HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.07.13. 19:42 csibike blogja

 Ööö... hát... izé... Voltam olyan naiv és azt hittem, az Ulpius garancia a színvonalas könyvre, pedig ha megtartom a három lépés távolságot, csak úgy, finoman és nőiesen, nem esek pofára. Karafiáth Orsolya krimije vicc, bazirossz vicc. Sajnos. A Maffia-klubnak cirka annyi köze van a krimihez, mint elszánt vegetáriánusnak a disznótorhoz. Csak azért, mert a fejezetek elejére Agatha Christie idézeteket biggyesztünk, még nem születik izgalmas, vérbeli krimi, az is bugyuta ötlet, hogy Ágotának - Agatha, érted - nevezzük el főhősnőnket. Karafiáth tizenkét nőtípusa harmatgyenge, hiába igyekezett, élettelenek, egyikben-másikban ugyan pislákol néminemű egyéniségkezdemény, valójában azért ez is inkább fekete-fehér skatulya. Az egy szem antialfahímhez, Lajoshoz fűződő ilyen-olyan kapcsolatuk levelekben, novellákban, naplókban való megörökítése nem lenne rossz ötlet, de valahogy sablonos, vérszegény a legtöbb. Attól meg eleve a hideg ráz, hogy egy nagy létszámú női baráti társaság sok-sok tagja annyira hülye picsa, hogy ugyanannak a hímnek teszi szét a lábát - zoknipróba, óóójeee. Ja, és halálosan bele is szeretnek.
Összességében kínos és nevetséges az egész, olyan érzésem van, mintha Karafiáth egy rosszabb délutánján úgy gondolta volna, nem tart semeddig kurvajó krimit írni, kirázom a kisujjamból, naná, tartalom, minőség nem kell mögé, minek, firkálok valamit, oszt kész. Szerény véleményem szerint hiába olvas valaki kilószámra Agatha Christie könyveket, attól még nem fog tudni krimit írni, ehhez valami plusz kell, ami Karafiáth Orsolyában perpill nincs meg. A legjobban azért dühít ez a bénázás, mert Karafiáth egyébként jól, humorosan, okosan ír, a tehetségét itt is megcsillogtatja, kár, hogy tompán és nyomokban. Lajos leveleit és a "Szent Dóra" c. fejezetet érdemes elolvasni, csak hogy lásd, mire lenne képes K.O.

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr986170310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marla 2008.07.13. 20:42:38

Na, én ezt elárultam volna neked, nem lett volna muszáj megvenned ezt a szart. :) (Már elnézést.) Az ilyenek miatt nem garancia már nekem az Ulpius...

christaylor 2008.07.13. 21:35:11

hehe, nekem ez a nő annyira nem szimpatikus. olyan túl... nem is tudom. amúgy semmit sem olvastam tőle, valahogy nem is vágyom rá.

]{ófic 2008.07.13. 21:56:49

Valahogy én sem tudom hova tenni Orsit... pedig van hogy elkapja a fonalat és élvezthető amit csinál... amugy meg szerintem egy infantilis hü... (nem fejezem be)

Rinn 2008.07.13. 22:19:02

Á, az Ulpius már rég nem garancia semmire :-) Most már náluk is van minden. Maximum igényesebb a külsőségekben.

sigelina 2008.07.13. 23:20:25

aki igazán jó krimit akar, olvasson T.O. Teas-t azaz Tótisz Andrást! megéri :)

csibike 2008.07.14. 09:34:41

sigelina: Köszi a tippet :) Ez olyan körömlerágós? :D Rinn: Nekem ez volt az első csalódásom Ulpiuséknál... Kár :/ ]{ófic: Orsi? Csak így? Ismered? :)) Még semmit nem láttam tőle, úgyhogy nincs véleményem róla. Viszont elég sokan utálják - a fórumok alapján :o chris: A fényképe alapján nekem sem szimpatikus, de a könyvajánló egész izgalmasnak tűnt, adtam neki egy esélyt... :) Marla: Ajándékba kaptam, bár igaz, én véstem fel a listára :D Lehet, hogy ha szarnak mondod, akkor is elolvasom, mert pölö Coelhót is sokan rühellik, nekem mégis tetszik pár könyve :o

Marla 2008.07.14. 10:12:50

Nekem csak a szar a szar. Azt hiszem, ezzel együtt két könyvet olvastam, amire ez a jelző illik.

deep blue 2008.07.14. 13:24:37

Nem tudom, nekem a tv megjelenései, nyilatkozatai alapján - amit nem sokat, de azért párat sajnos láttam - az egész csaj olyan lilaködös mű"művész", ráadásul az volt a benyomásom, hogy erősen sznob, és így cseppet sem tudok vele azonosulni. Eddig sem érdekelt, de most ez a velős kritika sem keltette fel jobban az érdeklődésemet.

