HTML

csibike blogja

Friss topikok

  • wattacukor: Helló. Most tartok itt az olvasásban, és már nem állom meg komment nélkül! :) A gumizás az gumizás... (2015.01.31. 20:34)
  • ZJWiQWklgJ: buy ambien ambien sleep driving - ambien drug manufacturer (2012.10.15. 07:26)
  • seaseptJerlor: how do i become a pharmacy technician http://exclusiverx.com/products/aceon.htm pharmacy unit dose... (2011.12.06. 18:20)
  • Csigamami: khm... ha azóta még nem váltottál... a cukorgyanta se nem fáj (annyira- egyébként hihetetlen, hogy... (2011.09.26. 14:36)
  • KelGyo: Rég jártam erre ... Gondoltam, benézek. (2010.05.27. 04:08)

Címkék

2008.11.27. 00:05 csibike blogja

Nem szeretem, hogy maximalista vagyok, mert gyűlöletes, ha kizárólag száz százalék felett van esélyem az elégedettségre, bármiről is legyen szó, makacssággal fűszerezve pedig kimondottan átkos tulajdonság. Érdekes, mindig csak magamtól vártam-várok minimum száz százalékot, másokhoz nem vagyok ennyire szigorú, nem kérem, hogy minden erőt és energiát vagy még annál is többet mozgósítsanak. Egy-két éve érik bennem a gondolat, hogy pölö az elmúlt tizenöt-húsz évben teljesen felesleges dolgokba adtam bele apait-anyait háromgenerációnyit, azok cirka feleannyi vagy kevesebb energiával-melóval is tökéletesen működtek volna, de nekem a legjelentéktlenebb cuccba is bele kellett feccölnöm azt a nyamvadt száz százalékot, mert csak így tudtam nyugodt szívvel hátradőlni. Ez pedig ebben a formában akkora baromság, mint ökröt fogni a Göncölszekér elé. Idő- és energiapazarlás, a stressz meg gyilkos, főleg akkor, ha olyasmi miatt hajtom magam, amiben nincs benne a szívem és a lelkem. Elmerengtem és oda lyukadtam ki, hogy ez így nem mehet tovább, vissza kell fognom magam. Skizofrén helyzet, mert pölö ha egy utálatos feladatot kapok, maximalista énem ösztönösen ráveti magát, hogy na, akkor ebből most hozzuk ki a legeslegeslegtöbbet és úgy oldjuk meg, ahogy a legeslegeslegjobb, eszméletre ébredő aranyközép énem azonban az ilyen és ehhez hasonló történelmi pillanatokban bazinagy maflást som le maximalista énemnek, térj már magadhoz, veti oda neki, bolond vagy, baszki, már megint bolond vagy, közben kemény mutatóujjával megszeppent maximalista énem mellkasát böködi, az meg enged a szigorú aranyközép énemnek, aki egy ideje azt az új elvet sulykolja a maximalista makacs fejébe, hogyha öt, azaz  öt százalékkal is kiválóan teljesíted az utálatos feladatot és örülés van és boldogság és hiperszupermegatuti így is, akkor mi a rákért tennéd bele a másik kilencvenötöt, hüm, ha kivétel nélkül mindneki másnak szuper az az öt százalék, legyen neked is elég jó, kis hülyém. A maximalista nehezen győzhető meg, ízlelgeti a gondolatot, hogy öt százalék is érhet százat, oké, legyen, egy kérdésben azonban hajthatatlan: Száznál kevesebb százalékra csak a nemszeretem dolgoknál hajlandó - ha a t. csirketulaj él-hal valamiért, nincs kompromisszum.

Úgy látszik, korral jár, hogy egyre több luxust engedek meg magamnak, bár nevezhetjük önvédelemnek is.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csibike.blog.hu/api/trackback/id/tr176170173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elf 2008.11.27. 06:36:18

Nekem általában önmagamnak kell, hogy tudjam: mindent megtettem a sikerért. Én sem tudok 50%on működni. Bár mostanában - tán a korral jár - kicsit visszavettem. De 5%ot sose tudnék.

pipi8607 2008.11.27. 06:43:21

Ezzel én is hasonlóképpen vagyok, mint ti.

DuDe 2008.11.27. 09:39:44

hm...bizonyos "frontokon" ismerős a dolog %rolleyes%

Rege Ata 2008.11.27. 10:59:40

A genovai eredetű lottériában is elég a 90-ből mindössze 5 számot bejelölni... ;-D

Picike 2008.11.27. 15:38:44

Nálam is hasonló a helyzet. Szerintem nem olyan nagy baj, ha az ember saját magában bízik a legjobban.

csibike 2008.11.27. 16:09:22

Picike: Meg az sem, ha tudod, hogy kiválóan tudsz teljesíteni kevesebb energiával is, és így a maradékot arra használhatod, ami valóban fontos :)) Rege Ata: Csak példa volt :)) DuDe: Milyen frontokon? :)

csibike 2008.11.27. 16:13:50

pipi8607: Így meg lehet előzni a kimerülést és a stressz sem akkora :)) Elf: Arra gondoltam, hogy van, amikor az öt százalék is maximálisan elég a teljes sikerhez és nyugodtan hátradőlhetsz, hogy mindent megtettél az ügy érdekében, a többi 95 pedig ebből a szempontból felesleges :)

Elf 2008.11.27. 16:29:59

Fene tudja. Akkor izzok 100%on és megcsinálom tizedannyi idő alatt... De én már csak ilyen hülye.. amúgy lehet a konkrét dolognál nálad egyetértenék veled :)

tögyö 2008.11.27. 17:26:14

Csibike: Buddha is az aranyközepet választotta. Érdemes rá hallgatni, meg is világosodott tőle! :DD

csibike 2008.11.27. 19:16:21

tögyö: Csirkebuddha - ízlelgetem a szót :D Elf: Biztos, hogy feladattól függ :))

dorw 2008.11.27. 20:10:58

ez nekem is ismerős. :) én is ráébredtem erre, de a személyiségemnek ez a része ellentmondást nem tűrően uralkodik a józan ész felett. általában azt mondom: "lesz*rom", aztán higgadtan iszok egy pohár vizet, majd levágom a poharat, és mint egy őrült esek neki a feladatnak. :P

tk 2008.11.27. 22:44:51

Oh fatalizmus, miért vagy te fatalizmus? :D

Aliana 2008.11.28. 13:43:36

én meg pont az ellenkezője vagyok, amit igazán szretek, azt szívvel-lélekkel 120%-on, de amit nem, abból egyszerűen képeteln vagyok a kötelező minimumnál többet nyújtani. nem tudom, melyik a jobb...
süti beállítások módosítása