig egyet kell értenem. az volt a lényege, hogy a fényképek nem arra valók, hogy emlékezzünk, mert az megy anélkül is (és a rendes kép-képeket általában dobozban tartják a nagymamák az unokáikról, nem szokták elővenni átnézni, hogy micsoda csecse családom van nekem), inkább arra kellenek, hogy dicsekedjünk. megmutatjuk, és ezzel azt mondjuk a többieknek (akiket igazából nem érdekelnek a képeink, csak ugye udvariasság), hogy látod én voltam itt, te meg nem, úgyhogy te kívülálló vagy. nem azt mondom, hogy ez érvényes rád :) csak tényleg vannak ilyen emberek bőven. ettől függetlenül én az első közös nyaralásról D-vel rengeteget fotóztam, általában őt, ahogy eszik, ahogy nézi a tavat, napozás közben stb, és mondanom se kell, hogy azért baromi jól szórakoztam :)

Enkeli 2008.05.27. 08:46:11

A fényképekkel az ember hazavisz egy darabot a tájból, a kultúrából, a hely szelleméből. Ahogy ránézel nem az fog eszedbe jutni, hogy milyen hülyén pózolsz rajta, hanem, hogy dejó is volt ott. És én ahogy észrevettem, sokkal jobban megjegyzem azokat a részleteket, amivel pepecselek, hogy hogy lehetne jó szögből lefotózni, mint azokat, amik mellett csak elsuhanok, és ott és akkor meglesem, hogy dejó. Bár valószínű, hogy ez az én "fantasztikus" memóriámnak köszönhető. Minden esetre egyetértek a posttal. /postokkal/ :D

csibike 2008.05.27. 08:48:07

Bocs, de lefagyott otthon a rendszer és amikor újraindult, benyomta másodszor is a postot. Az egyiket töröltem, mindjárt áthozom ide a kommenteket, utólagos engedelmetekkel, minden megvan, csak a komment ideje lesz más. Remélem, nem gond :/

Kuffnágel Béla 2008.05.27. 08:49:44

Nem vagy kicsit szétszórt, Csibe ? Újabban duplán postolsz ? :)

kelgyo 2008.05.27. 08:50:26

Igen, a felvetés érdekes, és mindkét részigazság igazság. :-)) A folytonos fotózás kizökkent a rácsodálkozásból, hidd el. Gondold meg: belemerülsz egy látványba, és lehet, hogy esetleg egy mulandó pillanatról késel le - ha fotózol, akkor az ottlét varázsáról, ha nem fotózol, akkor meg a maradandóságáról. Ez nagy dilemma, és a fotózás, videózás, meg inden rögzítés valóban fontos, mert hoszantartó emlék.

csibike 2008.05.27. 08:52:47

Sajnálom a kommentmizériát, így tudtam megoldani :/

shimmer 2008.05.27. 09:29:06

Régen nagyon sokat fotóztam, mostanában olyan is van, h a gép a táskámban, de szinte elő sem vettem... :) Úgy látszik van fotós, meg nem fotós korszakom...

Doris 2008.05.27. 09:56:51

Hát nem tudom. Én meg pont az vagyok, aki nem fotózik szinte semmit. Mindig később jut eszembe, meg utálom, mikor közben a géppel kell vackolnom, a fénnyel, a beállítással. Aztán később megbánom persze, hogy alig van valami. De a fotónézegetést is utálom. Egyetlen kivétel a saját gyerkőceim fotói. Azokat nem unom újra és újra álapozni.

kakaóscsigás 2008.05.27. 10:40:54

hát tudod, én sem értek egyet. amikor kint voltunk Kínában, csináltunk vagy 1000 db képet. egyszerűen nem bírtuk abbahagyni. annyi csodaszépet láttunk, h muszáj volt megörökíteni. és nagyon élveztem az egész nyaralást! sztem a fotózáshoz ennek semmi köze.