Rinn 2008.07.14. 13:41:03

Hát, a T.O. Teast se olyan nagy durranás, de nekem a Da Vinci kód (könyv) se tetszett, szóval ízlések és pofonok.... :-D

csibike 2008.07.14. 13:42:04

deep blue: Passz, megnyilvánulásokat még nem láttam-hallottam tőle, csak néhány versét, ezt a könyvét és mások fórumos véleményét ismerem. Tény, ha jó könyvet kellene ajánlanom, nem lenne benne az első százban :)) Marla: Jó, de kinek mi a szar :)) Bár ez a könyv mindkettőnk számára szar :D A Nap szerelmese meg mindkettőnknek tetszik :))

csibike 2008.07.14. 13:44:22

Rinn: A Da Vinci-kód nekem se :))) Pedig az eleje egész jól indult, a vége viszont nagyon elcseszett.

Rinn 2008.07.14. 13:48:49

Egy gyakorlottabb krimiolvasó szerintem elég hamar rájön ki a hunyó... úgy meg már egyáltalán nem izgalmas :-)

mindennaposos 2008.07.14. 16:12:25

nekem már akkor se volt szimpi, amikor reggelente a mozgólépcsőn láttam a reklámját..olvasás után pedig még kevésbé. agatha christie csak egy van...:)

cascabel 2008.07.14. 16:19:53

Aaah, de rég jártam má' itt XD Hát, én egy részletet olvastam belőle a Nők Lapjában, és ,,na ugye" fejjel röhögve be is csuktam az újságot. Pont, amire számítottam... :) Má' nem azé', ilyet én is tudnék... nekem is erőltetettnek tűnt, abban az egy részben az főleg, amikor leírja, hogy a nője (már nem is igazán tudom, ki kinek, férfi-e vagy nő, nem véstem nagyon emlékezetembe :P) dagadóval eteti, stb. Egyszóval, nekem is szarnak tűnt, és örülök, hogy visszaigazolást kaptam, jeeeeeee XD deep blue: szerintem is... újabb visszaigazolás, jeee XD (fú, hogy én mekkora genya vagyok most...:O). Nem szeretem, amikor döglött disznókkal pózol a képeken Szűz Mária-fejkendőben... a héten benn lesz a Hal a tortánban, azért kíváncsi lennék, mit hoz össze...

Vikk 2008.07.14. 17:33:58

Ulpius? Garancia? Ne rohogtess... jarjal egyszer felem szivesen megmutatom milyen jooo az ulpius. grrr

roberto 2008.07.14. 21:21:52

ne bántsátok, életben kifejezetten kedves, amolyan porcelány (sérülékeny). a sznobság csak ennek eltakarására szolgál - ellenben kétségkívül rossz pr-tanácsadója van (sajátfej) :) a könyv viszont nekem is szar élmény volt :) a baise-moi (serdülök járnak ide? akkor nem írom le a magyar címét :P) sokkal jobb nö-krimi szerintem. tóth kriszta meg letehetetlenül fantasztikus, de ennek meg már végképp semmihez semmi köze, hacsak nem irodalomhoz ;)

Elf 2008.07.15. 05:16:40

Ulpius nekem OK. Karafiáth nem. Kvázi én tuti nem vettem volna meg.

csibike 2008.07.15. 10:07:58

Elf: Tudod, a kíváncsiság... :)) roberto: Nem bántottam, tényleg nem tudok róla semmit :) Saját pr-tanácsadó? Wow :D A Baise-moi kapcsán csak a filmről olvastam, de ott inkább a szexjelenetekre helyezték a hangsúlyt. Arra a Tóth Krisztára gondolsz, aki pölö a Nők Lapjában is publikál? Vikk: Ok, de most hol vagy? :) cascabel: Szerintem sem azt az idézetet sem kellett volna betenni, nem az a legjobb rész :)

csibike 2008.07.15. 10:09:47

mindennapos: Bookline lapozgatás közben bukkantam rá, a tartalom alapján nem tűnt rossznak. Ezt a könyvet akár jól is meg lehetett volna írni :) Rinn: Ez abszolút így van :))

roberto 2008.07.15. 16:47:42

igen. az éjszakai állatkert antológiában pl. a novellája v.sz. világklasszis.

csibike 2008.07.15. 20:23:53

A N.L-ban alig 1-2 írása fogott meg, nagyobb dolgot ezért nem mertem még tőle olvasni, de a véleményed alapján talán hamarosan :)

2008.07.15. 22:03:51

alemci_36_@hotmail.com

Vikk 2008.07.15. 22:07:29

oks, igy h mar nem vagy ismeroseim kozott, es lippijenel se tallallak nehez lesz :) proba szerencse :D

csibike 2008.07.16. 11:01:06

Már nem vagyok fent a wiwen, ezért nem találsz, de a bal felső sarokban figyel egy mélcímem :)

deep blue 2008.07.16. 23:50:06

roberto: A ma esti hal a tortánt csak azért néztem meg, mert megláttam, hogy ő is benne van, és gondltam, hátha javul róla a véleményem, de nem. Lehet, hogy rosszkor néztem.

zellerjuli 2008.08.03. 19:40:20

Kedves Csibike!Ez az írásod telitalálat!! Remek,szórakoztató perceket szereztél vele.Bravóóó!Sajnos,nekem is ez a véleményem a könyvről.Minden jót kívánok! Zeller Júlia,mindenes cselédlány

csibike 2008.09.02. 22:43:36

Üdv itt, Juli :) Köszönöm és örülök :))
süti beállítások módosítása