Mefi 2008.05.27. 12:16:11

Sokszor igaz lehet, de aki nem szeret fotózni, ne tegye. :)

Aliana 2008.05.27. 12:37:47

ha van mit fotózni, akkor fotózok, ha nincs, akkor meg nem %smile% anno Rómában sikerült egy hét alatt 3 tekercs filmet ellőnöm, és egyik képet sem bánom %smile% a nyaralásban pedig egyáltalán nem zavar... mondjuk az is igaz, hogy nem szoktam túlzásba vinni a képek művésziességét %wink%

csibike 2008.05.27. 12:40:29

Mefi: Szerintem a legtöbb ember nem ész nélkül kattogtat a nyaralása alatt, ergo nem fotózásból áll a nyaralás :) csigás: Épp ez az, hogy nem fotózni megy ki az ember, nem az a nyaralás célja, de ha már ott van, lekapja az érdekes dolgokat. Emellett nyugodtan élvezheti a nyaralást :) Doris: Én sem vagyok egy nagy állítgatós, gondolom, aki fotósnak gondolja magát, az meg szívesen elbíbelődik ezzel. Fotósorozatokat sem lapozgatok, csak ha kell egy kép, vagy valaki érdeklődik, vagy épp évente egyszer bele akarok lesni, ami jó érzés. A gyerekképekkel kapcsolatban megértelek :)) shimmer: Vagy annyira jó a memóriád, hogy minden egyes épületre, tájra kiválóan emlékszel :))) Nekem ez nem megy, az emlékezet elég sok mindent letompít.

csibike 2008.05.27. 12:46:27

Aliana: Igen, az emberek többsége szereti megörökíteni a szép, érdekes, vicces sötöbö pillanatokat :) Arra nekem sincs kapacitásom, hogy ugyanarról a kupoláról negyven képet készítsek csak azért, hogy hű, de művészi legyen. Akinek ez a hobbija, az meg úgyis így csinálja :) kelgyo: Nem érzem, hogy fotózás közben lemaradnék valamiről. Rácsodálkozom, aztán ha kicsodálkoztam magam, fotózok - ha van mit. Ha csak egy pillanat volt és nem tudtam megörökíteni, így jártam :) Kuffnágel: A rendszer fagyott, majd otthon jól kikap a dög :) Enkeli: Persze, pölö a piramisnál fontos, hogy jó szögből kapd le, ezzel egyet is tudok érteni. Meg a többivel is :D

Csapos 2008.05.27. 12:46:44

Aki sokat fényképezz nyaralás közben az nagyon szeret fotózni...attol még élvezi, ez max egy kis plussz...bevallom nekem sem nagyon lehet kivenni a gépet a kezemből ha olyan helyen járok...

csibike 2008.05.27. 12:50:49

ac: Örülök, hogy nem vagyok az a képmutogatós típus, amiről te írsz. Amikor wiwen voltam, akkor sem tettem ki nyaralásos képeket, ismerőseim túlnyomó többsége viszont ezeket nyomta fel ezerrel :) Sok minden eszembe jut egy kép kapcsán, ezekre 30 év múlva nem biztos, hogy emlékeznék. És az is érdekes, amit te írtál: Megörökítetted a hétköznapi pillanatokat, holott nap, mint nap láthatod enni, aludni sötöbö :)) Aranyhal: Írtál valamit, amit kitöröltem és nem tettem vissza? :o

csibike 2008.05.27. 12:51:29

Csapos: A blogod alapján ezt el is hiszem :) Jó, amúgy is :D

Csi 2008.05.27. 12:57:58

Nagyfiú volt Párizsban, iskola szervezte. Egy egész napos programjuk volt Eurodisneyland. Amúgy volt nála fénképező, de diznilendbe nem vitte, azt mondta, ő oda szórakozni ment. :D Valahogy így vagyok ezzel én is :)

csibike 2008.05.27. 15:40:42

Oda én sem vinném :))) Viszont Párizsban fotóznék.

sigelina 2008.05.27. 18:43:58

én akkor nem tudom élvezni a nyaralást, ha anyámék sokat fényképeznek :P nem vagyok egy kattintgatós fajta, inkább agyban és szívben igyekszem megőrizni az emlékeket

csavarhuzo 2008.05.28. 06:32:32

ugyanmár, én tökéletesen tudom élvezni a nyaralást úgy, hogy készítek 6-800 fényképet. mert szeretek fényképezni. sőt! ha később visszanézem, akkor az egy-két hét öröme ismét előjöhet, úgyhogy meg is nyújtottam a nyaralást.
süti beállítások módosítása